A kikötőből az egyik támogató, a Mercedes szépséges autói szállítottak a helyszínre, így könnyen megtaláltuk a rejtőzködő projektet. Kényelmes ülőhelyek, élőzene, a felvonuló balatoni éttermek és pincészetek oldott hangulatot teremtettek. A végig-kostolhatatlan menüsorokból bennem egy különös pájsli kompozíció, és egy lazacos habos melegszendvics alkotás hagyott kitörölhetetlen emléket.

Vasárnap kellemes napsütésben, laza Délnyugati szélben csobogtunk át a csövön. Meg sem lepődtünk, hogy az 5-6 fokos vízben a THE teljes utánpótlás csapata rója a köröket, megkezdve az idei versenyekre való felkészülést. Lellén a már megszokott nyüzsgés. Amíg a Balaton legtöbb kikötőjében borzalmas guruló vasállványokon kornyadnak a hajók, itt ahogy annak lennie kell, vízen ringatóznak. Az üvegfalú szaunából a hűsítő fürdő csak néhány lépcsőfok. A jégpályán fiatal lánykák futják profi kűrjüket, a wellness részleg bugyogó medencéiben azok lazulnak, akik már eleget feszültek. Én a biztonság kedvéért az éttermet választom.

Egyik kedvenc zenekarom, a Budapest Bár csapatépítő programjának záró bulijába csöppenünk. Csak kapkodom a fejem, mennyi színpadról ismert híresség hozta el családját, gyermekeit. Próbálunk szerényen elkülönülni a vidám társaságtól, de így sem maradunk ki a születésnapos Tóth Vera kedvességéből, az általa szervírozott finom tortából.

Másnap reggel a meleget hozó délnyugati front igencsak bekeményít. Dél körül szép hosszú hullámokon cirkálunk Badacsony felé. A génuát kettes reffre tekerjük, amit lehetővé tesz a kipárnázott első él, így a részben felcsavart vitorla teljes felülete felfekszik a forstagra. Grószt egyáltalán nem húzunk, de a mizzent teljes felületével kiengedjük. A kétárbocos ketch vitorlázat legnagyobb előnye, a biztonságot nyújtó variálhatósága. Az alacsony súlypont és a két vitorla ügyes állítással még a kormányzást is lehetővé teszi. A szél becsapós. A meleg levegő elviselhető hőérzetet ad, pedig a nyomások átlépik a 38 csomót.

A tíztonnás test a csekély vitorla felület ellenére is lefekszik, de azért így is szépen halad. A kis mizzenen van két kiképzett refsor, amit soha be nem kötöttem, mert nem gondoltam volna, hogy szükség lehet rá. Kissé túl voltunk vitorlázva, legközelebb ilyen időben bekötöm a baby-stagot egy kis viharfock-kal és a mizzent is kurtítom. A hosszú felesleges fetrengés következménye az lett, hogy annyi vizet szedtünk, amivel már nem bírt az automata bilge pumpa. Talán azért sem, mert egy ideje csak manuálban működött, de nem volt aki nyomja a gombot. Mire kikötöttünk Badacsonyban már a motortérben is víz volt. Sebaj nyomjuk a gombot, majd kimegy! Nem ment ki, elszállt a kontakt. Van kézi pumpa. Az elmúlt 10 évben egyszer sem használtam, talán az előző tulaj sem, nem is bírta a membrán. Akkor jött a levágott pille palack és a vödör. Az működött. Badacsonyban nem illik kikötőből naplementét nézni, már csak azért sem, mert takarja a hegy. Erőltetett menet fel a Laposa pincéhez, nem minden eredmény nélkül. A nap ugyan már lebukott, de mi az úton annyira megszomjaztunk, hogy a dupla gourmand  tál mellé szépen lefolyt néhány pohár „Illatos”. Reggel volt némi para, amikor látjuk, hogy a benzinkút mellé kötött hajónkat a helyi tűzoltóság teljes menetfelszerelésben lévő erői veszik körül. Szerencsére csupán gyakorlatoztak, közünk nem volt a ténykedésükhöz. Mindenesetre belém állt az ideg a látványtól. Ha már benzinkút tankoltunk egy jót, majd a kasszánál összefutunk Pallussal, finnes sporttársammal a révfülöpi kikötő egyik mesterével. Meg is van az ürügy, hogy kiköthessünk abban a kikötőben, ahol gyermekkoromban vitorlázni kezdtem.

Komoly minőségi változások fogadnak. Új vendéghelyek, megemelt mólószint. A magasítás a csónakház előtt már elkészült, a jövőben a kikötött hajókhoz száraz lábbal is el lehet jutni.  Jó hír az is, hogy nyitottak a jollés túrázók fogadására. Akár a part felől, akár a vízről érkeznek, méltányos díjazás ellenében használhatják a sólyát és a létesítményt. Előzetes egyeztetés esetén még sátrat is verhetnek. A telepen lesz a Bejárható Magyarország program egyik állomáshelye, így a kajakosokkal és a kenusokkal is találkozhatunk itt a nyáron.

Kellemes délutáni napsütésben érkezünk vissza Lellére, majd autóval haza Füredre. A hatórás kompnál elképesztő színjátékkal búcsúzik a nap. Készítek néhány felvételt. Alig tíz percen belül az égbolt olyan színeket produkál, amit talán csak itt a Balatonnál lehet megtapasztalni.