A rajt előtt még 5–6 csomós bíztató délkeleti szél fújt, ám mire a hajók elrajtoltak, a szél 1–2 csomóra gyengült, és a pályán is változó szélviszonyok uralkodtak. Az első pályajel Aligán volt, amelyet az élmezőny csak több mint egy óra elteltével tudott venni. A versenyrendezőség végül pályarövidítés mellett döntött, hogy minden induló egység végig tudja vitorlázni a pályát. A célban végül 32 egység ért be sikeresen Balatonkenesére.

A YSII-es kategória győztes egységének, a Flaar 18 025-nek a kormányos Horváth Gábor így értékelte a napot: "A szokásosnak megfelelően ragyogó időben, bár az elősző évekhez képest gyengébb szélben rajtoltunk. A helyezkedés jól sikerült, az első sorból tudtuk megkezdeni a versenyt, és így tiszta szélben kiépítettünk egy kis előnyt. Sajnos nem sokkal később a szél leállt, így épp hogy csak haladtunk. Az élénkülő szélnek, és a jó széliránynak köszönhetően a gennakeres szakaszon az algiai bójáig több pozíciót javítottunk, a bójánál közvetlenül a Yardstick I élmezőny mögött fordultunk. Visszafelé, a krajcos szakaszban kijött a vízvonalhosszak közti különbség, itt az abszolút sorrendben a nagyobb hajók előnybe kerültek, de a Yardstick II-ben vívott meccsben tartottuk a pozíciónkat a rövidített pálya kenesei befutójáig. Ezúton is köszönjük a rendezőknek a remek versenyt, a jó szervezést, és hogy minden évben számíthatunk egymásra!"

Az abszolút második helyezett Remete különdíjat kapott, mint a legnépesebb osztály legtöbb versenyzőt felvonultató hajó, F. Tóth Gábor és Ruják István Balatoni Vitorlák című könyvét vehette át. A KMPVSE ezzel a versennyel zárta a 2025-ös szezont, gratulálunk a dobogósoknak és köszönet minden indulónak!
Eredmények: https://www.sailwave.com/.../hunresults/osziregatta2025.htm

