Aki viszont így – úgy bejutott, láthatott sok csodát. Annyi hajó volt, hogy sose fogy el. Szebbnél szebbek. A Scholtz 880 – as még mindig a legkecsesebb formával dicsekedhetett, még büszkélkedhetett két új kis kerek ablakocskával is. Hogy aztán ez mire jó valójában, számomra rejtély.

                A PORTHOLE standon is zajlott az élet. Társbérletben Brompton biciklikkel, csillogott – villogott minden, mint a kupleráj kilincse, jöttek az emberek csőstül. Kaptam is a kérdéseket erről – arról, hogy mint is lesz, meg hogy is lesz. A saját portánkról annyit, csak úgy elöljáróban, hogy a kártyánkat, a következő szezonban, ingyenes éjszakázás ügyében elfogadják: Marina Fűzfő, Balatonfői Yacht Club, BLYC (A mi Cziráki Mártánk emblematikus személyiségének vezetésével), a tavasszal nyíló Fenyves Yacht Club, és végül, de nem utolsó sorban a Keszthely Yacht Kikötő. Az igénybevétel pontos feltételeit a kártyaelfogadó helyek listájánál, nemsokára olvashatjátok. Hatalmas előrelépés! Így idén megint nagyon megéri kiváltani.

                Igyekeztem a legnagyobb közérdeklődésre számot tartó ügyeknek utána járni. Ezt több – kevesebb sikerrel meg is tudtam tenni mivel, a BHZRT reprezentáns küldöttséggel vett részt a kiállításon, nem úgy, mint tavaly, amikor is hűlt helyük se volt, valahogy úgy, mint idén a Füke cuccoknak. Nagy Viktória, a Vitorláskikötő ágazat vezetője, készséggel tájékoztatott a dolgokról.

                Először is, kezdik építeni a Fonyód – Badacsony kompjáratot. A jelenlegi kikötőben lesz kialakítva a beszállóhely a déli parton. Keskeny a mólók közti bejárat, tehát jelzőlámpás irányítást terveznek. Amikor jön a komp, az egyéb hajóforgalom tiltásra kerül. A közúti forgalmat pedig valahonnan a rendőrségi telephely irányából vezetik a beszállóhelyre, a megfelelő várakozási lehetőség kialakításával. Hurrá, örülünk. Eddig sem a csendjéről és nyugalmáról volt híres ez a kikötő, most pedig még egy lapáttal rátesznek. Na, sebaj, túléljük.

                Májusban megnyílik viszont Alsóörs. Végre, a keleti medence is fejlődik. Hatalmas lesz, és nagyon szép. Persze ez már az építkezés folyamán is sejthető volt.

                Csopak bővítése viszont még várat magára. Tudnak a tumultusról, és a hatalmas igényről. Ha minden összejön, már csak az idei szezont kell úgy kihúzni, hogy az utasszállító mólójára kötünk, aztán amikor jön, uzsgyi szanaszét, majd távoztával vissza. Megvan ugyanis a terv és az engedély. Kimarkolják a kedves kis szigetecskét, helyette betonmólót építenek, és ennek oldalaiból kiindulva alakítanak ki pár vendéghelyet. Én a magam részéről sajnálom is, meg nem is, talán jobban tetszett volna, ha az elpusztítás helyett valami fa körstéget kreáltak volna, körbe farcölöpözve, csinos íves fahidacskával. Persze a kőpart előtt végig deszkajárdázva. Na, de ne legyek telhetetlen, fő, hogy keresik a megoldást, és a 2017-es szezonra hozzá is látnak az átépítéshez.

És „Öreg Tihany”?! Ott is fürtökben lógnak a vitorlások. Az most nagyobb nem igen lesz. Viszont az a keserv, hogy a kártyás illemhelyeket a bent lévő, dolgát végző sem bezárni, sem bármi módon kifelé jelezni a foglaltságot nem tudja (ha csak nem akaszt a külső kilincsre egy táblácskát – mi ezt tettük), remélhetőleg megszűnik. Valami elmés szerkezetet raknak oda. Kíváncsian várom.

                Tavaly ugye elmúlt a Wifi. Idén ismét lesz, már telepítik az új nagy hatósugarú berendezéseket. Hurrá, nagyon szépen köszönjük.

                Szóvá tettem azt is, hogy Siófokon, ugyan igen attraktív az a gigantikus arany angyal a móló végén, viszont a vendéghelyek úszómóló nyúlványai olyannyira rövidek, hogy tisztességesebb méretű ladik nem tud biztonságosan rájuk kötni. Ez folyamatos problémát jelent. Javasoltam, hogy még legalább két nyelet cseréljenek ki valódira, az ugye plusz négy vendéghely, több lenne a semminél. Viktória volt olyan kedves, hogy feljegyezte. Én bízom benne, hogy megoldják.

                Ezekről tudok beszámolni, mint hivatalos információk. Szerintem nem is rossz. Van fejlődés bőven. Ami most következik, az a „bulvár hír” kategória. Meglepődve kerekedett el mindkét szemem, amint megláttam, hogy többünk kedvence, Kiss Attila (Lellén kikötőmester volt, amíg az elmúlt nyáron ki nem rúgták), teljes kapitányi díszegyenruhájában feszít a standon. Miután sok szeretettel köszöntöttem, elmondta, hogy az új vezetőség rehabilitálta és visszavette. Gratuláltam neki, és lelkemben nagyon örültem. Sok mindent lehetett rá mondani, kiabálni kígyót-békát, de ő a cégnél az egyik legemblematikusabb „vén tengeri medve”, aki aztán valóban mindent tud a hajózásról, kikötésről, rendről, biztonságról, de legfőképpen a Balatonról. Tavaly nekem nagyon hiányzott, hogy úgy kötök ki Lellén, hogy senki sem rivall rám, valami gyalázatos rendellenességért. Na, idén ez biztos megesik. Már úgy várom!

                Bár ott tartanánk!

                                                    Merlin