Hyéresben, a legnagyobb hagyományú, és erős szeleiről ismert francia versenyen itt lesz tehát a „repülő” iQFOiL szörf férfi és női kategóriában, a férfi és női kite, az ILCA 7 férfi, az ILCA 6 női, a 49er FX férfi és női kategóriában és a két vegyes legénységű hajóosztály, a többtestű Nacra 17 és a 470-es.

A lebonyolítás is az olimpiát idézi, lesz a legjobb tíznek éremfutam az utolsó napon.

A Vadnai testvéreket a kis bérelt apartmanjukban, éppen ebéd közben értem el telefonon, úgyhogy rövidre fogtuk a beszélgetést.

Mióta vagytok itt, sikerült-e a verseny előtt jókat edzeni?

Jonatán: Öt napja vagyunk Hyéresben, három napot voltunk vízen. Ebből két nap erős szél fújt, ami kifejezetten jó volt, hiszen a meteorológiai előrejelzések a verseny két első napjára is minimum 20 csomós szelet mondanak. A szokásos csapatunkkal és edzőnkkel gyakoroltunk, leginkább zárt csoportban, sokat foglalkoztunk a sebesség tesztelésével az itteni körülmények között. Néha összeállt több csoport egy-egy edzőfutamra, ez sajnos nem olyan jó megoldás, mint amilyennek látszik: nincs rendezőség, edzők fújják a rajtot, általában mindenki kinn van, elég nagy a káosz. Úgyhogy maradtunk az egymás közti gyakorlásnál.

Az utóbbi versenyek összetett eredménylistáit nézve, mintha nőtt volna köztetek a távolság. Azelőtt sokszor egymás közelében végeztetek – egyszer Joni, másszor Benji volt a jobb…

Benjamin: Az olimpia után nekem szükségem volt egy két hónapos kihagyásra. Ezalatt Jonatán rengeteget fejlődött. Még nem tudtam ledolgozni ezt a hátrányt. Volt egy technikai váltásom is: többek tanácsára elkezdtem én is North vitorlát használni, mint az öcsém. Nem éreztem ezzel a vászonnal igazán a hajót, de gondoltam, majd kiismerem. Aztán az edzőnk határozottan rábeszélt, térjek vissza a régi vitorlámhoz, a Hyde-hoz. Ennek minden állítási trükkje a kezemben van, nyolc éve ismerem ezt a típust. Centire hogyan kell állítani a sottot, mire kell ráengedni először, az albára vagy az elsőélre… Kifejezetten jól érzem magam újra a hajóban, jó a sebességem, és érdekes módon, most újra népszerű lett ez a vitorla, pedig nemrég még úgy tűnt, kikopik az élmezőnyből.

Jonatán: Nem változott amúgy semmi, én kicsit gyorsultam, ennyi az egész. Mindkettőnknek fontos, hogy hasonló teljesítményt nyújtsunk, úgy izgalmas ez a testvérharcÉs biztos vagyok benne, hogy Benji versenyről versenyre jobban fog menni.

Az idei fő versenyeteket, a mexikói világbajnokságot május 21-28 között rendezik Nuevo Vallartában. Hyéres hogyan segítheti a felkészülést?

Jonatán: Óriási dolog, ha az ember élesben tud versenyezni ilyen nagy mezőnyben. Itt nincs trükk, mindenki belead apait-anyait. Gyakorolni kell a rajtokat, a rajt utáni nyitás taktikáját. Hátszélben is speciális megoldásokat követel meg a nagy mezőny, másképp, nagyobb íveken kell pozicionálnia magát az embernek, különben szinte levegőt sem kap a zavart szélben. Nagyon várom a versenyt, az erős szelet, ki szeretném javítani a mallorcai versenyen elkövetett hibáimat, sebességem és az erőnlétem is rendben van. Nagyon jól megvagyunk itt most ketten, a kikötő közelében béreltünk egy kis apartmant, legnagyobb előnye, hogy tiszta. Magunknak főzünk, vásárolunk – meglepő, hogy mennyire felmentek az árak. A vízre mindig különféle magokat – mandulát, mogyorót – viszünk magunkkal kalória utánpótlásnak, hát ezek itt már szinte luxuscikknek számítanak. Ami fontos: velünk és a hajókkal minden a legnagyobb rendben van, várjuk a hétfői rajtot!