A regatta első napján a 10:30-kor rajtolt hajókat gyenge keleti szél fogadta, amely a második futam végére felszívódott. A Böröcz Bence vezette versenyrendezőség az első két sikeres futamot követően a bizonytalan körülmények miatt, kétszeri pályamódosítást eszközölve, a harmadik futamot már kicsit erősebb, délkeleties szélben tudta megrendezni. Partra érkezést követően a versenyzőket paprikás krumpli várta a BYC féltető alatt.
Vasárnap reggel bíztató keletiben rajtolt a 7 fős mezőny, azonban a leálló szél miatt az első szakasz felénél érvényteleníteni kellett a futamot. A vízi- majd parti halasztást követően dél körül döntött úgy a Versenyrendezőség, hogy újra vízre viszi a versenyzőket az északkeleti 8-10 csomós szélben. A szél nem volt kitartó, először 6-7 majd 4 csomóra csökkent, így az utolsó futamban pályamódosítással csökkentették a második kör hosszát és egy kis frissüléssel sikerült abszolválni a 4. futamot.
Végeredmény 4 futam és 1 kiejtő alapján:
Első helyezett lett négyből három futamgyőzelemmel a Nyári Mikulás (HYC) – Gömbös Lóránd, Horgos Tamás Ferenc és Majthényi Mátyás, akik elnyerték a Németh István Emlékverseny vándordíját is. A dobogó második fokára a Scylla (PK, PK) legénysége állhatott: Szemenyei Csaba, Hónig Kinga, Hónig Miklós, míg a harmadik helyezett a 7ARTS (SVE) hajója lett két fős legénységgel, Tenke Péterrel és Varga Istvánnal a fedélzeten.
A rendezés rendhagyó volt: a rendezők között sok aktív klubtag, valamit a BYC-es Laseres csapat tagjai is segítették a versenyrendezést, ezáltal lehetőséget kapva, hogy a regattát ne csak versenyzői oldalról ismerhessék meg.
A mostani verseny a két év múlva – 2018. május végén – a Balatonfüred előtti vizeken zajló Dragon Európa-bajnokság felkészülési versenyeként került megrendezésre, amelyen a Balatonfüredi Yacht Club nagy hangsúlyt fektetett az osztály előírásainak betartására, a versenyzők megismerésére.
A rendező egyesület, korábbi sikeres nemzetközi versenyeinek mintájára, az osztállyal együttműködve célzott felkészülési programot hirdetett, ezért jövőre is hasonló időpontban tervezik lebonyolítani a Németh István Emlékversenyt, amelyen az ideiénél jóval több Dragon részvételét várják.
A Balatonfüredi Yacht Club következő szintén hagyományőrző versenye: Horváth Boldizsár Emlékverseny – 2016.07.09.
Németh István: Fiatal korában hajóépítést tanult a Hajógyárban, nyaranta pedig többféle hajón matrózkodott, pl. Menckheim Báró, Talizmán. A háború után a sok névváltoztatáson átment vitorlás klubokban (Balatonfüredi Sport Club, Balatonfüredi Hajózási Sport Egyesület, Balatonfüredi Vasutas és Hajós Sportkör) sportfelelős volt. Mindeközben Star osztályban – főleg Fekete Józseffel – eredményesen vitorlázott, válogatott kerettag is volt. Később Dragonozott is, majd a Nemere II-vel 1951, 1953 és 1955-ben (társaival együtt) Kékszalagot nyert. Az 1955-ös versenyen felállított pályacsúcsát 57 évig nem sikerült megdönteni. Az 1953-ban Olsztynban rendezett nemzetközi versenyen kísérő, 1955-ben Londonban az IYRU Közgyűlés magyarországi delegáltja. 1952-56 között az Országos Társadalom Vitorlás Szövetség elnöke, majd az MVSZ elnökségi tagja. Munkás éveinek utolsó szakaszában a Hajógyár Sporthajó Üzemének vezetője volt. A Magyar Vitorlás Szövetség örökös tiszteletbeli tagja (1992). (Forrás: Dulin Jenő – A magyar vitorlázás története)
A Dragon fahajók balatoni története 1955-ig nyúlik vissza, amikor megépült az első, a Triton, amellyel a mai napig versenyeznek. A következő években, a balatonfüredi Hajógyárban folyamatosan készültek a fahajók, 1972-re már harminc dragon vitorlázott a Balatonon. Miután az osztály elvesztette olimpiai státuszát, nem készítettek több fahajót Magyarországon, és emiatt a flotta népszerűsége is lankadni kezdett. Az újabb fellendülés az 1990-es években következett, amikor megkezdődött az első műanyag Dragonok hazai gyártása, szintén a balatonfüredi Hajógyárban. Azóta a hajóosztály töretlenül fejlődik, az évente szép számú résztvevővel zajló Országos Bajnokságok és egyéb események mellett nemzetközi versenyek rendezése is zajlik a Balatonon.