Hat csomó körüli délkeleti szél, a felső bójánál még ennél is kevesebb, egy-másfél méteres döghullámok, felhős idő fogadta a csapatokat Las Palmasban. Körülbelül fél órás halasztás után került sor a rajtra. A Sámánok jó pozícióban, a rendezőségi hajónál, de nagyon kis sebességgel haladva várták a rajtlövést. Az USA csapata, egyedüliként, nagy lendülettel képzelte el az indulást, bízva abban, hogy valahol majd találnak egy lukat. Találtak is, éppen alattunk, ezzel némiképp elrontva a rajtunkat.
A maláj csapat nagyon rosszul indított, több száz méteres hátrányukból egész végig nem tudtak visszaevickélni. A másik három hajó azonban nagyon szoros küzdelmet vívott az egész első pályaszakasz alatt, szinte hajóhossznyira egymástól. Az argentinok vezettek, az USA második, mi a harmadik helyen közelítettük meg a felső bóját. Az argentin hajó természetes módon az amerikaiakat fogta szorosan, ők már nem akartak a bójáig egynél többször fordulni, mi viszont nem voltunk a zavart szelükben, és így a felső bóját harmadikként, de már csak 3 másodperces hátránnyal kerültük…
Az első hátszélben tartottuk a helyünket, a második cirkálószakaszban középen vitorlázva, az ellenfelekre figyelve jutottunk el a futam meghatározó pillanatához: miután a pálya jobb oldalán egy fordulóval kiszabadultunk az argentin hajó takarásából, balra indultunk, hogy az egyre közelebb lévő, balcsapásos USA csapatot lekeresztezzük, ha lehet. (Jobbnak tűnt végig a jobb oldal.) Már a felső bója közelében egy remekül kivitelezett aláfordulással, biztos szél alatti állást harcoltunk ki. Az USA két rossz között dönthetett: vagy nem fordul, megpróbál valahogy szabadulni, bízva, hogy mi hibázunk – vagy megfordul, és a bójáig megteendő két plusz fordulóval eleve lemarad. Bakóczy Robi kormányos esélyt sem adott az amerikaiaknak a szabadulásra, az amerikaiak kis hezitálás után fordultak, és a további fordulók után már csak a harmadik helyen tudtak nekivágni a befutó hátszélnek. Időközben nagyon legyengült a szél, a döghullámok persze maradtak. A hátszelet megint mesterien oldotta meg Berecz Zsombor csapata, a szakasz közepén volt olyan helyzet, hogy már csak 68 méterrel vezetett előttünk Argentína. Megcsillant a futamgyőzelem lehetősége, de végül az argentinok is megkapták a maguk kis privát szelét, amivel biztosan nyertek. A Sámánok második helye remek kezdés a nyolcaddöntőben.
A nem hivatalos vitorlázó csapat-világbajnokságnak is tekinthető SSL Gold Cup során a magyar csapat versenyei a következő napokon lesznek ezután:
November 22. 12.00 (magyar idő szerint 13.00)
November 23. 13.30 (14.30)
November 24. 15.00 (16.00) Az utolsó, negyedik futam dupla pontos „arany futam”.
Az élő közvetítés itt tekinthető meg, és természetesen a korábbi futamok is visszanézhetők: https://www.youtube.com/@Starsailors
A nyolcaddöntő futamai előtt Berecz Zsombor kapitány cseréket jelentett be a csapatban: Takácsy Leventét Németh Domonkos (világbajnoki ezüstérmes és Európa bajnok finnes) váltja, Tomai Balázs helyett Huber Lél, Majthényi Szabolcs helyett Varjas Sándor versenyez a következőkben. Majthényi Szabolcs továbbra is segíti a Sámánokat itthonról: online vesz részt a futamokat követő megbeszélésen, feladata egyebek közt a futamok, az ellenfelek elemzése lesz.
Visy László Oszi