Clarisse a vitorlázást a Bretagne és a Csatorna közötti nyaralásai alatt fedezte fel, versenyeken és az első, kalandos átkelése során. Aztán megszületett a "Clarisse on the Atlantic" videósorozata. A remek marketing ötlet által Clarisse el tudta mesélni a történetét: egy fiatal nő, akinek a célja, hogy részt vegyen a 2017-es Mini Transaton. Az Atlanti-óceánon, az első offshore vitorlázásán a párizsi lányról kiderült, hogy kiváló vitorlázó és kommunikációs szakember, végül második helyen végzett. Csoda lenne? Aligha. "A Mini osztályban a legtöbb indulónak van rendes állása, én szabadúszó voltam, így tudtam edzeni" - mosoly, de közben dolgozott is, méghozzá rengeteget. A saját weboldalán, a kazaden.fr-en, ahol egyénre szabott kalandutakat szerveznek a bátyjával közösen, már amióta lediplomáztak. És tanulta a vitorlásversenyzést a tehetséges edzővel, Tanguy Leglatinnal, valamint társával, Tanguy le Turquais-val, ami által fejlődik a vízi tudása. 2018-ban Clarisse  tovább folytatta gyakornokságát a Figaron, a Tour Voile-on versenyzett. Ez idő tájt a Panque Populaire szponzorcsapata azon gondolkodott, hogyan tudnák folytatni vízi jelenlétüket, amíg Armel Le Cléac'h új maxi-trimaránja elkészül. A Banque Populaire csapatának igazgatóját, Ronan Lucas-t teljesen elbűvölte Clarisse profilja és az egytestű IMOCA60 SMA, ami korábban Vendée Globe-ot nyert Francois Gabart-ral. Szóval Clarisse Crémer vitorlát bont az idei Vendée Globe-on. Micsoda történet!

 

Eredményei:

2020: Vendée Arctique Les Sables d'Olonne, 12. hely

2019: Transat Jacques Vabre, 6. hely; Fastnes Race, 3. hely

2018: Figaro, 5. hely; Classe Mini, 4. hely a Mini-Fastnet-en

2017: Class Mini: 2. hely a Mini-Transat la Boulangere sorozaton, a Transgascgone sorozat győztese

 

A ragyogó mosoly mögött elhivatott, tehetséges harcos rejlik. Clarisse Crémer, a Banque-Populaire X skippere talán újonc az IMOCA fedélzetén és a Vendée Globe versenyen, de gyorsan tanul, és nagyszerű mentora van, a címvédő győztes, Armel Le Cléac'h.

 

Clarisse háttere:

Született: 1989. December 30., Párizs

Jelenlegi lakhely: Locmiquélic, Bretagne

 

Tanulmányok és karrier a vitorlázáson kívül:

Párizsban járt iskolába: először a Rueil-Malmaison-on, majd Versaillesban, végül a párizsi HEC üzleti egyetemen szerzett diplomát. Diploma után a bátyjával vágtak bele a Kazaden.com startupba, ami különböző kalandok, nyaralások szervezésére specializálódott.

 

A kezdetek:

Hol, mikor, milyen körülmények között vitorláztál először?

A nagyszüleimnél kezdtem vitorlázni a gyerekkori nyaralások alkalmával: Toulonban, Jersey-ben és Bretagne-ban. A testvéreimmel folyton kint voltunk a vízen, tiszta homok és só volt mindenünk. Sokat tanultam a természetről, ez indított el a vitorlázás felé is. 12 évesen áthajóztunk a Csatornán, őrült jó volt, akkoriban úgy tűnt, legalább a Vendée Globeot teljesítettük.

Hogyan kezdett el vonzani az offshore vitorlázás?

Amikor elkezdtük a startupunkat, voltak nagyon húzós heteink, ezután jól esett a hétvégéket Bretagneban tölteni a barátommal, Tanguy Le Turquias-val, aki imád vitorlázni. Támogattam a partról, amikor indult a versenyeken, főleg a Mini-Transaton 2013-ban és 2015-ben. Volt valami különleges abban az egész miliőben, ami teljesen magával ragadott. Ahogy ezek a vitorlázók osztoztak ebben a kalandban olyan erős kötődés, kapcsolat alakult ki közöttük, hogy ezt belülről így át akartam élni.

Hogyan lett ez a karriered?

Sosem volt nagyon határozott karrier tervem. A Mini Transat-ot követően lehetőségem volt részt venni a Transt AG2R-en Tanguy-yal. Aztán indultam a Solitaire du Figaron, ahol felfedeztem egy egész más világot, ahol nagyon intenzív felkészülés szükséges, télen, hidegben is kell edzeni a vízen. Aztán megkérdezte a Banque Populaire csapata, hogy indulnék-e  Vendée Globeon. Mindig is értékelték a versenyszellememet, ami folyamatosan éget belülről, hogy egyre fejlődjek és mindent beleadjak.

Melyik az az eredmény vagy emlék, amire a legbüszkébb vagy?

2017-ben, amikor a Mini Transaton vettem részt, az olyan volt, mint egy kinyilatkoztatás. Azon kevés tengeri élményeim egyike, amikor nem is gondoltam a célvonalra. Annyira boldog voltam csak attól, hogy a vízen lehetek, hogy egyáltalán nem gondoltam a helyezésekre. A célban aztán teljes volt a meglepetés: kiderült, hogy kétszer is dobogóra állhattam (2. és 3. helyen, a sorozat összesítésén és az adott versenyen). Pedig lelkileg már felkészítettem magam arra, hogy utolsó leszek. Nem hittem a szememnek!

 

Rövid kérdések:

Fő erősséged? Nagyon be tudok lelkesedni

Fő hibád? Néha gyorsabban beszélek, mint gondolkodom, és ezzel meg tudok bántani másokat

Mi lennél, ha állat lennél? Nevető sirály.

Ha mozifilm? Grand Budapest Hotel Wes Andersontól.

Ha zene? Born in the USA Bruce Springsteen-től. Ezt hallgattam a Mini-Transaton, semmi értelme, de ettől bajnokká akartam válni.

Ha szín? Kék

A legnagyobb boldogság számodra? Annyi boldog emléket akarok, amennyit csak lehetséges.

A hősöd? A kutyám.. (nevet) Csak viccelek.. Joker!

Ha nem offshore versenyző lennél, mi lennél? Tájrendező.

 

Az én Vendée Globe-om:

Mik a céljaid az idei Vendée Globe-on? Hogy részt vegyek ezen a kihíváson a Banque Populaire-rel, hogy felfejlesszem a képességeimet és gyorsan tanuljak, összegyűjtve minden energiámat és tehetségemet, ami kell a sikerhez. Úgy érzem, bele tudok adni mindent, hogy szembe tudok majd szállni a nehézségekkel és el fogok tudni tölteni 3 hónapot a tengeren egyedül, míg át nem szelem a célvonalt Sable d'Olonne-ban.

Gyengeségek, amik az útjába állhatnak a célod megvalósulásának? Mint minden újoncnak, nekem is kevés a tapasztalatom, amiből építkezhetek. Nem tudjuk, mire számíthatok, sosem voltam még a déli óceánokon. És bár gyorsan tanulok és sokat edzek, nem feltétlenül én vagyok a legügyesebb technikailag a mezőnyben.

A titkos fegyvered? Folyamatosan azt mondom magamnak, mennyire szerencsés vagyok, hogy a vízen lehetek egy ilyen különleges pozícióban.

Mit tekintenél sikeres VG-nek? Az álmom, hogy sikeresen körbeérjek a Föld körül, és megoszthassam az élményt mindazokkal, akik hozzájárultak ehhez a gyönyörű kalandhoz.

Mit szeretnél megosztani? Ami annyi energiát ad, az a sok visszajelzés azoktól az emberektől, akik követnek minket. Ezáltal lehetőségük van részt venni ebben a sós, vizes kalandban, pár percre megszökni a saját életükből. Remélem, hogy csupa pozitív élményekkel töltődnek fel, akár az irodában vannak, akár a kórházban vagy otthon, ez ad értelmet a kalandunknak. Ezért szeretnék mindent, a hullámhegyeket és hullámvölgyeket is megosztani, a lehető leghitelesebben.

A VG számodra, három szóban? Egy nagyszerű kaland!

Három emlékezetes kép, ami él benned a Vendée Globe-ról? Armel könnyei a 2016-os célba érésekor. Visszatekintve nagy nevet szerzett magának: ha megismered, rájössz, mennyi érzelmet élt át, mielőtt győzött. Ellen MacArthur az árbóca tetején: ő egy igazi harcos, annyira lenyűgöző volt a teljesítménye az elejétől a végéig, a sok nehézség ellenére is, amivel találkozott. És az összes videó, ami bemutatja a könnyed, vidám pillanatokat: láthatjuk, ahogy a skipperek élvezik az utat, bárhol is állnak épp a versenyben.

Melyik skipper inspirál téged? Sam Davies

Mi nélkül nem kerülnéd meg a Földet? Képekről a családomról és remek ételek nélkül!

Környezetvédelmi/tudományos tevékenységek? Bár nincs külön programunk ezen a téren, de igyekszem körültekintő lenni mindennap. Például a műanyag palackok ki vannak tiltva a fedélzetről.

 

Egytestű Imoca - Banque Populaire X

Nehéz ennél jobb eredményekkel rendelkező hajót találni a régebbi generációs IMOCA-k között. 2012-13-ban a Vendée Globe-on, a MACIF színeiben, Francois Gabart kormányzásával győzött, de ez a hajó megnyerte Route de Rhumot kétszer is, először Gabart-ral, majd Paul Meilhat-tal és az SMA-val 2018-ban. A Banque Populaire csapata úgy döntött, nem szerelik fel foilerekkel a következő Vendée Globe-ra, mivel ez a hajó már bizonyította, hogy bármilyen körülmények között tud nagyon gyors és megbízható lenni. Ráadásul a foilerek használatának megtanulása talán túl sok lett volna elsőre a skippernek. Útjába áll majd ez annak, hogy Clarisse az élmezőnyben versenyezzen vele? Nem valószínű!

 

Vitorlaszám: FRA30

Korábbi nevei: Macif, SMA

Tervező: Verdier - VPLP

Építő: CDK - Mer Agitée

Vízretétel: 2011. március 1.

Hossz: 18,28m

Szélesség: 5,7m

Merülés: 4,5m

Súly: 7,7t

Uszonyok száma: 2

Árbócmagasság: 29m

Uszony: kovácsolt acél

Kreutz vitorlafelület: 340nm

Bőszeles vitorlafelület: 570m

 

Forrás: https://www.vendeeglobe.org/en/news/19732/meet-clarisse-cremer