Dóra hajó második rész: A hajó

Sok-sok elképzelésen, megoldási alternatíván túl 2004 nyarán jutottunk el a döntéshez. A Van de Stadt tervezőiroda 37 lábas alumínium hajóját fogjuk megépíteni. Addigra részese voltam már egy hasonló projektnek, sokat olvastam és tapasztaltam egy ilyen vállalkozás szép és nehéz oldalairól, de nem volt visszaút, hiszen ez látszott a mi utunknak. Vettünk tervet, alumínium anyagot és belevágtunk. Családi házunk udvarán elkezdett formálódni valami. Először a bordák hajlítása, összeállítása volt soron. Teltek az évek és szép lassan kezdett formát ölteni a hajó, amiről az arra járók először azt hitték, hogy uszoda fedél lesz, hiszen a hajótest fejjel lefelé készült. 

2011 nyarára túl voltunk a munka javán. Egy bátor húzással vízre tettük a még közel sem kész hajót. A víz a Duna volt. Azon akartuk a hajót eljuttatni a tengerre. A sors nem így akarta. Sebaj, akkor legyen közúton. Októberben Koperben tengert ért a hajó, és pár nap alatt lehajóztunk vele a horvátországi Veli Rat-ra, ahol az elkövetkező két évet töltötte a hajó. Persze nem a kikötőben állva mint a legtöbb vitorlás azon a környéken.

A következő és tavaszán a még elég hiányosan felszerelt hajóval tettünk egy néhány hetes korfui próbautat és a következő két nyarat a dalmát szigetvilág sokadszori felfedezésével töltöttük. Így vált lassan tengeri vitorlázóvá sok olyan ismerős és barát akik valamilyen sugallattól vezérelve segítségemre voltak az építés évei alatt.

         

A hajót felszerelés a vízretétel óta lehetőségeink és igényeink, szerzett tapasztalataink szerint fokozatosan és folyamatosan bővült és velünk együtt idővel alkalmassá vált nagyobb utak megtételére. A holland tervezésű alumínium hajótest és rig alkalmasságában soha egy percig sem kételkedtünk.

Folytatása következik...

Aki szeretné látni a hajó részletes tervezését és építését az ITT láthatja.

Dóra hajó az interneten: https://dorahajo.wordpress.com