Ez alkalommal 12 bátor részvevő döntött úgy, hogy kihasználva a rendezők által biztosított lehetőséget, rajthoz állnak.

 

A meteorológiai előrejelzés erős, 30-40 km sebességű 50 km befújásokkal tarkított szelet jósolt. Előző este valóban élénken kezdett fújni a szél, így már biztosak voltunk az előjelzés helyességében. Reggel valóban mozogtak a lomb nélküli faágak, tehát többen viharvitorlát szereltek, számítva a szélerősödésre. A sors azonban úgy hozta, hogy az első start végére nemhogy nem erősödött, de gyengült a szél, az időnként teljes szélcsend miatt a kis hajók csak tétlenül billegtek az amúgy hullámos vízen. Két futam a gyenge szél jegyében zajlott, azok örömére, akik kisszeles vitorlát szereltek. Örömük azonban nem sokáig tartott, mivel az átmeneti gyengülés az Északi szél Keletire fordulása miatt következett be és az új irányon ismét erősödött. Az élénk légmozgás néhány szörföst is a vízre csalogatott. A szélerősség azonban alatta maradt az előre jelzettnek.

 

Míg engem a balszerencse üldözött a technika ördöge személyében, az F5-E osztályban favoritnak számító ifj. Csóka és Székely Antal nagy csatákat vívott az elsőségért, amely küzdelembe, időnként, Kiss Miklós is beleszólt.

A dobogós helyeken így ők osztozhattak:

    1. ifj.Csóka László
    2. Székely Antal
    3. Kiss Miklós

MM osztályban a kis hajók is szépen állták a sarat az erős szélben, igaz, hogy „B" és „C" vitorlákkal, melyek felülete jelentősen kisebb az „A" vagyis kisszeles készletnél. Páncél Bence végig megtartotta elsőségét Kellényi István és Varga József előtt.

A helyezettek:

    1. Páncél Bence
    2. Kellényi István
    3. Varga József

Összességében egy jó verseny volt, ahol a kilenc futam során különböző szélviszonyok mellett a versenyzők tudása és nem a szerencse döntött.

 

A következő fordulót február 4-re tervezzük, ha befagyna a tó, kipróbáljuk a jégvitorlásokat.

Csóka László

Csóka László