A versenycélja egy ilyen egységnek az, hogy a túraversenyt eredményesen-, élvezettel-, tanulással- és minden szempontból épségben végigcsinálja. Ehhez kell egy stabil-, spinivel is felszerelt túrahajó. Mi az ennek a célnak jól megfelelő "Kikelet - Dolfin-28" típust választottuk.

A versenyfelkészülésünk során -az egyébként kifogástalan hajófelszerelést- kiegészítettük a spinivel, a verseny előtti kétnapos hajózással, a spinire koncentrálva, átismételve az alapvető vitorlás fogásokat a gyakorlatban, még a csomókötéseket sem kifelejtve ebből. Továbbá egy számítógépeken is- és mobiltelefonokon is működtethető segédszoftvert helyeztünk ideiglenesen üzembe -az idokep.hu csapat engedélyével- annak érdekében, hogy lássuk is, mi történik a környezetünkben.

Az első etapot, a Balatonfüred-Kenese szakaszt egy fordulással, haláltakkban csináltuk meg, szinte folyamatos 1/4 szélben, átlagosan 3 csomós sebességgel, teljes vitorlázattal. Hiszem Murphy szél fújt.

A második etapot, a Kenese-Siófok szakaszt manőver nélkül megtehettük, 1/2-es és 3/4-es szélben, átlagosan 4,5 csomóval és teljes vitorlázattal. A magunk részéről, a folyamatosan erősödő szélben már nem húztunk semmilyen bőszeles vitorlát. Sokan megtették ezt előttünk és mögöttünk is, de nem mindenki járt vele jól.

Nekivágtunk a harmadik etapnak, Siófoktól a Csövön át Keszthely felé. A szél erősödött, kezdett elcsúszni ismét 1/4 felé, hiszen Murphy mindig velünk volt. A Tihany felé eső szakaszba 1.-es reffet állítottunk be menetből a grószon, a fok reffelése nélkül. A szél csak erősödött tovább, így Tihany árnyékában a grósz 2.-es reffet kapott, így mentünk tovább nyílegyenesen a Badacsony csúcsa felé. Ezzel egyidőben a legénység felét pihenni parancsoltam.

Tudjuk jól, hogy a Badacsony-Szigliget-Györök-Fenyves vízterületen adódik mindig a legerősebb szél, továbbá a rendezők figyelmeztető SMS-e is pontosan ugyanezt adta hírűl, ezért Ábrahámhegy takarásában a grószt bevontuk. Ezután már nem is kellett dolgoznia többet.

Kiértünk a nyílt vízre. A viharos esőben Szigligetet csak sejteni lehetett jobbról. A fokot reffelve mentünk Györök felé. Találtam egy fotót a kekszalag.hu-n, ezt akár rólunk is készíthették.

A hírek szerint a szél 65 km-es sebességű volt. Szerintem a parti házakon mérve. Sajnos nincsen tudomásom a Balaton közepén lévő szélmérőkről, nekem maganak meg -még- nincsen, ígyhát csak annyit mondhatok, a szélsebesség ennél "talán több" is lehetett.

Ekkorra már teljesen besötétedett, de a felhők mögötti telihold, a felsejlő parti fények és a hajózási irányfények ismerete segített abban,hogy a vonyarci Lidó Strand vízisí pályálya mellett elhaladva megtaláljuk a Keszthelyen felállított fordító pontot. A reffelt fokkal a viharban haladva, ezen a szakaszon átlagosan 4,6 csomó volt a sebességünk.

Éjfél előtt kezdhettünk hozzá a negyedik, utolsó etapnak, a Keszthely-Balatonfüred szakasznak. Meghagytuk a reffelt fokvitorlát. Váltogattuk a pihent és a kimerült "személyzetet", így beékezéskor senki sem volt ereje végén. Még Keszthely után megmértük a várható beérkezésünk idejét, és látva, hogy reggel 8-körül be fogunk érkezni Balatonfüredre, nem sokat változtattunk a beállításokon. Így az éjszakai esőben és viharban átlagosan 3,7 csomós sebességet beállítva érkeztünk be a célba. Ezen a szakaszon magam is aludtam pár órát. Rövid időre akkor kellett csak felkelnem, amikor az éppen ügyeletes legénység Ábrahámhegy takarásában úgy vélte, hogy a viharnak már vége és lehet teljes fokkal is hajózni már. Hát nem lehetett.

Végülis, mi nem akartunk csúcsot dönteni, de szépen akartuk meghajózni ezt a versenytávot. Az sem izgatott fel, hogy a katamaránok közül is a "szuper hajó" szembe jött velünk már Tihanynál és a többi "kata" is a Földvár-Lelle szakaszon. Vajon a vizen maradtak volna, ha kicsit előbb jön be ez a kitartó vihar?
Viszont öröm volt nézni, ahogyan hajózott -ugyan már velünk szemben- a versenyhajózók csapata a Lelle-Györök szakaszon, fegyelmezetten, kiülve hajóikat, jól beállított vitorlákkal, visszafelé.

Jó verseny volt a 46. Kékszalag, nekünk is.

Előnyök:
- A Kékszalag versenyrendszer nagy előnye, az osztályindulás lehetősége. Akár egy Balaton-21 hajó is lehet első.
- A vihar, az kitartó volt, szinte számítani lehett rá, keveset forgolódott, legfeljebb a part hatása érződött néha.
- A Kikelet megbízhatóan viselkedett, azt hozta amit vártam tőle. Nem vagyok "hajóépítő", de szívesen hajóztam volna kettesben most a Dolfin-28 építőjével. Szépen elbeszélgettünk volna erről-arról.
- Ismereteim szerint a Keszthelyi Vízimentő csapat is kivette a részét a hajók és személyzet mentéséből.
- Találkozhattunk sok ismerőssel egy-egy "hátbavágás" erejéig.
- Jó, hogy egyre több kormányos tudja kezelni ezt a viharos szélben való biztonságos hajózást.
- A Kékszalag verseny évről-évre sokakat megmozgat. Indul kb. 600 hajó, kb. 3000 versenyzővel, az érdeklődők összesen több tízezren is lehetnek.

Hátrányok:
- A siófoki bólya érthetetlenül korán zárt, a 359. hajóval, 13:50:00-kor. Későbbi adatot innen nem találtam.
- Mind a külföldi, mind a belföldi eddig precíz időjárás előrejelzések most csődöt mondtak. A szélirány, a szélsebesség, az eső mértéke erősen eltértek az előrejelzettektől. Nekünk sokat segített a bevezetőben emlegetett ideiglenes segédszoftver.
- Az éjszakában, még mindíg egynél több hajón, semmilyen fény nincsen. Ezeket a rendezőknek ki kell a versenyből azonnal zárni. A vizen ilyen hajó nem mehet egy centit sem.
- Az legyen a legnagyobb baj, hogy a záróbuli zenekara -bár zeneileg jól játszottak- rendkívül rossz beállítást használtak és kisöpörték a termet. Vacsora után szinte senki sem maradt a sátorban, inkább a 3-4. döntőt nézték meg.