13. Optimist Csapatbajnokság

A hétvégén rendezte meg a VVSI a 13. Optimist Csapatbajnokságot a Velencei-tavon. A bajnokságon 14, 4 fős csapat képviseltette magát, és a kis szélben izgalmas verseny alakult ki közöttük. Végül a Spartacus Vitorlás Egyesület csapata győzött Jeney Máté, Szabó Roni Oszkár, Verebély Nándor és Verebély Mátyásból álló csapatával, második lett a Balatonfüredi Yacht Club, Nagy Bendegúz, Schultz Dániel, Borbás Buda, Lackó Dávid és Demjén Oliver alkotta csapattal.

Eredmények: op csapat eredmények.pdf

Forrás, fotó: Bozóki Gábor

 

Fertő-tavi Évadzáró

Az első októberi hétvégén került sor a Fertőn a vitorlás évadzáróra a Soproni Építők szervezésében. A versenyen Finn és Optimist hajóosztályban álltak rajthoz a soproni versenyzők. Csípős reggel után ugyan szép napsütéses idő köszöntött be, de a versenyzők –gyerekek és felnőttek- melegen felöltöztek, hiszen a víz, és a levegő csak 10 fokos volt. A nap folyamán friss szélben 3 futamot rendezett meg az egyesület, így késő délután sor került az egy napos verseny eredményhirdetésére is.

A hagyományos versenyen 7 versenyző Finn hajóosztályban, 11 versenyző Optimistben indult.

Finn hajóosztály eredményei:

  1. Jung József (FVE)
  2. Kántor Zsigmond (MBSV)
  3. Szigethi Botond (SÉP)
  4. Meszner Gábor (SÉP)
  5. Horváth Zoltán (FVE)
  6. Kalmár Péter

Optimist:

  1. Papp Péter (SÉP)
  2. Barti Piusz (SÉP)
  3. Jandl Rómeó (SÉP)
  4. Domonkos Gergely (SÉP)
  5. Abdai Réka (SÉP)
  6. Maráczi Barna (SÉP)
  7. Koch Ambrus (FVE)
  8. Klinglmayer Luca (SÉP)
  9. Horváth Bulcsú (SÉP)
  10. Barti Zsigmond (SÉP)
  11. Kovács Bendegúz (SÉP)

Forrás: Gimesi Réka

 

Pempő Kupa- Jordán Gábor Emlékverseny

Ezen a hétvégén rendezte hagyományos őszi túra és pályaversenyét a Siófoki BHSE. Szombatra túraverseny, vasárnapra pedig pályaverseny volt tervezve. Sajnos az időjárás nem fogadta teljesen a kegyeibe a hétvégén a versenyzőket, így csak a szombati napon rendezett túraverseny eredménye alapján hírdettek győzteseket.

Eredmények: Pempo tura ….doc (5db fájl)

Forrás: Compass

 

Ismerd meg a Bravo Boats hajóit!

Nemzetközi vizeken is történtek események magyar vitorlázókkal, az FGF Sailing Team érmekkel tért haza, és jelenleg is zajlik a Tengeri Bajnokság az Adrián, ahol hazai versenyzők mérik össze tudásukat tengeri körülmények között.

Bronzérmes az FGF Sailing Team a Melges 24 Európa Kupa sorozat utolsó fordulóján

Vasárnap két újabb futammal befejeződött a Lago Maggiorén a Lino Favini Kupa, a Melges 24 Európa Kupa sorozat utolsó versenye. Az FGF Sailing Team Bakóczy Róbert kormányzásával újabb futamgyőzelemmel kezdte a napot, amivel még az első hely is elérhető közelségbe került, ám egy 16-kal fejezték be a versenyt, és így végül a 3. helyen végeztek a 22 hajós mezőnyben. Csoltó Ákos Berecz Zsomborral megerőstettt csapata pedig 8. majd 2. helyen célba érve feljött az öszzetett versenyben a 6. helyre. Ezzel befejeződött a Melges 24 European Sailing Series 2016. évi versenysorozata is, ám az eredmény kihirdetésére csak október 15-én kerül sor: A versenyről tudósító hírlevél szerint a "sorozat egyes szabályainak fontos tisztázása után". Az biztos, hogy a győztes az olasz Altea csapat lett Andrea Rachelli vezetésével.

Forrás: Hunsail; fotó: FGF Sailing Team Facebook

 

Jön/Folyamatban

Bár az október már igazi őszi arcát mutatja, reméljük, a héten megrendezett versenyek résztvevői még kellemes szélben, és napsütésben vitorlázhatnak majd akár az Adria, akár hazai tavak hullámait szelik.

Zajlik a Tengeri Bajnokság

Az amúgy híresen kék Adria a legszürkébb arcát mutatta a 14. Magyar Tengeri Nagyhajós Bajnokság első versenynapján. Viszont végig jó szélben vitorlázhatott az Elan 350 One Design hajókkal a mezőny.

Reggel 10 órakor még csak 10-12 csomós északkeleti (bóra), ám lassan, de biztosan frissülő szélben rajtoltak a hajók a Pasman-csatorna kijáratánál. Egy másfél mérföldes cirkálás és a kis Babuljas-sziget kerülése után hét mérföldnyit hátszeleztek a csapatok délkelet felé. A gennakerekkel szerelt hajókkal a taktikus, sokhalzolás menetben  a szakasz kétharmadáig magabiztos előnnyel vezetett a Jedi Business Czégai Péter kormányzásával, ám ekkor elhasadt a gennakerük, és a kerülendő Blitvica-szigetig megelőzte őket Lacsny Gergely csapata a Klaszik.

Innen még egy ötmérföldes cirkálás következett a célig, ám a Klaszikban jól taktikázott Király Zsolt, és szoros versenyben megőrizték vezető helyüket. A két hajó egymással fedésben futott be a célba, és a mezőny többi része sem maradt le messzire az éllovasoktól.

Délután kettőkor kezdődhetett a második futam. Addigra a szél 20 csomó fölé erősödött, és lassan észak felé fordult. A verseny ismét egy rövid cirkálószakasszal kezdődött. Most nem volt korai rajtos, viszont Czégaiék érintették a bóját ezért forgással korrigálniuk kellett hibájukat. Vagyis ezúttal hátrányból kezdtek.

A szél észak felé fordult és a sebessége hosszabb időszakokra is már 25 csomó fölé emelkedett. Ráadásul mindez zuhogó esővel társult úgy, hogy a hőmérséklet is erősen csökkent. A parti magas hegyeken hó esett. Az elforduló szél miatt a Pasman-sziget déli oldalán a várt gennakeres menet helyett éles jobbcsapáson vitorláztak a hajók. A sok sottolással járó szakasz fizikailag és lelkileg is kimerítő lehetett az akkor már barátságtalan körülmények miatt.

Balabra Mali kerülése után kerülhettek elő a gennakerek, majd Lavdara Malát elhagyva jött az utolsó bő kétmérföldes cirkálás a célvonalig Sit és Balabra Mali között. A Klaszik újra győzött, ezúttal már magabiztos előnnyel.

A második futam csaknem húsz mérföldes távját még az utolsó helyen befutó csapat is kevesebb, mint három óra alatt teljesítette. Az éjszakát a bajnokság mezőnye Sali kikötőjében tölti.

Eddigi eredmények: tengeri baj.pdf

Forrás: Hunsail; fotó: Tengeri Bajnokság.hu

 

FVSZ Kupa

Október 14. és 16. között rendezi a Fertő-tavi Vitorlás Szövetség a Fertőrákosi Vitorlás és Üdülőtelepen az FVSZ Kupát, modellvitorlásoknak F5-M, F5-E-IOM és IOM osztályok részére. A versenyen a NAVIGA versenyszabályai érvényesek, minden hajóosztály első három helyezettje díjazásban részesül.

Kiírás: fvsz.docx

Forrás: FVSZ