Egyelőre az előkészítő munkák, tárgyalások, szerződéstervezetek stádiumában van az az öt versenyből álló sorozat, amelyet a Kékszalag legsikeresebb nagykatamaránjai, a Decision 35-ösök számára szervez egy vállalkozás. Ezek a hajók nagyon sikeresek a tavi versenyeken, a legutóbbi öt Kékszalag közül 3-at nyertek DC 35-össel, idén pedig az első négyben három ilyen hajó ért célba. „Azok a vitorlázók, akik ezekkel a rendkívül látványos hajókkal mennek, sokkal hosszabb, komplexebb szezont versenyezhetnének egy one design pályaverseny sorozat keretei között” – mondta a hunsail.hu-nak Kaiser Kristóf, a sorozat egyik „motorja”. Az eddigi szezonokban a nagykatamaránok számára - egy intenzív felkészülési időszakot követően - a Kékszalag után véget ért a versenyzési időszak, „polcra kerültek” a hajók, a legénységek pedig szétszélednek különböző osztályokba, hogy tovább tudjanak versenyezni a szezon hátralevő részében. E csapatok szponzorai számára hasonlóan féloldalas az április-októberi időszak.

Kaiser a one design pályaverseny sorozat életre hívásával abban bízik, hogy látványos nagykatamaránok pályaversenye rövid időn belül a Kékszalaghoz hasonló nyilvánosságra tehet szert, ami jelentősen hozzájárulhatna a magyar vitorlázás hazai népszerűsítéséhez, árnyalhatná a vitorlázásról kialakult „rozézás a napfényben” típusú sztereotíp megítélést. Ráadásul a magyar vitorlázás szakmailag is nyerne: nagy, 20 láb feletti katamaránoknak rövid, pörgős futamokból álló, one design pályaversenyeket még soha nem szerveztek Magyarországon, ami szakmai szemmel is komoly újdonságot jelentene a hazai versenyek történetében.

A részletekről egyelőre annyi derült ki, hogy az öt DC35 csapat közösen lefektette a sorozat mindegyikük számára elfogadható alapvető feltételeit: a május elejétől szeptember végéig tartó időszakba öt etapot illesztenének be, ezek egynapos (szombati) versenyek lennének, napi 4 futammal. A futamok – persze az időjárás függvényében – 35-40 perces menetek lesznek rövid félszeles rajttal, majd kétkörös up & down pálya teljesítésével. A futamok elérhetőek lennének az érdeklődők számára is: nézőzónákat alakítanának ki mind a vízen, mind a parton. Minden fordulót parti rendezvénnyel egybekötött díjkiosztó zárna. A versenysorozat DC 35 ranglistát adna, a DC 35 hajóosztály megalakulása is rövid időn belül várható.

„Öt hajóval már el tud indulni egy látványos sorozat, sok függ persze a finanszírozástól is, a működés tervezése mellett támogatókat is keresünk a sorozat számára, hiszünk benne, hogy számukra is komoly marketing potenciált hordoz egy ilyen kezdeményezés” – jelezte a szervező. „Arra bíztatnánk mindenkit, aki érdeklődik a DC 35-ös katamaránozás iránt, hogy vágjanak bele, Svájcban most is van 1-2 elérhető hajó és jövőre is lesznek további eladó egységek.” Kaiser egy konkrét magyar érdeklődésről is hallott, ami a hatodik balatoni DC 35-ös hajó lenne.

A versenyek helyszínéről egyelőre nincs döntés, arról még további egyeztetés szükséges a résztvevő egységekkel, de vannak előzetes tervek. Mindazonáltal, ha valamelyik kikötő lát fantáziát abban, hogy egy forduló házigazdája legyen, úgy a szervezők nyitottak az egyeztetésre. A nagykatamaránok befogadására nem mindegyik kikötő alkalmas, de ez nem jelenti azt, hogy nem jöhet számításba: meghatározott hullámvédelem és biztonsági feltételek mellett – ahogy Svájcban is – speciális bójákon is állhatnak a hajók a nem versenyzéssel töltött idők alatt.

A versenyekről a helyszíni közvetítés és a saját internetes felületek mellett, az egyes fordulókat összefoglaló vágott műsorok mennének adásba a tervek szerint országosan fogható tévécsatorná(ko)n.