A mai nap szélviszonyai nagyon hasonlítottak a tegnapihoz: 5-6 csomós forgolódó, lukas szél, nagy döghullámok. A magyar csapat úgy lett harmadik, hogy végig csatában voltak az első helyért, sőt, a második cirkálószakasz végén egy másodperc előnnyel, elsőként vették az utolsó bóját a maláj csapat előtt. A befutó hátszélben tovább gyengült a szél, természetesen a malájokat próbáltuk fogni, gyakorlatilag sokszor másfél hajóhosszon belül zajlott a csata, halzolásokkal, finom trükkökkel - időközben viszont a pálya bal oldalán feljöttek a vezető helyre a "nevető harmadik" argentinok, úgy tűnt, arra több a szél. Arrafelé indult a magyar hajó, otthagyva a malájokat - akik végül a pálya jobb oldaláról behalzolva nyertek, másodikak lettek a balról becsorgó argentinok, 15 másodperc hátránnyal, és újabb 16 másodperc telt el, mire mi is befutottunk a célba. Az USA hajója negyedik lett. A második futam után a csoportunkban Argentína vezet 7 ponttal, második-harmadik Malajzia és Magyarország 5-5 ponttal, negyedik az USA 3 ponttal.
"Nem baj, majd holnap!" kommentelte az élő youtube közvetítés üzenőfalára Wossala György sokszoros magyar bajnok, olimpikon, Masters világbajnok vitorlázó - nem véletlenül. A Sámánok a mai futamban is olyan értékeket villantottak fel, amelyek a következő futamokra nézve több, mint biztatók. Visszatekintve, ilyen volt például a mai futam rajtja. A rajtlövés előtt a három ellenfél szépen beállt a vonal közelébe, a rajthajóhoz. A mieink a pin end közelében steuerbordon vártak, majd egy alkalmas pillanatban indítva alulról megkerülték az időközben a vonalon kicsit lejjebb sodródott hármas bolyt és teljes sebességgel, szinte centikre a rendezőségi hajótól steuerbordon vágtak neki az első cirkálószakasznak. Sokáig vezettek, a malájok voltak a legnagyobb ellenfelek. Az első hátszélben is velük ment a nagy meccs. A második cirkálószakaszban is gyakorlatilag match race folyt a malájokkal az első-második helyen, a felső bója előtt nem sokkal steuerbordon alánk fordultak. A taktikus, Berecz Zsombor, úgy látszott, úgy döntött, ne forduljunk ki, ne vállaljuk be a két plusz fordulót a bójáig, próbáljuk túlélni a zavart szelüket, hátha hibáznak. Idegtépő percek következtek, a közvetítésben látszott, ahogy néha a magyar hajó orrvitorlájának eleje be-belobban a zavart szélben. Bakóczy Róbert kormányos leheletfinoman vezette a hajót, ha kellett sebességet gyűjtött, ha lehetett, próbált élesebben haladni. Így ért el a két hajó a leeline vonalába, ahol mi voltunk felül, azaz közelebb a bójához, és megfordulva így vehettük a bóját azzal a bizonyos egy másodperces előnnyel. Itt kell megemlíteni Németh Áront, aki a legkiélezettebb helyzetekben is tökéletes, gyors és precíz munkát végez az orrban. A teljesítménye különösen a többi hajó hasonló, genakkeres manővereihez képest szembetűnő. Minden dicséretet megérdemel a magyar csapat, kicsit reálisabb szélben nem lehetett volna őket megfogni. A csoportküzdelmek holnap folytatódnak.
November 23. 13.30 (14.30 magyar idő szerint)
November 24. 15.00 (16.00) Az utolsó, negyedik futam dupla pontos „arany futam”.
Az élő közvetítés itt tekinthető meg, és természetesen a korábbi futamok is visszanézhetők: https://www.youtube.com/@Starsailors
Visy László Oszi