VOR nélkül mégis mit csináltak ezen a napsütötte hétvégén a Balaton hajósai? Kenesén például igen jól érezték magukat. Már péntek este megtelt a BFYC parkolója, és a holdfényes éjszakában jelentős hangerőt produkált egy spontán szerveződésű mólóbuli.

Másnap reggel a Jegesmedve Kupán 18 hajó állt rajthoz, köztük olyan különlegesség mint a Soponyai műhely újszülöttje, a kis sárga 22 lábas, a Hornet. Elegendő szelet sajnos nem sikerült gerjesztenie a szervezőknek, így nem tudtuk meg mire képes a kis fullánkos.

A klasszikusok szerint nem igazán számít a méret, de azért örömmel fogadtam el Andorka Rudi meghívását a Balaton legnagyobb vitorlásának, a Pelso-nak kipróbálására. A 18,3 méter hosszú alumínium test, a kétárbocos ketch vitorlázat 1956-ban a szakszervezeti mozgalom pihenő aktivistáinak szórakoztatására készült. A Béke néven ismertté vált valamikori SZOT hajó 40 utas szállítására lett felkészítve. Szerencsére most szűkebb csapatlétszámmal hajóztunk ki a HYC kikötőjéből. Kedves ismerősök között örömmel fedeztem fel Scholtz Ricsit, akit 14 évvel ezelőtti szörnyű balesete kerekes székbe kényszerített. Erős akarattal, családja támogatásával nem csupán önálló életét sikerült kialakítania, de fizikai állapotában is bíztató javulás mutatkozik.

Nem csak Ricsi számára jelentett sokat a szombat délutáni vitorlázás, de a Lári Fári Alapítvány is hajóztatott, ezúttal a rendőrárvák vendégeskedtek a többek között a Szponzi és a Nemere II. fedélzetén.

Sokan voltunk vízen, pedig nem volt ideális vitorlázó idő. A szélcsend ellenére olyanok is kimozdultak, akiket bizonyosan nem csak a napsütés csábított a vízre. Olyan hajókkal találkoztunk, mint a klasszikus szépségű 6R jacht Talizmán, a Granini arcú Code8, de a modern túrahajók is nyáridőt idéző tömegben rajzottak ki a tóra.

Jó látni, hogy hajózni kedvtelésből is lehet. A vitorlázás örörmteli elfoglaltság még akkor is, ha nem áll mögöttünk a VOR marketing ereje.

További képek ITT.