2016-os szezonra új névadó támogatóra találtunk a be light! Kft. személyében. Az új szerzeményünket felújítottuk, illetve inkább újraépítettük Lovas Peti segítségével. Gyönyörű lett!! Az elmúlt két év alatt összevásárolt dolgokkal újra ütőképes felállásban néztünk a szezon elé.
Az első Grand Prix Müchen mellett Ammersee-n került megrendezésre. Itt is második helyen végeztünk pár ponttal lemaradva, de boldogan jöttünk haza. Éppen csak elkészült a hajó, edzeni, állítani nem tudtunk a verseny előtt, így ezeket élesben tettük meg, sikerrel.
A második GP a Garda tavon – Campione-ban volt. Itt megint második helyen végeztünk, az utolsó futamon ment el a győzelem. Aznap hármat kellett nyernünk, hogy utolérjük az élen a németeket. Első két futamot simán hoztuk (Időközben meglett az állítás), a harmadik futamot is végigvezettük egészen az utolsó bolyáig, ahol egy csomó került a spishottra ami elég is volt a nyakunkban loholó németeknek hogy megelőzzenek és megnyerjék a versenyt. A jó hír hogy grand prix összetettben viszont az élre álltuk.
Ezek után elérkezett az EB ideje. A tavalyi évhez hasonlóan idén is Torboléban került megrendezésre, csak most nem érkezett konténer tengerentúlról. (Az ozzi és kiwi egységek inkább Fiji szigetén versengenek épp a napokban) Így felcsillant a lehetőség hogy az abszolút győzelemért járó kupát is elnyerjük. A tízhajós mezőnyben ellenfelek a tengerentúliak nélkül is akadtak szép számmal: két erős Német egység – Eurolink és Magic Marine akik a két korábbi GP nyerték, a mindig erős Dánok – Original Chia, és a kétszeres EB győztes Angol csapat – Haier-Black Dog.
Első napon klasszikus Torbole időjárás, tűző nap és 18-22 csomós termik. Egyértelműen kis rigg, na ezzel még nem vitorláztunk idén. Három futam volt, 2-6-2 helyeket futottunk. A második futam utolsó hátszelében valahogy kiugrott a felső vantni a szálingból, nem kis riadalmat okozva, csoda hogy nem tört el az árboc a bliszter alatt. Gyorsan le is kaptuk a golyót és anélkül vánszorogtunk be a célba. A másik két futamban második helyeket futottunk nagyon szoros befutókkal. Német barátaink – Eurolink viszont erősen bekezdtek egy 1-2-1-el. Nagyon nem stimmelt az állítás, másnapra új forestagot is csináltunk.
Második nap, nulla szél. Ez még gyorsan eltelt, mindig van mit szerelni, fejleszteni egy skiffen.
Harmadik napon sem volt szerencsénk a széllel, így továbbra is azonos ponttal a harmadik helyen várakoztunk egyre türelmetlenebbül.
Negyedik napon korai kelés várt ránk. Kellett a futam, így a reggeli szelet nem hagyhattuk ki. Három futamot csináltunk végig nagy riggel, annak is a felső határán. Szeretjük az ilyen kondíciókat, gyorsak vagyunk benne. 3-1-3 helyeken futottunk. A harmadik futamban sikerült vezető helyről felborulnunk, ami bosszantó volt. Dánok mentek nagyot, elénk is ugrottak. Maradtunk a harmadik helyen, de az első csak három pontra volt. Számolgattunk, ettünk egy szendvicset és kezdtük a tavat a hegyeket és a felhőket fürkészni, hiszen megjött a délutáni termik és még két futam várt ránk. Sütött a nap egyre erősödött a termik, de északra és nyugatra felhős volt az ég. Amikor beúszott egy felhő a tó fölé azonnal gyengült a szél. Pont határon volt a két rigg között. (18as skiffnek két komplett riggje – árboc és vitorlázat - van, egy erős, egy gyenge szélre) Elkezdődött a szokásos varia. Mi kivártunk amíg szép lassan az egész mezőny átszerelt kis riggre. Visszaöltöztünk és közben egyre biztosabbak voltunk abban, hogy maradunk a nagy riggel, jó nehezek vagyunk és különben is kockáztatni kell a győzelemért. Végül a Magic Marine vállalta be rajtunk kívül a nagy rigget. Két kemény futam következett, kreutzban jobb volt a kis rigg de bőszélben fizetett a nagy. Az első futamot végigvezettük, behúztuk. A második futam utolsó körére érkeztek meg a felhők, addig küzdöttünk rendesen, de azt is megnyertük! Eurolinknek az első futamban összecsuklott az árboca – ők sajnos kiestek mindkét futamból és az EB címért folyó küzdelemből – nagyon sajnáltuk őket. A nap végére első helyen álltunk 4 ponttal a második dánok előtt és 14-el a harmadik előtt, de még nem volt vége.
Ötödik – utolsó nap – megint korán kezdődött, nem volt jó az előrejelzés. A reggeli szélben bizakodott a rendező, de nem érkezett meg. Kilenctől hosszú várakozásba kezdtünk, végül az utolsó lehetséges kimenetel előtt negyed órával, kettőkor vízre szólítottak. Két gyengeszeles futam várt ránk, ami nem az erősségünk. Dánok erősen kezdtek második helyen futottak be, mi negyediknek. Utolsó futamra egyértelmű volt a taktika: elvinni a dánokat Kenyába. Rajtnál el is kezdődött a kakaskodás, amiből mi jöttünk ki jól, ők visszamentek korai rajt miatt. Innen már nem tudtak felkapaszkodni, mi pedig a harmadik helyen futottunk be. Ezzel megnyertük a EB-t!!!! Második helyen a Dánok – Original Chia végzett. Harmadik helyért három hajó versengett az utolsó napon, közülük a német Magic Marine lett a legjobb.
Nagyon boldogok vagyunk, ezzel az eredménnyel újra feltankoltuk magunkat pár nehéz évre. J Következő verseny összel – az utolsó Európai GP Angliában Poole-ban kerül megrendezésre. Reméljük onnan a GP összetett győzelemmel térünk haza!
Köszönttel a támogatóinknak: be light! O’neill
Ujhelyi-Gáspár Miklós, Német Botond, Szépfy Zsombor