Vendée Globe kampányához komoly személyes kockázatot vállalt Bernard Stamm tiszteletreméltó Superbigou nevű hajójába saját vagyonát fektetve, hogy megvalósíthassa a projektet. Ezután megszerezte Poole kikötőjének és egyéb helyi partnerek támogatását, így teljesítheti a kampány korai szakaszait miközben további szponzorokat keres. Pip tisztában van azzal, hogy nem lesz a konkurenciája a foilos hajóknak és a multi millió Eurós költségvetéseknek, de a tény, hogy lehetősége van végigmenni ezen a hihetetlen versenyen a Föld körül, önmagában boldoggá teszi és szinte biztosan magára fogja vonni az emberek figyelmét végig a verseny során.
Születési dátum: 1974. február 7.
Születési hely: London
Lakóhely: Poole
Tanulmányok, karrier: Egész életemben vitorlázó voltam, az Open University-n szereztem diplomát 39 évesen nyelvészetből. 3 éve elkezdtem egy Masters képzést pszichológiából – szintén távoktatásban –, de ez most áll egy kicsit. Van néhány dolgom :).
Az első vitorlás utad hol, mikor, milyen körülmények között volt? Nem emlékszem pontosan, de a nagyapámnak volt egy fa folkebootja, és van egy fotó rólam amint a kormányánál állok 1 évesen.
Hogyan és miért döntöttél az óceáni vitorlázás mellett? Akkor döntöttem, amikor még nem is vitorláztam óceánon: olvastam róla tinédzser koromban, és nagyon megtetszett a szabadság, a határtalan lehetőségek, az utazás, a kaland.
Pontosan mikor került ez a fókuszba nálad? 2009-ben amikor 35 éves voltam. Egész életemben vitorláztam, rengeteg óceáni mérföld volt a hátam mögött, de nem volt önbizalmam a versenyzéshez. 2009-ben aztán egyszer csak azt gondoltam, na jó, márpedig én ebbe beleállok.
Melyik eredményedre vagy élményedre vagy legbüszkébb? Őszintén szólva az elmúlt 2 év VG felkészülése életem legkeményebb időszaka, és nagyon büszke vagyok rá, hogy sikerült. A sport teljesítmény szempontjából a négykezes három csúcs yacht versenyünkre: Charles-szal, a kormányos társammal majdnem 400 mérföldet vitorláztunk veszélyes partmenti vizeken, és 3 maratont futottunk le egymás után a hegyekben. Majdnem 4 napig tartott és fejenként nagyjából 8 órát aludtunk összesen közben – senki nem csinált ilyet korábban, senki nem tudta, lehetséges -e megcsinálni – mi sem –, és azóta sem csinálta senki.
Mit tartasz a legjobb tulajdonságodnak? Soha nem adom fel.
A legnagyobb hiányosságodnak? Nem bocsátom meg magamnak a hibákat.
Milyen állat lennél? Egy fekete macska.
Milyen növény lennél? Milyen fura kérdés… Nem tudom magamat növényként elképzelni.
Ha film lennél? A Végtelen történet.
Ha zenei darab? Egy befejezetlen szimfónia.
Mi a kedvenc színed? Kék.
Miről álmodsz, ami a legboldogabbá tenne? A Vendée Globe-on versenyezni.
Ki a legnagyobb hősöd? Több van: Emmeline Pankhurst, Nelson Mandela, és mindenki, aki fáradhatatlanul dolgozik az egyenlőségért. A szüleimet szintén nagyon nagyra tartom.
A kedvenc mondásod? Amikor valaki nemet mond és hogy nem lehet megcsinálni… Olyankor én megcsinálom.
Ha nem óceáni versenyző lennél, mi lenne a hivatásod? Azt hiszem sebész.
A 2020-as VG-bal kapcsolatos ambíciód: Befejezni!!!
A gyengeségeid: Banális technikai hibát követni el – amikor nem vagyok elég figyelmes, a részletekre koncentrálva.
A titkos fegyvered: Keményfejű elhivatottság a sikerre.
Mikor tekintenéd sikeresnek a VG-ot? Ha befejezném!!!
Mit gondolsz legfontosabbnak megosztani? Az egészet, ez egy nagyon emberi tapasztalat, és még azok számára is, akik nem értenek a vitorlázáshoz, rengeteg megosztanivaló van azzal kapcsolatban, hogy mi mindent kell tennünk a túlélésért egyedül egy extrém környezetben 3 hónap alatt.
Mit jelent neked a VG 3 szóban: merész állóképességi sport
3 kiemelkedő kép a VG-ról: a Déli-Óceán, Cape Horn, a befutó
Melyik skipper inspirál? Sam Davies, ő mindig is inspirált
Mi nélkül nem indulnál el a világ körül: tea és a hajó
Mi a bűnös élvezeted a tengeren? Aretha Franklint énekelni teli torokból… Semmi hangom nincsen hozzá, de amikor senki nem hallja, úgy tehetek mintha.
Eredmények:
2019: Bermudas 1000 Race, 15. hely, Rolex Fastnet, 13. hely
2015: Class40: Transat Jacques Vabre, 9. hely
2013: Classe Mini: Mini-Transat, 28. hely
2011: Classe Mini: Mini-Transat, 41. hely
Egytestű Imoca - Medallia
A hajó, amelyet Bernard Stamm épített Lesconil halászkikötőjében már 4 alkalommal kerülte meg a Földet. Bernard kétszer vezette győzelemre, egyszer az Around Alone-on, másszor a Barcelona World Race-en spanyol csapattal. 2016-ban egy másik svájci skipper, Alan Roura vette át. Ez az egyszerűségében nagyszerű egytestű ideális hajónak bizonyult a biztonságos földkerüléshez. Pip Hare kezei között készen áll az ötödik körre.
Vitorlaszám: GB+77
Előző nevek: Armor Lux – We Are Water – La Fabrique
Tervező: Pierre Rolland
Építő: Bernard Stamm
Vízretétel: 1999. július 3.
Hossz: 18,28m
Szélesség: 5,7m
Merülés: 4,5m
Súly: 9t
Svertek száma: 2
Árbóc magasság: 29m
Tőkesúly: karbon
Kreutz vitorlaméret: 300nm
Bőszeles vitorlaméret: 580nm