Azóta Alexia nem mulasztott el egyetlen alkalmat sem, hogy közelebb kerülhessen céljához. Kivétel nélkül elindult az IMOCA Globe sorozat összes versenyén, így a mai napig ő a legtöbb mérföldet versenyző kormányos a sorozatban.
Kalandjának finanszírozása és promóciója szempontjából a mediterrán lány minden lehetséges eszközt felhasznált a hírverésre. Rutinos sportoló és elkötelezett ember, képes elindulni egy triatlonon, eseményt szervezni a kirekesztett helyzetben lévő nők érdekében, vagy hogy felhívja a tanuló ifjúság figyelmét az óceán megmentésének szükségességére. Elkötelezte magát amellett is, hogy az offshore versenyek és az óceánok védelme kéz a kézben történjen, ezért soha nem fogja abbahagyni a 4myplanet projekt népszerűsítését. A 2009-ben létrehozott nonprofit egyesülete az óceánok megóvását tűzte ki célul konkrét környezeti intézkedésekkel. Bár csak az utolsó pillanatban sikerült a verseny teljes költségét előteremtenie, biztosak lehetünk abban, hogy mindent megtesz a végső siker érdekében ...

Alexia, itt vagy, elérted a célodat ...
„És pillanatnyilag elememben vagyok. Felkészülésünk nagyon gyorsan megtörtént, alig másfél hónap alatt a Mer Agitée-ben, Michel Desjoyeaux építőműhelyében, Port-la-Forêtban. Négy nappal azelőtt építették be az új kielt, hogy vitorlát bontottunk volna a Les Sables d'Olonne felé. Ezzel és az új vitorlákkal a hajóm tíz évvel fiatalabbnak érzi magát. A segítőim rengeteget dolgoztak rajta. Szoktam is mondani nekik, hogy hagyják már abba a munkát. Csak olyan jók, és én nem vagyok ehhez hozzászokva (nevet). Örülök, hogy minden a menetrend szerint ment, és a családom is itt van velem. Nagyon jó látni, hogy a helyiek is jelen van az egészségügyi válság ellenére. Nagyon megható. Ez egy igazi Vendée Globe. ”

A verseny közben kell majd kitapasztalnod az új vitorlákat?
"Nem. Annak érdekében, hogy ne az utolsó pillanatban változzon minden, a vitorlák ugyanolyan szabásúak, mint amelyeket Romain Attanasio, a hajó előző tulajdonosa csináltatott. Azok a régi vitorlák még mindig jól működnek, még akkor is, ha elég használtak. A két gennaker új, de nem aggódom rajta túlságosan. Három polárkészletem van (potenciális sebességi előrejelzések a vitorláktól és a hajó általános teljesítményétől függően - a szerkesztő megjegyzése): az egyik arra az esetre, amikor a legjobb formában vagyok, a másik, amikor teljesen kimerült vagyok, és egy átlagos, ami lehetővé teszi számomra, hogy beállítsam az útvonalamat, attól függően, hogy hogyan érzem magam abban a pillanatban, és attól függően, hogy milyen sérüléseket szenvedtem el a hajón. ”

A Vendée Globe állítólag a vitorlázás Everestje, de számodra az Everest valójában az ide vezető út volt. Tehát most a Vendée Globe csupán az Annapurna lenne?
(nevet): „Alig várom, hogy kihajózzak és jól érezzem magam november 9-én. Két éve őrülten dolgozunk. Volt néhány trükkös időszakunk, de folyamatosan mosolyogtunk, mert mi magunknak találtuk ki ezt a kihívást. A verseny biztosan élvezetes lesz, még akkor is, ha tudom, hogy nehéz lesz, hogy lesznek olyan pillanatok, amikor fáradt leszek, vagy félni fogok. Az Everest mögöttünk van, és most Annapurnával küzdök. Még el kell érnem az alaptábort, hogy elmondjam, befejeztem. Állandóan emmlékeztetnem kell magam arra, hogy a Horn-fok megkerülése után is teljes mértékben koncentrálnom kell. Még akkor is, ha a legnehezebb rész mögöttem áll a harmadik fok elhagyása után, hiszen utána is hosszú az út. ”

Miért akarsz végigmenni a Vendée Globe-on?
„Tíz éves korom óta gondolkodtam rajta, talán nem minden nap, amikor felébredek, mivel időről időre más kihívások is merültek fel, vitorlázóként, üzletasszonyként és egy egyesület elnökeként. De a Vendée Globe valamiféle folytonosságot jelöl, és szeretném kipipálni az egyéni, kétkezes és más transzatlanti átkelések és különféle győzelmek után. Ez mind a múltban van. Most ez a Vendée Globe. A verseny után egyelőre nem tudom megmondani hogy mi lesz, de kezd formálódni valami, amit lesz időm végiggondolni az úton. Kihívásokra és megmászható hegyekre van szükségem. Én választom ezeket a hegyeket, és úgy érzem, egyre magasabbakat választok. Egy napon majd végül lecsendesedem, de addig erre van szükségem, hogy élvezhessem az életemet. ”

A Start Village egyik kapitányaként milyen érzés itt lenni az akció és az izgalom sűrűjében, megérte-e sok áldozat, amelyet az évek során hoztál?
"Aki bármit ilyen magas szinten akar űzni, annak áldozatokat kell hoznia. Végeredményben nagy öröm, hogy itt lehetek. Most már nem nézek vissza. Itt vagyok, nem bánok semmi, és nem hiányolok semmit sem az életemből" .

Eredmények:

2007
Calais Round Britain, 8. hely
Class40: Transat Jacques Vabre, 12. hely

2010 IMOCA: Az első nő, aki a tudomány és oktatás nevében szóló földkerüléssel próbálkozott . 20000 mérföldet hajózott 5 hónap alatt

2014 Figaro: Transat AG2R Concarneau - Saint-Barth, 3.hely

2016
6mJI: Vice Championne d'Europe
Class 40: Normandy Channel Race, 3.hely

2017
Figaro: Solitaire du Figaro, 35. hely

2018
Monaco Globe Series, 9. hely
Route du Rhum, Destination Guadeloupe, 15. hely
Superyachts: Antigue Sailing Week, 1. hely

2019
Bermudes 1000 Race, 14.hely
Superyachts: Voiles de Saint-Barth, 2. hely


Egytestű Imoca – TSE-4myPlanet
A hajót Marc Lombard tervezte Catherine Chabaud 2000-2001 Vendée Globe kampányához. A 4myPlanet most fogja hetedszer megkerülni a Földet és elindulni az 5. Vendée Globe-on, vagyis ez a rendkívül megbízható vitorlás már jól ismeri az előtte álló utat. Mielőtt Alexia Barrier megvette volna, a hajó megnyerte a Velux Five Oceans 2010-2011-et az amerikai Brad Van Liew kormányzásával és harmadik lett az Around Alone-on az olasz Simone Biancetti-vel. Bár igen idős hajó, nagyon tengerálló, könnyű és könnyű vinni is. Másszóval a tökéletes jármű a déli tengerek felfedezéséhez.

Vitorlaszám: FRA72
Korábbi nevei: Famille Mary Etamine du Lys, Initiatives Coeur, Le Pingouin
Tervező: Marc Lombard
Építő: MAG France
Vízretétel: 1998. március 1.
Hossz: 18,28m
Szélesség: 5,54m
Merülés: 4,5m
Súly: 9t
Uszonyok száma: 2
Árbócmagasság: 29m
Uszony: acél
Kreutz vitorlafelület: 260nm
Bőszeles vitorlafelület: 580m

Forrás: https://www.vendeeglobe.org/en/skippers/100/alexia-barrier