Az első napon keleties, a partról fújó szélben rendeztek futamokat. Az előrejelzés alapján Kelo (Kelemen Tamás edző) és Zsombi a gyengeszeles vitorlát választotta erre a napra. Elvileg a váltás 10-12 csomós ajánlott már, de Zsombi tavaly óta erősödött annyit, hogy 12-15 csomós szélben is elbírja. A választás helyességét az első futam eredménye is igazolta. Top lee rajtot követően elsőként ért fel az első kreuz végén, hátszélben kicsit középre beszorulva visszacsúszott a harmadik helyre úgy, hogy továbbra is szoros maradt az eleje. Kreuz végén harmadik helyen fordult és az utolsó hátszélben még sikerült legyalogolni az észt Karpakot, így a második helyen ért be. 

A második futam rajtjára már vesztett erejéből a szél, amely futam így kb. 10 csomóban indult. Nagy harc alakult ki rajtnál a lee pozíciókért, amiből most nem jött ki jól Zsombi és miután nem fért ki, át kellett fordulnia balcsapásra. A 30-40. helyen kezdte a cirkálást, majd hátszélben jelentőset javított és közel 100 métert hozott az élcsoporton, ami helyezésben mindössze 5 helyet jelentett. A második kreuzban jó sebességének és a taktikának köszönhetően feljött kb a 10. helyre. A szél eközben ledöglött kb. 6-4 csomóra, viszont továbbra is lehetett pumpálni, ami viszont kedvezett Zsombinak, így egészen az 5. helyre tornázta fel magát az enyhén döghullámos vízen. Futam után Zsombi konzultált edzőjével, Kelemen Tamással, Keloval és arra jutottak, hogy valószínűleg rajtnál érintette a lee-ben horgonyzó motorost, ezért célszerű lenne, ha visszalépne.

Zsombi így egy második hellyel és egy kiesővel az első nap végén a 33. helyen állt. 
 
A mai napon viszont futamgyőzelemmel indította a második versenynapját! 
 
Ezzel a győzelemmel közelebb került az új rendszerben elengedhetetlen továbbjutáshoz.

 

A Palma de Mallorcan zajló verseny ma halasztással indult a gyenge szél miatt a Finn osztály számára is. Az első futamban 8-9 csomóra erősödött a seabreeze. A fekete zászlós rajt miatt Zsombi középen rajtolt teljesen tisztán, így azt a taktikát követhette, amit eltervezett. A szélcsíkokkal illetve jó sebességének köszönhetően a második helyre ért fel. Nagy változás nem is történt a következő 2 szakaszban, csak a szél erősödött tovább, így felkerült az a zászló, amely a szabad pumpálást engedélyezi a versenyzőknek. Az utolsó hátszélben Zsombi ismét megcsillantotta zseniális hátszeles hajóvezetési képességeit le illetve fel a hullámokon, így le is kerülte az olasz Spadonit, megszerezve ezzel a futamgyőzelmet.

A folytatásban is kitartott a kb. 10 csomós szél. Sajnos rajt előtt közvetlen elment a szél balra, Zsombi pedig nem ért már át, így akik arra tendáltak előnyre tettek szert. A lengések sem segítettek rajta, így a negyvenedik hely környékén ért fel a kreuzbójához, amit a szűkre vett layline miatt érintett is, ezért büntetőfordulóval kezdte a hátszelet és úgy 8 helyet sikerült javítani. A második kreuzban nem volt lehetősége nagyot szakítani, de az utolsó hátszélben 10 hellyel sikerült felzárkóznia az élmezőnyre, ezzel a 22. helyen végezve a második futamban.

A versenyutasításnak megfelelően 4 futamból már van kieső, így Zsombi a 8. helyen várja a folytatást. A tegnapi nap után ez jelentős előrelépés a döntő felé.

Zsombor egyesülete, a Balatoni Yacht Club Facebook oldalán folyamatosan követjük a versenyt, fotók, beszámolók is elérhetők. 

Balatoni Yacht Club

balatoniyachtclub@gmail.com

 

 

Fotó: Tóth Boglárka Bogee