A rendezőség két pályát írt ki. Az erős szeles pálya egy X alakot formáz, ahol középen a hajók találkoznak. Sajnos szél hiányában ezt nem tudtuk kipróbálni, de a háromszög pálya sem volt annyira sima.

A pálya három pontján egymáshoz képest 120 fokkal elforgatva betétbójákat helyeztek el a rendezők, így extra táv teljesítését követelve meg az eltérő sebességű hajóktól. Az első kategóriában induló (leglassabb hajóknak egy, míg a leggyorsabb (8.) kategóriába sorolt hajóknak nyolc ilyen "büntető távot" kellett teljesíteniük. 

Hogy melyik hajó hol teszi meg az extra köröket, azt az egységekre bízták. Volt aki arra törekedett, hogy minél hamarabb túlegyelnek rajta, mások inkább a végére hagyták a plusz körök teljesítését. Persze az sem lényegtelen, hogy merről fúj a szél, hiszen félszélben csak le kell szaladni a betétbójáig és vissza 1-1 takkon.  Nem értitek? Nem csoda, én sem értetem elsőre, sőt sokan másodszorra se, de éppen ez a lényeg, hogy erre is figyelni kell.

A navigációnál is észnél kellett lenni, mert az Alsóörsre kirakott RS Bajnokság bójái bizony meglehetősen félrevezetőek voltak.

Rajt szombat reggel 10, limitidő szombat éjfél! Bizony, ez a másik dolog ami szerintem zseniális. Aki úgy szeret versenyezni, hogy 10 órát is kint van a pályán ha kell, annak miért kell elrontani a napját egy DNF-el?  Aki meg fel akarja adni, az úgyis megteszi. Nem olyan kevés az a 7-8ezer forintos fejenkénti nevezési díj, bele kellene férnie a hosszú befutási időnek.

Eredményhirdetés pedig vasárnap 12-óra, ebéddel egybekötve. Van idő hazavinni a hajót és visszaérni kényelmesen.

Miért nem lehet például egy félszigetkerülőt így megrendezni?

Az értékelés kategóriánként és abszolútban történik, ahol persze az indulók számának függvényében vannak összevonások is. 

Remek verseny volt, köszönjük!

További képek a galériában!

(fotók: Pál Béla)