"Engedjétek meg, hogy 2023-ban kezdjem a történetet. Ebben az évben lettünk Morvai Zoli barátommal Gerd VI (avagy Jerd, magyarul Gerda) büszke tulajdonosai. Gerda egy svéd, 1927-ben épült 13 méter hosszú 1,76 méter széles 30-as Schärenkreutzer. Legendás hajó, az utolsó aki még a 1925-ös szabályzat alapján épült, (ez még nem tartalmazott minimum szélességi előírásokat) és azt teljesen kiaknázta. A hajó előző tulajdonosa időt és pénzt nem kímélve nagyon komoly felújítást vitt véghez, a teljes alsó héj és a rigg fantasztikus lett. Mi a legutóbbi télen a deck, kokpit részt dolgoztuk át. Érkezett a hajóval egy Harbeck közúti utánfutó, van olyan autónk és jogsink amivel húzni lehet, így "egyszerűen" utaztatható a kislány.  A 2023-ban  futott pár verseny alapján beigazolódott, hogy jól választottunk és nagyon gyors hajóra tettünk szert.
 
Adódott is az év végén az ötlet, hogy induljunk el a két évente megrendezésre kerülő Európa Kupán, ami felváltva Svédországban és Németországban kerül megrendezésre. Idén a svédeken volt a sor, akik példásan szervezték meg a regattát. A verseny a Svéd Királyi Jacht Klub (KSSS) a Stockholmtól keletre lévő Sandhamn szigetére írta ki, a Sandhamns regatta keretébe. 
Úgy éreztük ezt nem lehet kihagyni, itt a tökéletes alkalom hogy Gerdát hazavigyük egy körre. Időben (november -december) megkezdtük a szervezést, csapat, logisztika, szállások lefoglását.
Minden jól haladt, majd az indulás előtt három héttel árbóctörést szenvedtünk a Kereked kupán, a száling adta meg magát..... 
Nem adtuk fel, és hála Furtenbacher Antalnak és Lovas Petinek öt nappal az indulás előtt újra vízen voltunk. Gyors pakolás, 2000 km vezetés és hétfőn újra darunk lógtunk, majd kedden kivitorláztunk a szigetre.
A verseny egy próbafutammal indult, majd 3 nap, 3x3 futamra került kiírásra. 
A helyszín pazar és a nevezett huszonkét 30-as (svéd, német, amerikai és egy magyar hajó), tizenkilenc 22-es cirkáló + egy klasszikus regatta 40, 55, 75, 95 Schärenekkel, 10R és pár kétárbocos és egy 100 lábas Spirit Yacht szemkápráztató látványt nyújtott mind a kikötőben mind a vízen.
A szerdai 0. napon az egy próbafutam került megrendezésre, gyengeszeles volt, jól indítottuk, az első helyen értünk fel a bójához. Hatodiknak futottunk be, nagyon sűrű a mezőny a legkisebb hiba is drága.
Az első nap, csütörtökön frissülő 10-16 csomós déli szél várt minket, rendes tengeri hullámokkal.  Közepes fockkal kreutzban jól hasított a gép. Hátszélben a magyar viszonyok szerinti nagy pogácsa spink itt pici.  Kreutzban küzdünk a hullámokkal rendesen. Gerda alacsony építésű, így kapjuk a vízet bőven. Bőszélben víszont hosszú szörfözésekkel vigasztaltuk magukat. A helyezések 7-7-6. Stabilan az élmezőnyben kavartunk, kerestük a fogást.
Második nap újra déli szél. 
Első futam 10 csomó, sima víz, nagy génua.  Jó rajt után bekerültünk egy német satuba, nem tudtuk a jó oldalt húzni, majd bekerültünk a darálóba, így 10. lett vége.
Második futamra már 15 csomó felett a szél, közepes fock és épülő hullámzás. Szuper rajt, húzzuk a jó oldalt, majd a hátszél végén egy rontott spileszedés = 7. hely.
Harmadik futam már 20 csomóban indult, komoly hullámokban. Mind kreutzban, mind hátszélben sokat voltunk víz alatt, ami megtette a hatását, az utolsó körre még a fuxlyuk ajtó is leszakadt, így az elsüllyedéssel nagyot küzdve (előkerült a vödör is, mivel az elektromos pumpa eltömődött) de a 6. helyen végeztünk.
Örültünk, amikor partot értünk.
A harmadik, utolsó napra az előrejelzés 25-30 csomós szelet jósolt, ami meg is érkezett. Halasztással indult a nap, a szél nem csökkent, így kora délután véget vetettek a versenynek. Kivételesen örültem neki, 97 éves hajónk belefáradt a hullámokba és mindkét pumpánk a végét járta.
A díjkiosztón meglepetésre egy gyönyörű ezüst vándorkupát vehettünk át a legjobb fahajó címmel. 
A véseteket nézve azonnal feltűnt, hogy 1979-ben már nyerte ezt a kupát Gerda, 2008-ban pedig a Vészmadár.
A svédek taroltak, győztes hajó a Malin, amerika kupás forma volt, 2.-4. ugyancsak svéd műanyag hajók, szerették a szelet és a hullámokat.
Fantasztikus élmenyekkel és sok új ismerőssel a tarsolyban indulunk haza, két év múlva a Boden-tavon lesz a következő forduló, mi ott leszünk!"
A Gerd VI. legénysége az Európa-kupán: Ujhelyi-Gáspár Miklós kormányos, Tóth Rita, Morvai Zoltán, Szalontai Ábel (Spartacus Vitorlás Egylet)