Az év utolsó reggelén igazi undok, késő őszi idő ébresztett minket: az eső ömlött, a szürke, borús felhők pedig semmi jót nem ígértek. Ez persze nem tántorított el minket, a sícucc és vízhatlan már be volt pakolva: irány Lelle, megyünk a vízre!

Pedig nem kellett volna aggódnunk: mire a Lellére értünk, az eső már nem esett, talán mintha az ég is elkezdett volna világosodni. Leérve a kikötőbe a parton találkozott a csapat, heten voltunk, de két hajó mellett döntöttünk: egy hármas és egy négyes különítménnyel indultunk az V. Szilveszteri Regattán.

A téli vitorlásversenyek hiánypótló mivoltát jól jellemzi, hogy sokan még egy rövid kormányosi értekezletet sem bírtak ki anélkül, hogy rég nem látott vitorlás ismerőseiket üdvözöljék és elkezdjék megtárgyalni a kihagyott hónapok eseményeit, a legutóbbi vitorlás sztorikat. Sokak egyébként már a december eleji Mikulás regattán is indultak és már beneveztek az elkövetkezendő Farsangi és Tavaszi versenyre is.

Az együttlétről szólt ez az egész nap, hiszen a vitorlázás nem csak a konkrét hajóvezetés tevékenységéből áll! A kikötői élet, a jó kávé, hajófelszerelés közben történő csevegés, a befutó alatti vicces cinkelések, majd a futamok után a finom ételek mind a vitorlázás részei – így kerek az élmény. A BL-ben pedig ehhez minden feltétel adott volt. Reggel bőséges svédasztalos reggeli, majd ízletes ebédválaszték, meleg italok, melegedő várta a vitorlázókat.

Mindezek mellett magára a vitorlázásra sem lehetett senkinek panasza: a reggeli késő őszi időjárás inkább kellemes kora tavaszira változott, mire elindultak a futamok. A meleg ruhák felére nem volt szükség a 8 fokban, ragyogó napsütésben, 5-8 csomós szél tetézte az ideális körülményeket, amiben a versenyre biztosított Elan 310-es hajók már elég jól haladtak, de még nem volt túl hideg. A rendezőség pörgős, de taktikai játékra kiválóan alkalmas pályát rakott ki, ahol elszánt csaták folytak a helyezésekért, volt korai rajt, ütközés, óvás, önként vállalt, de kikényszerített büntetés is. Három selejtező kör, kis és nagy döntő futamok, hat hajó, pörgés 11-től délután 3-ig. Igazi verseny volt ez, nem holmi ünnepi sétahajózás!

Érzésre azért ünnepi volt, ez kétségtelen, hisz lehetne ennél jobban zárni az évet? Ahogy hónapok óta először csapja meg arcunkat a vízi szél, vagy ahogy a kormányos „fordulóra felkészülni!” vezényszavára „kész!”-szel felelhetünk, vagy ahogy a Badacsonyt lilába borítja a korai naplemente…

És akkor a szaunáról és pezsgőfürdőről, a korcsolyapályáról és a forralt borról még szót sem ejtettünk! Előbbi az egész napos levegőn lét után valóban teljessé tette a napot, így este igazi jó érzéssel a szívünkben koccinthattunk éjfélkor, azt kívánva sose legyen rosszabb 2018-ben mint amilyen ez a december 31. volt.

Ha befagy, ha nem, mi mindenhogy élvezzük a téli Balatont és a téli vitorlázást 2018-ban is! Tegyetek így ti is, boldog új évet mindenkinek!