1. VERSENY SZABÁLYOK A Versenyen a "Vitorlázás. Versenyszabályai" (továbbiakban "Versenyszabályok"), az MVSZ 2016. évre érvényes Versenyrendelkezései, az osztályelőírások ( az ezektől való esetleges eltéréseket az alábbiakban közöljük), valamint a jelen versenykiírás és versenyutasítás az érvényes. 2. A VERSENY RÉSZTVEVŐI, RÉSZVÉTELI JOGOSULTSÁG A Versenyen résztvevő személyeknek és hajóknak meg kell felelniük az MVSZ 2016. évi Verseny- rendelkezései 1. pontjában (Részvételi jogosultság), 3. pontjában (Hatósági jelzések, osztályjelzések, rajtszám), valamint 4. pontjában (Biztonsági rendelkezések) előírt feltételeknek. 3. NEVEZHETŐ HAJÓOSZTÁLYOK Nevezhetők a Nagyhajós Bizottság által javasolt és a Magyar Vitorlás Szövetség által elismert hajóosztályok nyilvántartott, valamint az érvényes Yardstick listán szereplő és felmért hajók, a következő megkötésekkel: A versenytávokon egy, vagy többtestű, „nagyhajók” indulhatnak. Hajóosztály Yardstick I./A. csoport 89-es előnyszámig, Yardstick I. /B. csoport 90-99-es előnyszámig, Yardstick II. /A. csoport 100-104 előnyszámig, Yardstick II. /B. csoport 105-109 előnyszámig, Yardstick III./A. csoport 110-115 előnyszámig, Yardstick III. /B. csoport 116 előnyszám felett, Összevont katamarán, (Összevont Nyílt és Amatőr futam a versenyen kívül külön kategóriában). 4. A NEVEZÉS HELYE ÉS IDEJE KEDVEZMÉNYES ELŐNEVEZÉS: A nevezési díj 2016.október 24-ig való előzetes befizetésére, a sport@marathon.hu e-mail címen történt nevezést követő válaszlevelünkben a megadott bankszámlaszámon átutalással biztosítunk lehetőséget.
Helyszíni nevezés és rajtszámátvétel: 2016. október 28-án 17.00-21.00 óra között, vagy október 29-én a Balatonalmádi Kristóf Motel és Camping (8220 Balatonalmádi, Véghely D. u.8.) területén működő versenyirodában 7.00-8.30 óra között. A nevezéshez szükséges a kitöltött hajó nevezési lap, (a MVSZ jóváhagyása esetén a VIHAR rendszerben is) tagsági könyv orvosi igazolással, a hajó felelősségbiztosítása és a hajó-vezetői engedély. Kérjük , hogy ha lehet azok is regisztráljanak okt. 24-én12.00-ig a kitöltött nevezési lap sport@marathon.hu-ra való elküldésével, akik nem neveztek előre, mert csak a jelentkezett első 60 hajó nevezését tudjuk elfogadni.(A hatóságok szigorú előírásai miatt) Valamint csak akkor tudjuk a megfelelő számú és méretű hosszú ujjú pólót mindenkinek biztosítani a helyszínen! 5. HELYSZÍNI NEVEZÉSI DÍJ: 7.000,-Ft/fő (ELŐZETES NEVEZÉSI DÍJ: 6.000,-Ft/fő okt. 24-én12.00-ig!) Az 1998. január 1-jén és azután született versenyző a mindenkori nevezési díj felét fizeti. Az 2002. január 1-jén és azután született versenyző (mocó) nevezési díjat nem fizet. 6. IRODA A Verseny iroda a nevezés megkezdésétől a Balatonalmádi Kristóf Motel (8220 Balatonalmádi, Véghely D. u.8.) területén működik. Telefonos ügyelet ezen a helyen a verseny teljes időtartama alatt működik. Telefonszám: 70/383-6670, ill. iroda@marathon.hu, sport@marathon.hu. 7. VERSENYZŐK TÁJÉKOZTATÁSA A Túravezetőség a versenyzőket a Balatonalmádi Kristóf Motel (8220 Balatonalmádi, Véghely D. u.8.) területén, elhelyezett Hivatalos Hirdetőtáblán elhelyezett Közlemények útján tájékoztatja az esetleges változtatásokról. A versennyel kapcsolatos változtatás csak kivételesen indokolt esetben hozható október 28-án este 20.00 óra után. Minden versenyző egyéni felelőssége a változásokról időben tudomást szerezni! 8. PÁLYA Rajt: Balatonalmádi, Hajóállomás előtt kb.300m-re kihelyezett narancssárga bója és a kikötő móló előtt lehorgonyzott Rajthajó, narancssárga lobogót viselő árboca közötti egyenes, mely az első pályaszakaszra merőleges. Pályajelek: 1. Balatonalmádi felől a Kenese Marina Port (előtt, illetve) irányában kihelyezett citromsárga bója (K – DK irányban). A parttól kb. 5-800 m-re, vagy gyenge szél esetén annál közelebb Almádi felé. 2. Balatonalmádi Hajóállomás előtt A parttól kb. 100 m-re kihelyezett narancssárga bója. A bója és a part között kell áthaladni. 3. Alsóörs irányában elhelyezett citromsárga bója (D – DNY). A parttól kb. 300 m-re A kenesei és alsóörsi bóját az óramutató járásával megegyező irányban kell kerülni! Cél: Alsóörs irányából, Balatonalmádi előtt, a rajtkor a parttól kb. 200 m-re áthelyezett, narancssárga bója és a Hajóállomás móló előtti kék lobogót viselő Célhajó közt.(A rajt és a célvonal azonos helyen van, de célvonal az utolsó pályaszakaszra merőlegesen kerül telepítésre.) 10. A PÁLYAJELEK ELHAGYÁSA A pályajeleket a versenyirodán kifüggesztett, illetve a mellékelt pályarajznak megfelelően kell elhagyni. 11. RAJTIDŐ, RAJTELJÁRÁS Valamennyi hajóosztály részére 2016. október 29-én szombaton 11.00 óra Az alábbi rajteljárás módosítja a „Versenyszabályok” 26. pontját. 10 óra 55 perc előkészítő Code „V” lobogó felvonása 1 lövés 10 óra 56 perc Code „P” lobogó felvonása 1 lövés 10 óra 59 perc egy perces Code „P” lobogó bevonása +duda, vagy sziréna hang 11 óra 00 perc RAJT Code „V” lobogó bevonása 1 lövés (Az amatőrök 10 perccel később, versenyen kívül rajtolnak!) A korai rajt esetén a vétkes hajó, valamennyi szabályosan rajtoló hajót kikerülve, visszatérhet a rajtvonalon is. Egy hajó akkor rajtol újra szabályosan, ha előzőleg teljes terjedelmével visszatért a rajtvonal rajt előtti oldalára. Tömeges korai rajtok esetén, illetve ha sok azonosíthatatlan hajó van a rajtvonal pálya felőli oldalán a Versenyvezetőség jogosult Általános Visszahívást jelezni (Első Helyettesítő lobogó + 2 lövés). Ebben az esetben a rajteljárás a következőképpen módosul: Általános visszahívás esetén a megismételt „szigorított” rajteljárás: figyelmeztető jelzése 11óra 24 perc Első Helyettesítő lobogó levonása 1 duda, vagy sziréna hang előkészítő jelzése 11 óra 25 perc Coda „V” lobogó felvonása 1 lövés a szigorítás időszak kezdete 11 óra 26 perc fekete lobogó felvonása 1 lövés 1 perc a rajtig 11 óra 29 perc fekete lobogó levonása 1 duda, vagy sziréna a megismételt RAJT ideje: 11 óra 30 perc Code „V” lobogó bevonása 1 lövés Ebben a szigorított, fekete lobogós esetben a rajteljárás az ISAF Versenyszabályok 30.3 szabálya szerint történik. Minden olyan hajó, amelyik a rajtjelzést megelőző egy perces időszakban a rajtvonal és számára elsőnek kerülendő bója által meghatározott háromszögében van, óvás nélkül kizárásra kerül. A kizárt hajók rajtszámát a Kenesei citromsárga színű felfújható műanyag bója mellett horgonyzó motoros hajón, fekete táblán kiírják és figyelemfelhívó hangjelet adnak. A fekete táblára felírt hajók a versenypályát azonnal kötelesek elhagyni, a versenyben szabályosan résztvevőket nem zavarhatják. A rajteljárásnál a versenyvezetőség órája a mérvadó, mely a nevezésnél az asztalra ki lesz helyezve. A rajt előtt jelentkezni nem kell, csak azoknak akik hiányosan, vagy nem mutatták be okmányaikat. A rajteljárás alatt hátszélvitorla, blister nem használható, azok felvonása csak a rajt után 3 perccel engedélyezett. Ennek időpontját lövéssel jelzi a versenyrendezőség. 12. RAJTHALASZTÁS A versenyrendezőség csak a hajók épségét veszélyeztető viharos időjárás, vagy más rendkívüli esemény miatt jogosult a rajtot halasztani. 13. IDŐKORLÁTOZÁS - A rajtjelzést követő 30 perc eltelte után rajtoló vitorlás el nem rajtolt hajóként kerül értékelésre. - Az utolsó érvényesen célba érő hajó befutási ideje legkésőbb 2016. október 29-én, 15.30 óra. Az eddig az időpontig be nem érkezett hajókat a versenyrendezőség "nem ért célba" (DNF) jelzéssel értékeli. 14. PÁLYARÖVIDÍTÉS Pályarövidítés a szélviszonyok alkalmatlansága, vagy egyéb váratlan körülmény okán, bármely pályajelnél lehetséges. 15. NYILATKOZATTÉTEL A célvonalon való áthaladás a verseny szabályszerű teljesítését jelenti. 16. BÜNTETÉS VÁLLALÁS Az ISAF Versenyszabályok 31.2 szabály (360°-os fordulat) és a 44.2 szabály (720°-os fordulat) pontjaiban leírt büntetésvállalások érvényesek. Valamely büntetésvállalás teljesítéséről az óvási határidőn belül a versenyirodán írásos nyilatkozatot kell tenni. 17. ÓVÁS Az óvást legkésőbb a Versenyvezetői hajó partra érkezése után egy órán belül kell beadni a Versenyirodán írásban. Az óvási szándékról az óvott felet azonnal értesíteni kell, hogy adott esetben alkalmazhassa az előírt büntetésvállalást. Óvási díj : 2000.- Ft 18. A TÚRAVERSENY FÉLBESZAKÍTÁSA A versenyrendezőség vihar esetén félbe szakíthatja a versenyt, melyről a résztvevő hajókat megkísérli értesíteni. Minden hajó felelős személye egyénileg viseli a verseny feladásának vagy folytatásának felelősségét. Az a vitorlás, amely bármely okból feladja a versenyt és az útvonal valamely szakaszán kiáll, köteles mindent elkövetni, hogy erről a versenyirodát értesítse.. 19. ÉRTÉKELÉS, DÍJAZÁS Az értékelés a a Yardstick előnyszám számítási rendszerben a korrigált idő alapján történik: - az 1., 2. és 3. helyezettek a YS.I-II., III. kategóriákban – A és B csoportban -kupa és éremdíjazásban részesülnek. ( Az amatőröket az indulók száma és a versenybíróság döntése alapján hajóik szerint külön díjazzuk.) 20. DÍJKIOSZTÓ ÜNNEPSÉG Ünnepélyes díjkiosztóra 2016. október 29-én, szombaton 19.00 órakor kerül sor, helye a Balatonalmádi Pannónia Művelődési ház étterme, melyet 18.00 órai kezdettel svédasztalos vacsora előz meg, (részvétel csak a nevezéskor kiadott belépővel ). Pontos megjelenést kérünk, mert a később érkezők teljes körű kiszolgálását nem tudjuk biztosítani! Hozzátartozók, 2500 Ft-ért előzetesen vásárolhatnak belépőt. 21. EGYÉB RENDELKEZÉSEK - A versenyben lévő hajók kötelesek viselni a "V" versenylobogót. -Versenyben lévő hajó számára motor használata tilos, kivéve bajbajutott hajó számára nyújtott segítség esetén, a mentés ideje alatt, de ezt a tényt a mentést követően azonnal jelenteni kell telefonon a versenyvezetőnek. Tel.:70/383-6670, Németh Zsolt. A rajt előkészítő (5 perces) jelzéstől, a célbafutásig, külmotor nem viselhet(csak ha nem leszerelhető, külön engedéllyel!). Külmotor használata és viselése az automatikus kizárással jár!. - Hirdetések az MVSZ 2016. évi Reklámszabályzatában előírtak szerint viselhetők. - Az MVSZ elnöksége 1997. március 26-i határozata szerint: tavaink vízminőségének és tisztaságának megóvása érdekében, az ISAF (Nemzetközi Vitorlás Szövetség) 1997. novemberében tett felhívásának szellemében és értelmében, a Versenyszabályok” 69 pontja szerint megítélendő „Nagyfokú helytelen magatartás”-ként kell értékelni a vizet szándékosan szennyező magatartást. Ezért nehezen vagy nem bomló anyagot a vízbe dobni vagy beengedni szigorúan tilos. Ilyenek: üveg, fém, műanyag, papírgöngyöleg stb., különös tekintettel az olajra és származékaira. Amennyiben a versenyvezetőség a verseny ideje alatt, illetve a ki- és bevitorlázásnál ilyet észlel, a tiltás ellen vétő hajó(k)at a futamból kizárja és DNF-vel értékeli. (Ez módosítja az ISAF Versenyszabályok 63.1 és 88.3 /b/ pontjait) 22. BIZTONSÁGI RENDELKEZÉSEK A versenyen B2 szélerősség ill. e-felett, valamint 10 celsius fokos vízhőmérséklet alatt, a versenyzők végig kötelesek mentőmellényüket már a kikötőből való kiinduláskor viselni és magukon tartani mindaddig, ameddig ki nem kötnek. A könnyűbúvár ruha nem helyettesíti a mentőmellényt. A Versenyen érvényes a távversenyekre vonatkozó szigorított biztonsági előírás, amely szerint: - Valamennyi hajóegység köteles építési terveinek megfelelő oldalkorlátot viselni. - Amennyiben a hajó(k)ra az építési terv nem ír elő korlátot, úgy karabineres mentőhevedert kell felszerelni Fenti rendelkezések megszegése a versenyből való azonnali, óvástárgyalás nélküli kizárást von maga után. A Versenyrendezőség fenntartja magának a jogot, hogy egyéb, a hatáskörébe tartozó intézkedéseket hozzon ezen rendelkezéseket megsértő hajók ellen! 23. ELLENŐRZÉS A rendezőség a befutó után - szúrópróbaszerűen - ellenőrizheti a résztvevő hajók legalább 5 %-ánál, hogy - rendelkeznek-e fenti "Biztonsági rendelkezésekben " előírt felszerelésekkel, - a hajón tartózkodó személyek száma és kiléte megegyezik-e a nevezési lapon megjelöltekkel, - a hirdetést viselő hajók rendelkeznek-e hirdetésviselési engedéllyel. Az ellenőrzés során feltárt bármely hiányosság, vagy a nevezéstől eltérő létszám, személycsere, óvást von maga után és ez a versenyből való kizárást eredményezi. 24. RÁDIÓKAPCSOLAT Egy hajó sem adhat le rádióadást és nem vehet olyan rádióadást, amely nem érhető el minden hajó számára. Az e pont ellen vétők megsértik a Versenyszabályok 41. pontját, ezért óvhatók és kizárhatók. Ez alól kivétel az adott távon helymeghatározás céljából a versenyirodának leadott sms üzenetek, illetve a verseny központi információjával történt beszélgetések. A 49/2002(XII.28) számú GKM rendelet értelmében valamennyi résztvevő hajón kötelezően előírt legalább egy mobil – vízálló tokban tartott - telefon, amelyet kizárólag segélyhívásra és a versenyfeladás bejelentésére lehet igénybe venni és amelynek számát a nevezési lapon fel kell tüntetni. 25. SZAVATOSSÁG KIZÁRÁSA A versenyrendezőség és a versenyvezetőség nem vállal felelősséget sem a versenyzők, sem a hajók versenyre való alkalmassága tekintetében, sem pedig a versenyen való részvétel során esetlegesen bekövetkező balesetekért vagy anyagi károkért. Valamennyi résztvevő saját felelősségére vesz részt a versenyen. (Az érvényes biztosítást felmutatni nem képes nevezők csak tanuk jelenlétében aláírt felelősségvállalási nyilatkozat birtokában állhatnak rajthoz.
A résztvevő hajóknak éjszakai kikötőhelyet nem tudunk biztosítani a verseny előtt és utáni napon sem, ezért almádi vitorlásklubok megkeresését javasoljuk!
2016-09-20 Szervező Bizottság |
Vendée Globe 2024-25, huszadik nap - feladás szóba sem jöhet
2024. November 30.
„Folyamatosan maradunk le az elöl haladóktól, és igaz, hogy haladunk, de szenvedősen” – elégedetlenkedett Louis Burton (Bureau Vallée).
...