Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára elmondta: a szervezet kiemelt célja a vitorlázás, mint aktív szabadidős tevékenység népszerűsítése, és az utánpótlás nevelésben kulcsszerepet ifjúsági korosztályok megszólítása. A Virtual Regatta egyaránt alkalmas mindkét célra, hiszen a játék segítségével olyanok is kipróbálhatják a vitorlázást, akik még soha nem ültek hajóban, a gyakorlottabb vitorlázók pedig olimpiai hajóosztályokkal valódi versenyhelyzetbe kerülhetnek.
A helyszíni vetélkedő technikai hátterét a szövetség stratégiai partnere, az Antenna Hungária biztosította. Stodulka Péter termékmenedzsment osztályvezető elmondta: a játék egyszerűsége lehetőséget adott arra, hogy egy bárki számára elérhető játékplatformot telepítsenek a helyszínre. A játék koncepciója pedig jól illeszkedik a mindiGO Sport tematikus sportcsatornákat és élő kosárlabda közvetítéseket kínáló szolgáltatásaihoz, amiben egyébként elérhető a vitorlázóknak szóló Nautical Channel műsora és egy e-sport csatorna, a GameToon is megtalálható.
A Virtual Regatta platformján fut a World Sailing, a vitorlássport nemzetközi irányító szervezetének hivatalos E-vitorlás Világbajnoksága is. A tavalyi első világbajnokságon 74 ország több mint 169 ezer játékosa vett részt. A 2019. évi kiadásban komoly előrelépés jelent, hogy a döntőben már pénzdíjért folyik a küzdelem. A játék virtuális versenyszabályainak megalkotásáért a World Sailing Versenyszabályok Bizottsága alatt és annak szakmai támogatásával önkéntesen dolgozó hattagú munkacsoport a felelős, amelynek vezetője Böröcz Bence nemzetközi versenybíró.
A játék ingyenes és platformfüggetlen. Játszani lehet akár okostelefonon, tableten vagy számítógépen is - a Virtual Regatta Inshore játékot kell keresni.
A versenyről további részletes információkat itt lehet találni.