2011 nyarára túl voltunk a munka javán. Egy bátor húzással vízre tettük a még közel sem kész hajót. A víz a Duna volt. Azon akartuk a hajót eljuttatni a tengerre. A sors nem így akarta. Sebaj, akkor legyen közúton. Októberben Koperben tengert ért a hajó, és pár nap alatt lehajóztunk vele a horvátországi Veli Rat-ra, ahol az elkövetkező két évet töltötte a hajó. Persze nem a kikötőben állva mint a legtöbb vitorlás azon a környéken.
A következő és tavaszán a még elég hiányosan felszerelt hajóval tettünk egy néhány hetes korfui próbautat és a következő két nyarat a dalmát szigetvilág sokadszori felfedezésével töltöttük. Így vált lassan tengeri vitorlázóvá sok olyan ismerős és barát akik valamilyen sugallattól vezérelve segítségemre voltak az építés évei alatt.
A hajót felszerelés a vízretétel óta lehetőségeink és igényeink, szerzett tapasztalataink szerint fokozatosan és folyamatosan bővült és velünk együtt idővel alkalmassá vált nagyobb utak megtételére. A holland tervezésű alumínium hajótest és rig alkalmasságában soha egy percig sem kételkedtünk.
Folytatása következik...
Aki szeretné látni a hajó részletes tervezését és építését az ITT láthatja.
Dóra hajó az interneten: https://dorahajo.wordpress.com