Vendée Globe 2024-25, százötödik nap - az első, a századik
2025. February 23.
Ahogy egyre többen célba érnek, fogynak a hírek is. De a versenynek még nincs vége. Nagyon nincs.
Új, légcsavaros mentőeszközünket bemutatva végeztünk speciális mentési gyakorlatot a Hévíz-Balaton Airport Kft.-vel, a Nyugat-dunántúli Vízügyi Igazgatósággal és a Balaton-Felvidéki Nemzeti Park Igazgatósággal együttműködésben. Szakszolgálatunk a közelmúltban vásárolt két légcsavaros mentőhajót (úgynevezett airboatot), amivel jégen, illetve mocsaras, lápos területen is tudunk menteni. Ezt mutattuk be a fent említett szervezetekkel közösen a sajtó munkatársainak ma délelőtt a Kis-Balaton területén található Laki István-zsilipnél.
Ünnepélyes keretek között adták át a 2024-es ifjúsági és felnőtt ranglista díjakat a hétvégén Balatonfüreden. A Magyar Vitorlás Szövetség által szervezett rendezvényen a kiemelkedő hazai eredmények mellett a nemzetközieket is elismerték, valamint hivatalosan átadták egyebek mellett az Év női, férfi, valamint az Év ifjúsági vitorlázóinak járó elismeréseket is.
Kitűnő pozíciókban tartózkodnak a világranglistán a párizsi olimpián részt vett magyar vitorlázók: Érdi Mári immár másodszor kerül a lista élére, Vadnai Jonatán pedig ugyancsak eddigi legjobb helyén szerepel, a 4. helyen áll.
Magyarország legnagyobb szárazföldi kikötője, a Budapest Boat Show 2025. február 20-23. között a megújult Utazás kiállítással, a Karaván Szalonnal és a 3. E-bike Test&Show-al egy időben várja a látogatókat a HUNGEXPO Budapest Kongresszusi és Kiállítási Központban.
A Nautic osztályban az elmúlt két évben jelentős átrendeződés történt. Gazdát cserélt az aktív hajók fele: az Apache, a Stalker (korábban Jégvirág, Kacor Király), a Szent Ágota, a Classica, és a NAUgye (korábban Mahimahi) is. Ezeken a hajókon új kormányosok jelentek meg a régi csapatukkal, vagy új csapatok kezdtek el felépülni. Több „régi” egységben is jelentős változások kezdődtek: a Zabigyerek és a Taxi is a legénység megerősítésébe kezdett. Talán csak a Fanatic, a Carpe Diem és a Geronimo nem változtatott jelentősen a korábbi összetételén.
Meglehetősen ritka, hogy két szövetségi kapitány irányítja egy sportág szakmai munkáját. Ti hogyan osztottátok el egymás közt a feladatokat? Melyikőtök miben, milyen területen érzi magát igazán otthon?
Régen láttuk a Balatont ilyen jeges – havas ruhában. Gyönyörködni lehetett, viszont hajózni nem. Az elmúlt években viszont egyre többen, télen is járják a vizet, hiszen jégnek nyoma sincs. Jól fel kell öltözni, aztán mehetünk. Sikeresen lehet versenyeket rendezni, sőt még téli túra is lebonyolítható. Hurrá! Bevallom, nekem ez hideg. Maradok a tavaszi, nyári, őszi csavargásnál. Tekintsünk tehát vissza az elmúlt 2024-es szezonra. Vajon mit őriznek emlékeim?
8 nemzet 35 versenyzője - közöttük a Splitben edző olimpikonok - között lett második. December 15-én vasárnap ért véget a bajnokság - izgalmas körülmények között.
Weöres Szabolcs, a magyar szólóvitorlázó, fájdalmas döntést hozott: visszalépett a 2024–25-ös Vendée Globe versenytől, miután a New Europe nevű hajóján a D2-es kábel végzetes sérülést szenvedett. Ez a kulcsfontosságú kábel az árboc stabilitását biztosítja, és december 14-én szakadt el, miközben Szabolcs 40 csomós széllökésekkel küzdve vitorlázott körülbelül 700 mérföldre a Jóreménység-foktól.
Gereben Barnabás érett vitorlázással, 3 helyet javítva a selejtezők utáni eredményén összetettben 37-ként zárta a viadalt az 52 nemzet 227 versenyzőjéből álló mezőnyben és ezzel hivatalosan is megváltotta a jegyét az Optimist osztály elitjébe.