Az alsóörsi 29er EuroCup forduló második napján ismét bejött a megbízható délnyugati szél – ahogy azt az előrejelzések is jósolták. Így reggel a menetrendnek megfelelően szállt vízre a 26 egységből álló mezőny a frissülő délnyugati szélben. A reggeli mérések már a határérték felett mutatták az erősséget, s a versenyrendezőség 9 órakor elhagyta az Alsóörsi Marina Vitorlás Klub (AMVK) kikötőjét.

A 8–10 csomóra erősödő, 210 fokról érkező áramlás már az első rajt előtt elérte a 11 csomót, így Oscar jelzés – azaz szabad pumpálás – alatt indult a futam. A szélirány stabil maradt, a verseny ötödik futama különösebb változtatás nélkül futott, a magyar versenyzők ismét kiemelkedő teljesítményt nyújtottak: az összetettben eddig is az első három helyen álló csapatok futottak célba az első három helyen.

A második és harmadik futamra a szél ereje némiképp alább hagyott és kissé el is fordult, ezért a rendező jobbra tendált a tengellyel, 230 fokra került a cirkáló jel, minden futam előtt rövidebb pályát jelölt ki, s a gyengülő délnyugati szélben így sikerült még két futamot lebonyolítani.

A harmadik futam után az AP lobogót mutatta fel a Farkas Péter (IRO) vezette rendezőség, várva egy kisebb frissülésre. Ez azonban nem következett be, így előbb a partra vonultak a versenyzők, majd AP alatt Alfa jelzéssel a nap hivatalosan is lezárult.

Az élmezőny állása nem változott, továbbra is ugyanaz a három hazai egység ugyanabban a sorrendben tartózkodik a dobogós helyeken. A negyedik helyre viszont egy további magyar hajó érkezett: Juhász Emília és Lacza Boróka lépett előre szorosan a nyakukon a legjobb külföldi párossal, a cseh Karolina Lojkovával és Petr Pelnárral.

A vezető egységek:

  1. Csekovszky Mór-Zarándy Martin (SVE)
  2. Kis-Szölgyémi Soma-JuhászAndrás (AMVK)
  3. Fehér Boróka-Fehér Szonja (AMVK)
  4. Karolina Lojkova és Petr Pelnár (CZE)

részletes eredményeket itt lehet nézni.