A legénységből hat fő ezek után március 24-én, csütörtökön Athénban találkozott megint, ahová a Venceremos Sailing egyesülete invitálta meg lelkes tagjainkat egy hagyományos Görög szezonnyitó versenyre.

A verseny Athénből indult, innen Hydra szigetére kellett vitorlázni, ami kb 40 tengeri mérföld távolság, majd onnan vissza.

Pénteken délelőtt rajtolt el a mezőny, mely kb. 70 hajóból állt. Csapatunk egy Elan 340 típusú hajóval indult meghívónk jóvoltából, melyen személyesen is elkísért Nikos barátunk, aki a chartercég tulajdonosa. A rajt nyugodt körülmények között gyenge szélben, napsütésben zajlott. Zsoltitól nem meglepő módon elsőként rajtolt el a hajónk a regattán. A rajtot követően a szél szinte nullára ment le, így nyugodtan ringatózva nézhettük végig a Görög légierő ünnepekre szánt helikopteres felvonulását. A helikopterek eltűntek, helyüket felváltotta a szél és az eső. A hirtelen megnövekedett 15 csomó körüli szélben immáron folyamatosan haladtunk a cél felé.

Hydra szigetére már sötétben értünk oda. A kikötés igazi “Görög” módra történt, ebben a kicsi kikötőben, Ídra városkában, nincs elegendő hely 70 vitorlásnak, így az ott lévő hajókra, kompokra keresztül- kasul kötögette mindenki a hajóját.

Ídra ma meghatározóan a turizmusból él. Gazdag athéniak tartanak itt fenn maguknak villákat. A szigeten a szemétszállító járművek kivételével tilos a motoros járművek közlekedése, a szállítást szamárháton és vízi taxin végzik. A lakott terület azonban viszonylag kicsiny, ezért a többség egyszerűen gyalog jár. A városka hold alakú, közepén éttermekkel, boltokkal. Innen minden irányba meredek utcácskák vezetnek felfelé a hegyoldalra. A félhold két végén erődök állnak ágyúkkal, régen ezekkel védték a kikötőt. A félhold bal oldali végén jellegzetes szélmalmok láthatók már messziről. A nyugalom szigete, igazi kis paradicsom.

A visszaút rajtja vasárnap délelőtt fél tízkor volt. Az előrejelzés szerint napsütés és maximum két-három csomós szél volt várható egész napra. Igen hosszúnak ígérkezett a nap. Félő volt hogy szintidő alatt nem lehet majd visszaérni Athénba…… Nem jött be a jóslat…… Az időjárás másként gondolta, mint az ezzel foglalkozó szakemberek. A rajteljárás alatt még sütött a nap és szél is volt hat-hét csomó. Aránylag jó tempóban kezdtük róni a mérföldeket.

A Kelevini sziget melletti átjáróig szépen haladtunk, majd a szoros után a szél el kezdett csökkenni, majd teljesen leállt. Nagyjából két órán keresztül néztünk egy sziklát Poros szigete előtt. Délután kettő fele észak felől megélénkült a szél, megnövekedett a felhőzet, elkezdett esni az eső és a hőmérséklet is. A befutó előtt már kb. hét fok lehetett, ami a folyamatos krajcos menetben, esőben nagyon nem volt kellemesnek mondható. Aznap 53 mérföldet vitorláztunk, este fél tízkor futottunk be egy igen fárasztó nap után.

Mindent egybevetve egy forró zuhany után már csak egy szép emlék az egész. Gyönyörű helyeken jártunk, jót vitorláztunk barátainknak köszönhetőleg. Sikerült egy harmadik helyet elérnünk ezen a változatos, igen jó hangulató görögországi versenyen.

Csapatunk húsvét hétfőn este érkezett haza, a hetet itthon töltjük, majd Horvátországban az Aranysekli regattán folytatjuk a szezont szombaton.

A csapat: Király Zsolt - Nikos Sehou - Borsos Miklós  - Puskás Tamás - Weidinger György - Munka Márton - Török László