Wossala Gyuri, az eseményt megnyitó beszédében is kiemelte, hogy a Dragon egyike azon hajóosztályoknak amelyik az olimpiai státusz elvesztése után is erősödni tudott. Valóban. Az egyik legrégibb tradicionális one design  hajó még mindig vonzó a vitorlázás klasszikus értékeire fogékony hajósok körében.

 

A Balatonon sincs ez másként. A 2010-es EB és az azt megelőző évek lendületet adtak az osztály fejlődésének. A fegyelmezett rajtszámrendszerben idén négy új jövevényt lajstromoztak, és már a HUN 60-as szám is kiosztásra került. Ez nem jelenti azt, hogy 60 hajóból állna a hazai flotta, sajnos néhány idősebb Dragon már nem harcra fogható. Olyan hajó is van amelyik külföldre került, de a csillogó high-tech újdonságok mellett egyre több a szépen felújított fahajó is. A tihanyi THE kikötő vendégszeretetét 16 egység veszi igénybe. Már az első versenynapon 3 kitűnő szeles futamot bonyolítottak, így a tervezett 9 futamos bajnokság harmadát teljesítette a mezőny. A verseny újdonsága, hogy minden hajóba bekerült a VHF rádió. Az első napon még nem igazán éreztük a hasznát, talán mert igazán hasznos információkat még nem kaptunk. Gondolok itt a központi rajtidő folyamatos bemondására, mert azt hogy mikor lesz az ötperces előkészítő, azt rádió nélkül eddig is kikövetkeztettük. Mindenesetre a tervezett két futam után nem volt rossz, hogy nem csupán az L lobogó, de a rendezők és Rutai Andi hívó szava is erőt adott egy harmadik futam késő délutáni lefutásához.

 

A legendás mólóbár tövében elhelyezett DIY sörcsap és a ház ízletes falatkái kitűnő hátteret biztosítottak egy kis spontán after sails összejövetelhez. Náray Vili új hajója, a Freyja is méltó módon került felavatásra, miközben az égbolton teljes szivárvány búcsúztatta a napot a Dragon bajnokság első napját.

Dragonok Tihanyban, 2.nap

Gerő András