A 2024. évi L30 világbajnokságon - amelynek a Balatonfüredi Yacht Club (BYC) adott otthont - 15 hajó (közöttük hét magyar), hét nemzetet képviselve mind a 10 futamot sikeresen teljesítette.
Az utolsó napi reggeli állás szerint a Bakonyi Attila csapata négy ponttal vezetett, Tenke Péterék előtt. Mivel a többiek gyakorlatilag nem szólhattak bele az elsőség kérdésébe, párosmérkőzéssé vált a verseny a két hátralévő futama. És ebben a második helyen álló csapat teljesített jobban.
Az utolsó nap első meccsén Bakonyiék végig fogták az ellenfelüket, előttük futottak be, de mivel ezt a hatodik helyen tették, és lévén nekik egy DSQ a kiesőjük, így nekik a hat pont bennmaradt az eredménylistán, miközben Tenkééknek ez a hetedik lett a kiesőjük. Így az utolsó futam előtt két pontra csökkentették a hátrányukat.
Az utolsó futamot első próbálkozásra visszalőtték. Hamarosan kialakult egy vállalható (4-10 csomós) szél, így a hajók újra elrajtolhattak. Sok köszönet ebben sem volt, a széliránya és az ereje is igencsak változott, pályát kellett rövidíteni és módosítani. Az első cirkáló szakaszon az összetettben vezető két hajó kizárólag egymással foglalkozott, a mezőny második felében vitorláztak. Tenkéék elől, Bakonyiék közvetlenül mögöttük. Ha így érnek célba, az utóbbiak a győztesek. Mégsem ez történt, a bőszélben egy szélfordulót követően már úgy nézett ki, hogy egy hajó közéjük került, majd a második krajcban további kettő. Ezzel pedig megfordult a helyzet. A hátralévő bőszeles szakaszon Tenkéék sikeresen őrizték az előnyüket, negyedik helyen futottak célba, míg Bakonyiék a nyolcadikon. Kialakult a végső sorrend, mely szerint a Tenke csapat a világbajnok.
A Corinthian kategória aranyát végül a svájci Elisado csapata emelhette magasba, második helyen a magyar Vera Natura egysége végzett, míg a harmadik helyen a német Diamond csapata végzett.
Dr. Tenke Péter: „Világbajnokok lettünk! A mai napra úgy készültünk, hogy párosversenyt vívunk. Nekünk nyilván az lett volna jó, ha az első futamban mindketten még hátrébb végzünk, mert Bakonyiéknak mindenképp bennmaradt volna az eredményük, nekünk pedig mindegy volt, hogy hányadik helyet ejtünk ki... De két pontra így is megközelítettük őket. Az utolsó futam úgy indult, hogy egymáshoz közel vitorláztunk, de végül közénk került három hajó is, ami elegendő volt a győzelemhez. Nagyon örülök, egy kitűnő csapattal vitorlázhattam, és különös boldogságot jelent, hogy a fiammal egy hajóban győzhettünk. Természetesen gratulálok a végül második csapatnak, akikkel ragyogó versenyt vívtunk, és csak egy-két apró momentum döntött.”
Kárpáti Bence versenyvezető így értékelte az elmúlt napokat: „A balatoni időjárás minden formája megmutatkozott a hét folyamán. 5-8 csomós délnyugati és 18 csomós északi szélben is rendeztünk futamot. Külön meglepő volt, hogy az eső is stabil 7-9 csomós szelet hozott. Az utolsó napra a program szerinti két futam maradt, amit szintén sikerült megrendeznünk. Visszatekintve a hétre nagyon boldog vagyok, hogy csapatommal mind a tíz futamot meg tudtuk rendezni.”
A részletes eredményeket itt lehet nézni.