Az utolsó olasz edzőtábor nagyon mozgalmasra és szakmailag erősre sikeredett, minden a tervek szerint haladt. A csapatban mindig zajlik az élet, így most is újdonságokról tudunk beszámolni.

Litkey Sámson Nacra15-ben harmadik legénységét kóstolgatja! A csupán 11 éves vitorlázó beceneve nem véletlenül T-Rex, hiszen győzelemre éhes. Szerencsére nem a mannschaftjait falja fel, de addig kóstolgatja őket, amíg meg nem találja a legjobbat. Most úgy tűnik, sikerült!

2018-ban a hazai katamarán utánpótlás-élet egy fontos mérföldkövét tette le a PÖFF, hiszen kezdeményezésünkre katamaránok is indulhatnak már a Kékpántlikán. Az akkori győztes egység kormányosa, Balogh Levente magabiztosan nyerte meg a versenyt társával, Kiss Boldizsárral.

Leventében jó ideje megfogalmazódott, hogy szeretne a Nacra15 csapat tagja lenni, most eljött a pillanat, hiszen ő Sámson új társa. Hol máshol kell először Nacra15-be ülni, mint a tengeren? Levente nem aprózza el! Az első naptól teljes figyelemmel és tanulásvággyal csatlakozott a csapathoz, mind a parton, mind a vízen tökéletesen helytállt.

A PÖFF szellem erőssége az összetartás, a csapat összes tagja segítette, támogatta Leventét.

A rugalmasság, alkalmazkodókészség nélkülözhetetlen tulajdonságok, amelyre a PÖFF nagy hangsúlyt fektet. Így a HUN234 kormányosának, Kutas Fülöpnek sem okozott gondot, hogy amíg társa, Kolcsár Csenge angliai tanulmányúton vett részt, ő a Nacra15 csapat új beugró emberével, a győri Kovács Áronnal edzett a hét elején.

A HUN130 sem maradhatott ki a mókából, a legifjabb kormányos, a 9 éves Litkey Trisztán nem a megszokott mannschaftjával, Gazdag-Hornok Jankával, hanem a kecskeméti triatlonozó Bakos Borival edzett.

 

A hét közepére ígért erős szél nem okozott csalódást, 27 csomó fújt a kikötőben, túl sok a Nacra15-nek, így elmélettel szórakoztatta Litkey Árpi a fiatalságot. Az előadások sokszor éjszakába nyúlóan folytak, tömény anyagot kellett a társaságnak abszorbálni.

 

A szerdai napot Rómában töltötte a csapat, vitorlázóból idegenvezetővé változtak a gyerekek, hiszen minden egységnek készülnie kellett egy-egy római nevezetességből, és arról előadást tartani a többieknek. Az Angyalváron át a Spanyol lépcsőig mindenki kitett magáért, és kiváló előadásokat hallhattunk. Épp a HUN020 Dardenne Naia és Liam Moore meséltek a Szent Péter-bazilikáról a Vatikánban, amikor jött a hír, hogy Kolcsár Csenge gépe Londonból késik, így Árpira maradt a feladat, hogy megvárja őt a Ciampinon, hiszen a gép éjfél után szállt le.

 

A hét hátralévő részében az olasz csapatokkal készültünk a hétvégi ASTURA Winter Cupra, ahol Hobie14, Dragoon és 16 osztályok mellett 21 NAcra15 állt rajthoz. A verseny célja a héten tanultak kipróbálása, alkalmazása volt, nem az eredményre mentünk, hiszen tét nélküli versenyről volt szó.

Minden egységünk megmutatta, hogy nincs gond a sebességgel, hiszen volt olyan bólya-vétel, ahol az első 3 hajó magyar volt. Az olasz csapatokat Gigi a FIV (olasz szövetség) edzője árgus szemekkel figyelte, az 5 magyar hajót Árpi vizslatta, és örömmel konstatálta, hogy próbálgatják, kivitelezik a tanultakat, nem volt hiábavaló a sok elméleti előadás.

A verseny alatt a szélviszonyok nehezek voltak, a forgolódó és foltos szélben nagyon fontos volt a megfelelő figyelem és reakcióidő a változásokra. A rajtolásban jeleskedett a HUN232, kiválóan taktikázott a HUN020, szokásához hűen kreatív elemekkel tarkította futamait a HUN234, húsdarálóként falta hátszélben az ellenfeleket a HUN130, és kiegyensúlyozott és magabiztos volt a HUN299. Az olasz mezőny nem kispályás csapatokat vonultatott fel, 7 olasz klubból gyűltek össze a csapatok, jeles nemzetközi edzőkkel és eredményekkel a hátuk mögött.

A verseny legeredményesebb magyar csapata a HUN020 lett, Dardenne Naia és Moore Liam. A 21 hajós mezőnyben végül 8. helyen végeztek, pontazonossággal az előttük álló 2 hajóval. A legjobb futameredmény, egy 2.hely is az övék volt, ugyanebben a futamban a HUN130 lett a 3., Litkey Trisztán és Kovács Áron.

Íme az eredmények:

8.HUN020 – Dardenne Naia, Moore Liam

10.HUN299 – Litkey Sámson, Balogh Levente

14.HUN130 – Litkey Trisztán, Bakos Bori&Kovács Áron

16.HUN234 – Kutas Fülöp, Kolcsár Csenge

18.HUN232 – Illinger Péter és Petra

A hét mozgalmasságát még az is színesítette, hogy az érkezéskor derült ki, hogy egy félreértés miatt néhány táska otthon maradt. Nagy volt a pánik, de hamar megérkezett a megoldás! Az El Nino, HUN5493, Rauschenberger Mikiék J-24 csapata épp Anzioba készült versenyezni, így felvettük velük a kapcsolatot, és kihozták az otthon maradt motyót. Nagyon szépen köszönjük még egyszer, szuper nagy segítség volt!

A hévégére egyesületünk jóga oktatója és a Mindenki vitorlázó című dokumentumfilm megalkotója, Lakatos Dóri is velünk volt, hogy a versenycsapat életét filmezze.

A verseny utáni, vasárnapi pakolás nem volt meghatódás mentes, hiszen téli bázisunktól búcsúztunk, a Circolo della Vela Tirrena Anzio Klub vendégszeretetétől, kedvességétől. Az egész klub vezetése nagyon barátságos, kedves velünk, mindent megtettek az ott tartózkodásunk idején, hogy otthon érezzük magunkat. Hatalmas meglepetéssel készültek Ele, Vincenzo és Paolo, a klub vezetői, hiszen testvérklubnak választották a PÖFF-öt, és ennek megpecsételésére egy gyönyörű plakettel ajándékozták meg a csapatot. Nagyon meghatódtunk! Nagy a büszkeség és az öröm, hogy az egyesület 9.évének kezdetén ilyen megtiszteltetés ért bennünket. Elmondani, hogy egy olasz klub testvérklubja vagyunk, szinte hihetetlen, pedig igaz.

Nem titok, hogy újabb nagy lépésre készülünk, folynak a tárgyalások a Nacra15 nemzetközi osztályszövetség vezetőjével a 2024-es EB megrendezéséről, amely méltó megkoronázása lehet a PÖFF 10.évfordulójának. Reméljük, sikerül!

Addig is készülünk tovább az idei célversenyünkre, a Nacra15 Európa-bajnokságra, melyet Belgiumban rendeznek idén. Előtte még meglátogatjuk a francia mezőnyt is, hogy az olaszok után egy másik vitorlázó nemzettel is megmérettessük magunkat. Fejlődni kemény ellenfelekkel lehet!

Szöveg és fotó: Litkey Zsuzsi