Nekünk – a tervezőknek és az építőknek – előzetesen nem volt tudomásunk arról, hogy mire készülnek a német újságnál. Ugyan korábban már írtak a hajóról, akkor nagyobb terjedelemben, számunkra igen kedvező hangnemben számoltak be róla, mint újdonságról. A cikk ma is megtalálható a Yacht on-line (yach.de) felületén, Hauptsache schnell: neues Raketenboot vom Plattensee (Fontos, hogy gyors: Új rakétahajó a Balatonról) címmel.

Azt azonban egy pillanatig sem gondoltuk volna, hogy a dolognak lesz folytatása. Nemrég azonban a hajó egyik tervezője, Mezey Zoli azzal hívott fel, hogy most kapott egy e-mailt a Yacht magazintól, amelyben az áll: amennyiben elfogadjuk, akkor ők jelölik a Flaar M 37-est (építő: Média & Marketing kft.) a 2017/2018-as Év Európai Yacht díjra a Special Yacht kategóriában.



A díj – amerikai mintára – 2001 óta létezik, az első győzteseket 2002-ben hirdették ki, közöttük szerepel többek között: Bénéteau, Dehler, Dragonfly, Dufour, Elan, Finot-Conq, Grand Soleil, Hanse, Hallberg-Rassy, Jeanneau, Lagoon, Oyster, Pogo, Salona, Seascape, Shipman, X-Yachts. De a jelöltek is mind ismert és híres tervezőirodák, illetve hajógyártók vagy hajóépítő műhelyek alkotásai voltak. 
2017-ben a Family Cruiser kategória győztese a Marc Lombard konstrukciója, az RM 970-es volt; a Performance Cruiser kategóriában a Finot-Conq tervezőiroda Pogo 36-osa végzett az élen; a Luxus Cruiser kategóriában a Beneteau Yacht Oceanis 62-es volt az első; a többtestűek között az Aoutremer 4X katamarán szerepelt a legjobban; míg a Special Yachtok között a Seascape 24 vitte el a pálmát. 
Amúgy a díjakat (hasonlóan az Év Autója díjhoz) az európai országok (nemzetenként egy) legjelentősebb szakfolyóiratainak –  Yacht (Németország),  Badnyt (Dánia), Batnytt (Svédország), Fare Vela (Olaszország), Seilas (Norvégia), Swissboat Yachting (Svájc), Voile Magazine (Franciaország), Waterkampioen (Hollandia), Yacht Revue (Ausztria), Yachting World (Anglia) and Yate (Spanyolország), Vene (Finnország) – szerkesztôségei szavazzák meg. 
A kategóriánkét három jelölt – az építők választása szerint – La Rochelle-ben vagy Barcelonában mutatkozik be, ahol újságírók, profi vitorlázókkal és a tervező vagy a hajóépítő képviselőivel közösen ki is próbálják a hajókat.