Jaj és hogy nevetni is lehessen valamin, a Horvát Köztársaságot nem Horváth Köztársaságnak hívják :)
Vendée Globe 2024-25, hetvenkettedik nap - teljes a dobogó
2025. January 21.
Megint előjött a horvátországi hajóvezetői engedélyek hazai elfogadásával kapcsolatos problémakör, így csatolnánk két firss hivatalos állásfoglalást, miszerint a vizirendészet NEM fogadja el a horvát vizsgát magyar vizeken, ha annak tulajdonosa nem tud felmutatni érvényes horvát okmányokat, amivel igazolja, hogy életvitelszerűen Horvátországban él.
Jaj és hogy nevetni is lehessen valamin, a Horvát Köztársaságot nem Horváth Köztársaságnak hívják :)
Kapcsolódó dokumentumok:
Egy kedves olvasónk azonban sikerrel támadta meg a Tiszai Vízirendészeti Rendőrkapitányság szabálysértési határozatát (horvát igazolvánnyal kisgéphajót vezetett) és másodfokon a Szolnoki Járásbíróság neki adott igazat.
Az intézkedés a 2014. január 1. előtt kiállított belvízi kedvtelési célú kishajó-vezetői képesítő okmányokat és a 2016. január 1. előtt kiállított tengeri kedvtelési célú kishajó-vezetői képesítő okmányokat érintik.
Az utolsó futamra fejben nagyon készültünk. Az esélylatolgatás alapján a harmadik helyünk már biztos, de amennyiben a Vivo nevű hajót megelőzzük, akkor másodikak is lehetünk.
Múlt heti adriai vitorlázásunk alkalmával egyik este csodálatos időben kötöttünk ki Pucisca kikötőjében. Már az öböl bejáratánál feltűnt a partfalon kikötött Horvát Iskola hajó. Nem volt nehéz kiszúrni, egy hatalmas kétárbocos hajóról van szó, ami fiatal korával, egyedülálló jelenleg a földközi tenger térségében. A hajót, mely a Kraljica Mora nevet viseli ( A tenger királynője) 2010-ben építették Korcula szigetén a Horvát tengerészeti minisztérium megbízásából 8millió euróért. Azóta is az állam flotta hajója, Iskola hajóként működik, ezen képzik a flotta kadétjait.
Ünnepélyes keretek között adták át a 2024-es ifjúsági és felnőtt ranglista díjakat a hétvégén Balatonfüreden. A Magyar Vitorlás Szövetség által szervezett rendezvényen a kiemelkedő hazai eredmények mellett a nemzetközieket is elismerték, valamint hivatalosan átadták egyebek mellett az Év női, férfi, valamint az Év ifjúsági vitorlázóinak járó elismeréseket is.
Magyarország legnagyobb szárazföldi kikötője, a Budapest Boat Show 2025. február 20-23. között a megújult Utazás kiállítással, a Karaván Szalonnal és a 3. E-bike Test&Show-al egy időben várja a látogatókat a HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban.
A Nautic osztályban az elmúlt két évben jelentős átrendeződés történt. Gazdát cserélt az aktív hajók fele: az Apache, a Stalker (korábban Jégvirág, Kacor Király), a Szent Ágota, a Classica, és a NAUgye (korábban Mahimahi) is. Ezeken a hajókon új kormányosok jelentek meg a régi csapatukkal, vagy új csapatok kezdtek el felépülni. Több „régi” egységben is jelentős változások kezdődtek: a Zabigyerek és a Taxi is a legénység megerősítésébe kezdett. Talán csak a Fanatic, a Carpe Diem és a Geronimo nem változtatott jelentősen a korábbi összetételén.
A várakozásokon felüli sikereket hozott a J/70 osztály első magyarországi szezonja. Az osztály taglétszáma a kezdetekhez képest több mint a kétszeresére nőtt, ami jól mutatja a hajótípus iránti érdeklődést és elkötelezettséget. Külön öröm, hogy a tapasztalt versenyzők és a vitorlássportba nemrég bekapcsolódott fiatalok is egyből ráéreztek a „jéhetvenezés” izére, ami lendületes kezdetet hozott és nagyban hozzájárult a fejlődéshez.
2024. October 7.
Tizenegy éve finnezek amiből tizet nyugodtan le is tagadhatnék. Az a fajta vagyok aki minden megszerzett tudás után többet szeretne tanulni
...2020. October 30.