F. W. RAIFFEISEN PRIVATE BANKING KUPA - A One Design Trophy III. fordulója

Balatonföldvár, 2014. június 28-29

Rendező szervet: Spartacus Vitorlás Egylet, Balatonföldvár

Versenyvezető: Erdélyi Béla
VB elnök: Tahy Péter
Versenyorvos: Dr. Marton István

Hajóosztályok: Asso99, 8m One Design, X35, Elliott770, Melges 24, Sudár Regatta, Scholtz22, J24. A verseny része a 2014. évi One Design Trophy sorozatnak.

Szabályok: A versenyen a Nemzetközi Vitorlás Szövetség (ISAF) a „Vitorlázás Versenyszabályai 2013-2016” (továbbiakban Versenyszabályok) az MVSZ 2014. évre érvényes Általános Versenyutasítása és Versenyrendelkezések, valamint az érintett hajóosztályok osztályelőírásai érvényesek.

Részvételi jogosultság: Az MVSZ 2014. évi Versenyrendelkezések 1. pontja szerint.

Nevezés: 2014. június 27-én 18-22h és 28-án 7-8h között a Spartacus VE versenyirodájában.
Nevezés e-mailben is lehetséges a spari@spartacus.hu címen 2014. június 27-én este 21 óráig.
Az előnevezés akkor válik érvényessé, ha a nevezési időben a versenyirodán:
• bemutatásra kerül a nevezési feltételeket igazoló és a VIHAR rendszerben nem regisztrált összes irat
• a csapat képviselője aláírásával igazolja a nevezést
• a nevezési díj kiegyenlítésre kerül
Melges24 és J24 osztályban nevezéskor ellenőrzésre kerül a legénység súlya, amely -fürdőruhában mérve- nem haladhatja meg a 360 kg-ot. Egy hajó legénységének egyszerre kell megjelennie a mérlegeléshez. Amennyiben a legénység súlya meghaladja a fenti limitet a nevezési idő végéig újra méretheti magát. A legénység súlyát csak a nevezési időszakban ellenőrzzük.
Nevezési díj: 6.200.- Ft/fő. Az 1996. január 1-jén és azután született versenyzők nevezési díja 3200 Ft. A 2000 január 1-jén és azután született versenyzők (mocók) nevezési díjat nem fizetnek.
A versenyzők tájékoztatása, parti jelzések: A Versenyvezetőség a Versenyiroda előtti hirdetőtáblára kifüggesztett közlemények útján tájékozatja a versenyzőket. A hirdetőtáblán közzétett összes közlemény egyidejűleg megjelenik a Spartacus Vitorlás Egylet honlapján is: www.spartacus.hu. A Rendezőség a látható jelzéssel adott közleményeit a VHF 18 vagy 78 csatornán is közli. „D” lobogó a parti árbocra felhúzva egy hangjellel: 50 percnél nem hamarabb rajt következik (parti halasztás esetén).

Versenypálya: Balatonföldvártól NY-ra elhelyezett cirkáló-hátszél rendszerű pálya, felül terelőbójával, (l. mellékelt pályarajzot). A pálya teljesítése: rajt-1-2-3-1-2-cél. A hirdetőtáblán jelzett osztályoknak betétbója kerül elhelyezésre, Rajt, 1., 2., 4., 1., 2., Cél. Pályarövidítés nincs.

Időkorlátozás: Az első pályaszakasz időkorlátozása 20 perc, a futam teljesítésének időkorlátozása az első befutó hajó számára 90 perc.

Pályajelek: Felfújt, sárga színű műanyag bóják. A rajt és célvonal különtelepített. Végeit a külön rajt- ill. célhajó sárga zászlós árbocai és egy-egy zászlóval ellátott bója jelzi. Pályamódosítás esetén az 1-es és 2-es pályajelet piros színű, felfújt bóják jelzik. Az érvényben lévő 1-es bója irányszögét a rajthajón fekete táblára kiírják.

Rajtsorrend: A rendezőség az esetleges rajt összevonásokat, a rajtsorrendet, a pályák számát a versenyt megelőző nap 21 óráig közzéteszi a hivatalos hirdetőtáblán.

Versenyprogram:
szombat: első figyelmeztető jelzés: 9:55 h       további futamok: osztályonkénti ráindítással

vasárnap: első figyelmeztető jelzés: 9:55 h      további futamok: osztályonkénti ráindítással

A versenyvezetőség hét (7) futam megrendezését tervezi. Egy nap max. 4 futam rendezhető. Legkésőbbi rajtidőpont vasárnap 14:00 h az összes osztálynak.

A nevezettek számától függően a Versenyvezetőség jogosult egyes hajóosztályok rajtjait összevonni, ez esetben az érintett osztályok lobogóit együtt húzza fel/le a rendezőség. Általános visszahívás esetén a rajtsorrend nem változik. Ha a szélviszonyok megengedik, egy adott osztály ráindított futamait a csoport célba érkezése után rögtön (a többi osztály célba érkezését nem megvárva) rajtoltatja a Versenyvezetőség.

Halasztás: 30 percnél hosszabb halasztás esetén a Versenyvezetőség a Code „AP” halasztó lobogó levonása után 5 perccel az első figyelmeztető jelzést. (Ez a 27.1. szabály, a Code „AP”-re vonatkozó szabály és Általános Versenyutasítás 10.6. pontjának változatása). 30 percnél rövidebb halasztás esetén az „AP” levonása után 1 perccel kerül sor az első figyelmeztető jelzésre.

Pályamódosítás: A versenyvezetőség pályamódosítás esetén új, piros színű bójákat helyez el az új széliránynak megfelelően. A változtatást a Versenyvezetőség folyamatosan köteles jelezni az előző pályajelnél.

Büntetések: Asso osztályban a kétfordulós büntetés helyett egyfordulós büntetés van érvényben.

Óvások: Óvási határidőt az MVSz 2014-re érvényes Ált.VU. 14.2 pontja határozza meg.
Az óvást írásban kell beadni a Spartacus Vitorlás Egylet balatonföldvári verseny irodájában. Az óvási szándékról értesíteni kell az óvott felet a Versenyszabályok 61.1.
pontjának megfelelően, továbbá célba futásnál be kell jelenteni a versenyvezetőségi hajónál és meg kell győződni arról, hogy a bejelentést tudomásul vették.
Az óvástárgyalás időpontját az óvó, az óvott és a tanúként megidézett vitorlások rajt
számát a hirdetőtáblán közlik. A tanú(k) megjelenéséről a feleknek kell gondoskodni.

Értékelés: Háromnál több megrendezett futam esetén a legrosszabb futam eredménye a végeredménybe nem számít bele. A Verseny egy megrendezett futam esetén is érvényes.

Díjazás: Osztályonként az I-III. helyezett egységek érem és kupadíjazásban részesülnek. Díjkiosztó ünnepség: a vasárnapi futamok után kb. egy órával a balatonföldvári Spartacus Vitorlás Egylet telepén.

Felelősség kizárása: A verseny rendezősége nem vállal felelősséget sem a hajók, sem a versenyzők versenyre való alkalmassága tekintetében. Úgyszintén nem vállal felelősséget és szavatosságot a versenyen előforduló balesetek és anyagi károk vonatkozásában. A versenyzők a nevezésükkel kijelentik, hogy a versenykiírás feltételeit elfogadják és azoknak megfelelnek.

ÓVD A BALATON TISZTASÁGÁT ÉS ERRE MÁSOKAT IS FIGYELMEZTESS !

Versenyvezetőség

 A versenykiírás ITT letölthető!