Pénteken reggel nem várták túlzottan jó hírek a Lipnói tó partján összegyűlt mezőnyt, amely 4 ország hajóit sorakoztatta fel. A prognózisok csak egyvalamiben értettek egyet: az elkövetkező három napban rossz, változékony, esős idő lesz mindenféle erősségű és irányú széllel. A cseh főrendező ennek ellenére kivitte a mezőnyt a festői tó vizére, de az elején halasztott a 25-30 csomós forgolódó szél miatt, így a 12 órára kiírt első futam némi késéssel kezdődhetett. Péntekre 3 futam volt tervbe véve, amit aztán - a 15 csomósra mérséklődött, de végig pöffös, forgolódó szélben - meg tudtak rendezni. A magyar fiúk rögtön letették a névjegykártyájukat és elszomorították az ugyancsak győzelmi szándékkal érkező cseh, osztrák és angol versenyzőtársaikat (sajnos az olasz és lengyel egységek az utolsó pillanatban lemondták az indulást) mivel Pufi két első és egy harmadik hellyel rögtön az élről várta a folytatást, Totó pedig két negyedik és egy első hellyel a harmadik helyen tanyázott (nem volt olyan futam az első nap, melyet ne magyar fiú „húzott” volna be). Gémesi Gyuszi végigvitorlázta az összes futamot a középmezőnyben, Matyasovszki Géza egy kormánytörés miatt sajnos az utolsó harmadban tanyázott.
Szombaton 11 órára volt rajt kiírva és ugyancsak 3 futam megrendezését tervezte a rendezőség. Végre csökkent kicsit a szél ereje, 6-10 csomó-val fújt dél-délnyugati irányból. Kint a vízen azonban érződött, hogy nem fog kitartani délutánig és nem segítenek a néha 20-30 fokos elpörgések sem. Végül sok apró halasztással megspékelt napon, Pufi egy gyengébb első futam után (15.), mely szerencsére később kiderült, hogy az ejtője, megint nyert egy futamot, míg Totó egyenletesen az elején vitorlázva egy negyedik és egy harmadik hellyel zárta a napot. A dobogón nap végén még mindig 2 magyar egység!
A D-ONE-ok ebben a könnyű szélben is gyönyörűen vitorláztak, a legénység a nap nagy részében a cirkálószakaszt a kereten lógva töltötte és a genakkeres csaták is nagyon látványosak voltak (ne felejtsük el, hogy egyszemélyes hajóról beszélünk)
Az első két nap végére öt futamon voltunk túl, ami azt jelentette, hogy már érvényes az Európa Bajnokság és egy ejtő számolható. A kedélyes, jó hangulatú közös vacsora után a legtöbb fiú korán nyugovóra tért, mindenki tudta, hogy az utolsó nap még komoly változások lehetnek az eredményben.
Vasárnap szakadó eső és teljes szélcsend várta versenyzőinket, s az ígért szél csak nem akart megérkezni. Többen elkezdtek csomagolni, mikor is délben elállt az eső és lengedezni kezdtek a zászlók. Az első futamot 10 csomós délnyugatiban tudták elrajtoltatni ahol Pufi már az ellenfelekre figyelve csinált egy gyönyörű „másodikat”, míg Totó éppen csak lemaradva az elsőktől hatodiknak ért célba.
A magyar hajók egyébként egyre szebben vitorláztak. Pufi nagy koncentrációval végig taktikusan, nyugodtan vitorlázott nem kis fricskát biggyesztve a személyében kétkedők orra alá. Totó is éretten, higgadtan, gyönyörűen vitorlázott. Ha nem sikerült igazán jól a rajt utáni kibontakozás, akkor is elég hamar feltornászták magukat a fiúk a top öt hajó közé. De stabilan és szépen vitorlázott Gémesi Úr is valamint Géza „bácsi” is, a mezőny egyik Doyen-je, komoly csatákat vívtak a középmezőnyben.
Lehetett tudni, hogy már csak egy futam fér bele… nem szabad hibázni. Pufi megint bizonyított és nagyon tudatosan… „biztonságiban” végigvitorlázva harmadik helyen futott be, ami azt jelentette, hogy 3 ponttal megelőzve legfőbb cseh riválisát EURÓPA BAJNOK! Totó ment még egy nagyon szép másodikat és bebiztosította helyét a dobogón!
A díjkiosztón két magyar egység a dobogón! Hihetetlen! Vastaps!
Gyors szerelés, utánfutókra pakolás és másnap már mindenki a munkahelyén… szép volt fiúk, ez férfi munka volt!