Márpedig Ben Schmidt ezt tette. A kép még 2012-ben készült, de ma is lélegzetelállító, ahogyan kirajzolódnak a kontinensek határai, és a fő hajózó útvonalak. Ilyen a földünk, ahogyan azt a hajók látják.
A teljes cikk ITT olvasható.
Napról napra hajók százai, talán ezrei járják tengerinket, óceánjainkat. A korszerű technológiáknak köszönhetően ezek a nyomvonalak követhetőek, rögzíthetőek. De hogy ez alapján térképet is lehet rajzolni?
Márpedig Ben Schmidt ezt tette. A kép még 2012-ben készült, de ma is lélegzetelállító, ahogyan kirajzolódnak a kontinensek határai, és a fő hajózó útvonalak. Ilyen a földünk, ahogyan azt a hajók látják.
A teljes cikk ITT olvasható.
A Velencei-tó GPS térképén még a nádasok körvonala is pontosan követhető.
Az idei szezonkezdet a túravitorlázók számára is tartogat fejlesztéseket. Ezek egyike a még tavaly decemberben bemutatkozott Digitális Szabadidő Térkép, melynek kialakításakor a cél a biztonságos, és tervezhető túravitorlázáshoz való segítség kialakítása volt, a korábbi Balaton pilotok modern megfelelőjeként.
… hát a titokról a követ! Vénséges vén pince mélyén ült a követ – mondja a nóta –. Minket más titok foglalkoztat: nem követ csak kő, és nem eltűnt, hanem ott van. A kompkikötőtől úgy ezerméternyire, északkelet felé Szántód partja előtt, közel tizenöt – húsz méter szélességben, a Tihany-rév mólóját célzó vonalban, több mint ötszáz méter hosszú szakaszon. Víz fedi, alig másfél méteres magasságban. Keményen meg lehet fenekleni rajta. Vajon, mi az ördög ez? Természetes képződmény, vagy emberi kéz műve?
Meglehetősen ritka, hogy két szövetségi kapitány irányítja egy sportág szakmai munkáját. Ti hogyan osztottátok el egymás közt a feladatokat? Melyikőtök miben, milyen területen érzi magát igazán otthon?
Régen láttuk a Balatont ilyen jeges – havas ruhában. Gyönyörködni lehetett, viszont hajózni nem. Az elmúlt években viszont egyre többen, télen is járják a vizet, hiszen jégnek nyoma sincs. Jól fel kell öltözni, aztán mehetünk. Sikeresen lehet versenyeket rendezni, sőt még téli túra is lebonyolítható. Hurrá! Bevallom, nekem ez hideg. Maradok a tavaszi, nyári, őszi csavargásnál. Tekintsünk tehát vissza az elmúlt 2024-es szezonra. Vajon mit őriznek emlékeim?
Nagy Rozsda Attila az International Nacra 15 Class composing World Council group tagja
A Magyar Vitorlás Szövetség novemberi döntése értelmében 2025-ben aktív osztályként vesz részt a Flaar 18-as a versenyzésben, amely méltó elismerése az osztály aktivitásának és fejlődésének.
2024. December 16.
2024. October 7.
Tizenegy éve finnezek amiből tizet nyugodtan le is tagadhatnék. Az a fajta vagyok aki minden megszerzett tudás után többet szeretne tanulni
...2020. October 30.