A Bravo Boats számára nem csak a termékfejlesztési fázisban volt kiemelten fontos a motorost használók véleménye, most miközben egyre több hajó fut a vizeken, talán még fontosabbak a hajóval kapcsolatos visszajelzések. Felkértük Böröcz Bence nemzetközi versenybírót, hogy egy teljes szezonon át használja munkájához a Bravo 6.0 motorost, majd mondja el véleményét. Bence sok hazai és külföldi versenyen teljesít szolgálatot mint versenybíró, pályafutása során több száz órát töltött már motorosban. A szezon végeztével blogján foglalta össze milyen szempontoknak is kellene megfelelnie egy jó motorosnak, külön kitérve a Bravo 6.0 fedélzetén tapasztaltakra.

„A vitorlásversenyzés szolgáltatásszemléletű megközelítésében azt vallom, hogy versenybíróként az a legfontosabb, hogy a lehető legkevesebb külső beavatkozással segítsük a versenyzőket abban, hogy sportszerű versenyt vívhassanak. A folytonos jelenlét, ami nyilvánvalóan csak jó felszereléssel működik, segítően hat a szabályok követésére és azok betartására, betartatására. A mai bejegyzésemben a versenybírók hajóinak szükséges paramétereiről és az idei, a Bravo 6.0 hajóval kapcsolatos tapasztalataimról írok.

Természetes, hogy nincs két egyforma verseny, gondoljunk akár a résztvevő osztályokra, a versenyek tétjére vagy akár csak az időjárásra. Ahhoz, hogy versenybíróként tetszőleges körülmények között lehetőségünk legyen arra, hogy a versenyzők számára a legjobb szolgáltatást nyújtsuk, megfelelő felszereléssel kell rendelkeznünk. A parti létesítmények mellett a legfontosabb, hogy milyen hajókat biztosít számunkra a rendező szervezet. Nincs számomra annál nagyobb csalódás, ha amiatt nem tudjuk jól ellátni a feladatunkat, mert a hajónk képességei nem teszik ezt lehetővé. Általában ketten (ritkábban hárman) ülünk egy hajóban, ezért szükséges elegendő tér ahhoz, hogy személyes holminkat kényelmesen elhelyezhessük úgy, hogy az lehetőleg száraz maradjon, és ne zavarjon bennünket a tevékenységünkben. Kívánatos, hogy mindketten fel tudjunk állni, és legyen mindkettőnk számára olyan kapaszkodó, ami biztonságos utazást tesz lehetővé, és ami kettőnk között ideális elrendezést eredményez. A versenyző osztály paramétereit figyelembe véve amellett, hogy elegendő sebességet kell produkálni, ügyelni kell a manőverezhetőségre és a hullámkeltés minimalizálására, amikor a mezőnyhöz közel vagy akár benne kell közlekedni. Lehetőséget kell tudnunk biztosítani arra, hogy a versenyzők megközelíthessenek bennünket, és rövid beszélgetésekre a hajónkba kapaszkodhassanak. A hosszú napokra gondolva szerencsés, ha a futamok közötti pihenőidőben kényelmesen leülve étkezhetünk, megtámaszthatjuk a hátunkat, így hatékonyan pihenhetünk a következő rajtig. Számomra és remélhetőleg a többi sporttársunk számára is különösen magas prioritást élvez a környezetvédelem, ezért tevékenységünk során takarékosan kell bánnunk az üzemanyag-fogyasztással, hogy megóvjuk vizeinket.

A fenti kívánságoknak az elmúlt néhány évben egyre több gyártó igyekezett megfelelni. A piac egyik legfrissebb szereplője a Bravo Boats, amely hazai fejlesztésű és gyártású hajókat készít, és az idei évben az összes hazai versenybírói vagy versenyrendezői szereplésemhez ellátott egy hajóval. A Bravo 6.0 hatméteres hosszához kiválóan párosul a 60 lóerős Suzuki motor. Legyen akármilyen idő a Balatonon, ezzel a kombinációval folyamatosan kiszámíthatóan és biztonságosan tudtunk közlekedni. A kétüléses elrendezést és az állva kézre eső kapaszkodási lehetőséget használva kiválóan el tudtuk látni a felmerülő feladatokat. A kormányállás pont elegendően magas, a gázkar kényelmesen kezelhető, a vezetőállásból karnyújtásnyira elérhető tárolók bőséges lehetőséget nyújtanak az állandóan használatos felszerelés elhelyezésére. A hajótest kialakításának köszönhetően fordulás közben precízen, minimális csúszással követi a kijelölt ívet. Ahogy siklásba jön, kissé kiemelkedik a vízből, így a kisebb közegellenállást kihasználva takarékosan üzemel. Egy hosszúnak számító háromfutamos napon általában alig több mint tíz litert fogyasztottunk. Előfordult, hogy veszélyben lévő versenyzőt vagy hajót kellett menteni, ilyenkor is maximálisan bízhattunk a hajóban.

Ahogy a szezonban találkoztunk, többen tesztelték a hajót, és megerősítették a fenti benyomásaimat. A nemzetközi versenyekre ideérkező kollégák és edzők érdeklődve kérdeztek róla, szemmel láthatóan tetszett nekik. Összességében úgy vélem, hogy egy olyan hajóról beszélünk, ami hazai viszonylatban (és valószínűleg a tengeren is, bár én ott nem próbáltam még) tetszőleges versenyen jó társ.”

A 2016. évi vitorlásszezonban az alábbi versenyeken találkozhattunk Böröcz Bencével egy Bravo 6.0 fedélzetén:

  • Melges24 és J/24 Flottabajnokság, Balatonfüred, 2016. április 29-május 1.
  • MVM Laser Flottabajnokság, Balatonfüred, 2016. június 18-20.
  • MVM Optimist Ranglistaverseny, Balatonfüred, 2016. július 2-4.
  • Groupama 420 és 470 Nyílt Junior Európa-bajnokság, Balatonfüred, 2016. július 29-augusztus 5.
  • Nagyhajós Országos Bajnokság I. és Ranglistaverseny, Balatonfüred, 2016. augusztus 24-29.
  • J/24 és Melges24 Nyílt Országos Bajnokság, Balatonfüred, 2016. szeptember 22-25.

Bravo 6.0 bemutató videó:


 

Böröcz Bence Blogja: #jurylife – Live Slow, Sail Fast! http://jurylife.blogspot.hu

Fotók: Cserta Gábor, Szabó Leo, Pál Béla

 (x)