2018 egyik meghatározó élménye volt a februári tókerülő túra, a HidegenLégió megalakulása. A 2019-es rendezvényre már át is költöztettem a hajómat a BL Yacht Club kikötőjébe, a téli Balaton nyüzsgő centrumába. Karácsony előtt volt egy megbeszélésünk a túrával kapcsolatban, amikor szóba került a VI. Szilveszteri Regatta. Tóth Balázs a verseny házigazdája kapacitált, hogy nevezzek be, ha már úgyis ott a hajó. Bagyó Sanyi, aki a rendezvény és mellesleg a túra biztonságáért felel, támogatta az ötletet, olyannyira, hogy amikor arra próbáltam hivatkozni, hogy az Öreg Hölgy nem alkalmas versenyzésre, máris felajánlottak egy Elan 31-est, így nem volt visszaút. Egy feltételt támasztottam, hogy csak akkor indulok, ha ők is velem tartanak. Ezzel megalakult a HidegenLégió versenycsapata, kiegészülve Kopasz Balázzsal, aki a túra fő trackelője és két bájos hölgy családtaggal Andreával és Ildikóval. A csomagban benne volt a Szilveszteri buli is, de sebaj, ha szenvedőssé válna, ott áll a hajóm, hű társam az antiszociális év-búcsúztatásaimon.

30-án már kora délután beköltöztünk a hotel Garden egyik kellemes szobájába. Az volt a terv, hogy kicsit kimegyünk vitorlázni, had szokja a csapat a hajót és a társaság is kicsit összerázódhatna. A duplakormánylapos rúdkormányos Elan 31-gyel még sosem vitorláztam, nem lett volna helyes felkészületlenül versenyezni. Miközben csapattársaimat kerestem, az étteremben ádáz küzdelem fogadott. A helyi erők hat kondérban pörköltversenyben mérték össze tudásukat. Ez is amolyan one design filozófiára épülő esemény, mert minden csapat ugyanannak a marhának a húsát kapta mint alapanyag, ebből kellet a pártatlan zsűri ízlésének megfelelő készételt kotyvasztani. Bagyó Sanyiék, Kopasz Balázs sehol, Tóth Balázs nem ér rá, a páromat befogják zsűrizni, nos ennyit a tisztességes verseny felkészülésről.

Megkóstolom a 4-es és a 6-os csapat pöriét: a 4-es bársonyosan puha, a 6-os kemény, de az ízesítése fenomenális. A fűszereken és a szokásos paradicsomon kívül gombával is tunningolták, ezt a zsűri is méltányolta: meg is nyerték a versenyt. Mire Ildit visszakapom, leszállt az est, enyhe pörkölt mérgezésem van, de befutnak Bagyóék. akiktől megtudom, hogy a másnapi verseny a várható 30+ os szél miatt eléggé esélytelen.

Másnap reggel szikrázó napsütés, alig 10 csomós szél és 26 csapat várja a kormányosi értekezletet. A One Design osztályban 14, a nyílt osztályban 12 csapat nevezett. A hajókat sorsolják. Mi a második előfutamban rajtolunk, így szerencsére van időnk beöltözni. A rajtot épp hogy elérjük, nincs sok idő a barátkozásra, ezért kissé emelt hangon próbálom a feladatokat delegálni. Bagyó Sanyi hamar átlátja a dolgát, ő trimmel. Ildi lenne a zongorista, de a kabinlejáró foglalt, mert van egy potyautasunk, az Arcok Studió operatőre, aki minden bizonnyal gyönyörű felvételeket készít. Szerencsére bőszeles vitorlát nem használhatunk, így elől nincs sok tennivaló. A két Balázs a génuát kezeli, itt sincs sok dolog, rövid a pálya, nem lesz sok forduló.  Balcsapáson pontosan rajtolunk, kényelmesen elférünk, a mezőny kissé beragadt. A jobboldal jónak tűnik, mégse mi érünk fel elsőnek: a másik oldalról benyargal egy hajó, előnyét a hátszél végéig még növeli is. A második körben rájövök, hogy a csukódó propeller nyitva maradt, mert elfelejtettem hátrába kapcsolni. A második helyünket így is kényelmesen megtartva egyből nagydöntősök lettünk, így a tudat, hogy a 6. helynél már nem lehetünk rosszabbak büszkeséggel töltött el bennünket. A döntő futamra elhatároztuk, hogy a lehető legkorábban kimegyünk, mert ott nem hibázhatunk. A csapat csillogó szemmel várta utasításaimat, kivéve a Tóth Balázst, aki mélységes csalódással szembesült azzal a nehézséggel, hogy itt nem dirigálhat. Mivel a súlyára a frissülő szélben nagy szükség volt, ezért megállapodtunk, hogy utasítást bárki kaphat kivéve őt, akit csak halk szavú kérelemmel lehet mozgásra bírni. A rajt előtt volt némi extra szerelnivaló, két hiányzó nútban csúszó műanyagot és a lasy makraméba kötött elszabadult ponyváját kellett helyére igazítanunk. Mire mindennel végeztünk a rajtról jól lemaradtunk. Bő 40 másodperc késéssel haladtunk át a vonalon. Nem adtuk fel! Minden bizonnyal harcos hozzáállásunknak, félelmet keltő lelkesedésünknek is köszönhető, hogy előttünk két hajó is bóját érintett, így mire a befutó szakaszhoz értünk már a negyedik helyen vitorláztunk igen közel az ellenfelekhez. Bátorságunkhoz időben a szerencse is felzárkózott, így egy kisebb frissülésnek, Ildikó önfeláldozó pillangózásának és Bagyó sporttárs aktív trimmelésének köszönhetően a célba már 3.-nak sikerült befutnunk. Ezzel megszereztük a HidegenLégió első sportsikerét és azt az eufórikus alaphangulatot, mely bárkit átsegítene egy szilveszteri vacsora megpróbáltatásain.

A délutáni preventív pihenés helyett kipróbáltuk a klub legújabb spektákulumát, a vízre épített szaunát. Ha valamiért, ezért érdemes ide látogatni! A metsző hideg szélből már eleve kélyes érzés beülni egy jól fűtött panorámaablakos szaunába. A Badacsony felett lebukó nap látványa, az aranyhíd, a Tanú hegyek szépsége, szó szerint elképesztő élmény. A szaunából közvetlenül lépcsőzhetünk bele a tó térdig érő vízébe. Kipróbáltam, az alig 2 fokos vízben kicsit lefröcsköltem magam, nem követve a többség példáját, akik lubickoltak is a jeges Balatonban.

Legjobb szakács az éhség! Erre gondoltam, amikor beléptem az étterembe. Nem lesz nehéz dolga a séfnek: egy ilyen kiéhezett társaságot bármivel meg lehet etetni. Az előző napi pörkölt után valami klasszikus gyomorra mért kalória bombára számítottam, de itt a rafinált, lassú kényeztetés játszotta a főszerepet. Az előételeket valójában előjátéknak szánhatta alkotója, mert még véletlenül sem a franciasaláta kaszinótojás tormássonka kombóval indított, így elmaradt az erős kezdés utáni korai teltségérzet. A bőség zavara könnyen leküzdhető, ha nem pincérek pakolják elénk az étkeket, hanem egy folyamatosan utántöltött svédasztal  kínálja magát. Nyilván ennyi ételt nem lehet végig enni, de a kulináris erekciótól a gasztro-orgazmusig vezető utat kellő önuralommal végig lehetett járni anélkül, hogy a kisgömböc sorsára jutottunk volna.

Előétel

• Vargányás vaddisznóleves

• Kókuszos édesburgonya krémleves

Főétel

• Konfitált bőrös malac, proseccos káposztával, snidlinges pirított burgonyával

• Pirított velővel töltött sertéskaraj házi prézliben steak hasábbal

• Grillezett lazacfilé citromos vajban, aglio olio tagliatellével

• Lassan főtt szarvascomb csipkebogyó jus-vel, kakukkfűves pirított szalvétagombóccal

• Pulykarolád sherry mártásban rózsaborsos kelbimbóval, jázmin rizzsel

• Zöldséges canneloni mozzarellával besütve (vega)

Desszert

• Képviselőfánk

• Sós-karamell tortácska

• Tiramisu

• Zserbó

Éjfél

• Kolbászos lencseleves

• Juhbeles virsli (mustár, majonéz, ketchup, torma)

• Kocsonya

Közel százötven ember vett részt a gálavacsorán, az összetartozó társaságok méretéhez igazított asztaloknál. A zeneszekció és a táncparkett külön helységbe került, így a meghitt beszélgetések sem váltak kakofónikus üvöltözéssé. Azt azért nem állítom, hogy a finom borok és a jó társaság hatására nem szabadult el a pokol. Bagyó Sanyi barátom például régi titkos álmát valósította meg amikor a Hair talán legvagányabb jelenetét: Berger asztaltáncát https://www.youtube.com/watch?v=-1LRD3DtFAo   adta elő az I got life zenéjére. Ha valaki Sanyi produkcióját is szeretné látni az megtalálhatja azt a BL facebook oldalán,

de én szólok, hogy a nyugalom megzavarására alkalmas képeket látunk. Nagy szerencse, hogy az asztal felett nem volt csillár, az egyébként komoly hajlandóságot mutató nyugdíjas hölgynek Sándorunk még időben megkegyelmezett, de legfőképp annak örültem, hogy nem ment le spárgába.

Azért maradt néhány hagyományos elem: volt tombola, éjféli koccintás, közös himnuszéneklés, de összességében elmondhatom, hogy van rá esély, hogy még egy szilveszteri buliban is jól érezzük magunkat. Nekem sikerült.