Jaj és hogy nevetni is lehessen valamin, a Horvát Köztársaságot nem Horváth Köztársaságnak hívják :)
Bocs, de vitorlázás ez még?
2024. June 29.
Vitorlás versenycsapatnak tekinthető-e egy olyan társaság, amelyiknek a fele nem tud vitorlázni?
Megint előjött a horvátországi hajóvezetői engedélyek hazai elfogadásával kapcsolatos problémakör, így csatolnánk két firss hivatalos állásfoglalást, miszerint a vizirendészet NEM fogadja el a horvát vizsgát magyar vizeken, ha annak tulajdonosa nem tud felmutatni érvényes horvát okmányokat, amivel igazolja, hogy életvitelszerűen Horvátországban él.
Jaj és hogy nevetni is lehessen valamin, a Horvát Köztársaságot nem Horváth Köztársaságnak hívják :)
Kapcsolódó dokumentumok:
Egy kedves olvasónk azonban sikerrel támadta meg a Tiszai Vízirendészeti Rendőrkapitányság szabálysértési határozatát (horvát igazolvánnyal kisgéphajót vezetett) és másodfokon a Szolnoki Járásbíróság neki adott igazat.
Az intézkedés a 2014. január 1. előtt kiállított belvízi kedvtelési célú kishajó-vezetői képesítő okmányokat és a 2016. január 1. előtt kiállított tengeri kedvtelési célú kishajó-vezetői képesítő okmányokat érintik.
Az utolsó futamra fejben nagyon készültünk. Az esélylatolgatás alapján a harmadik helyünk már biztos, de amennyiben a Vivo nevű hajót megelőzzük, akkor másodikak is lehetünk.
Múlt heti adriai vitorlázásunk alkalmával egyik este csodálatos időben kötöttünk ki Pucisca kikötőjében. Már az öböl bejáratánál feltűnt a partfalon kikötött Horvát Iskola hajó. Nem volt nehéz kiszúrni, egy hatalmas kétárbocos hajóról van szó, ami fiatal korával, egyedülálló jelenleg a földközi tenger térségében. A hajót, mely a Kraljica Mora nevet viseli ( A tenger királynője) 2010-ben építették Korcula szigetén a Horvát tengerészeti minisztérium megbízásából 8millió euróért. Azóta is az állam flotta hajója, Iskola hajóként működik, ezen képzik a flotta kadétjait.
Évekkel ezelőtt majdnem hagyomány lett abból, hogy a Siófokon működő és gyerekek számára vitorlástábort tartó egyesületek egy napon együtt jelentek meg a város előtti vízterületen.
Na jó. Alig kéthete értünk vissza a középső és nyugati medence körbejárásából. Csak nem bírunk a fenekünkön maradni, vagy a strandon dagonyázni a huszonhét fokos vízben. Visz a vérünk. Pláne, ha fúj a szél. A keleti medencét későbbre tervezzük, így ugyanazon az útvonalon hajózunk, mint legutóbb. Megkíséreljük pótolni azt, ami a múltkor kimaradt. Hiszen temérdek a látnivaló szeretett Balatonunk környékén.
"33 éves lettem én, meglepetés e költemény..." - Mikor volt már az, hogy 33 éves volt a mi Flottánk... Mondhatni ej azok a régi szép idők. És természetesen igen, elég sokat megélt a Flotta, kalandokat, haváriákat, borulásokat, flottatúrákat. Barátságok szövődtek, sportegyesületek alakultak, kikötők épültek a 90 éve alatt. S ezek azok amik a Flotta összetartozását csak megerősítették, fejlesztették.
Fúj az északnyugati, mint a disznó! Reffelt nagyvitorlával, laposra tépett orrvitorlával préselünk Badacsony felé. Szépen távolodik mögöttünk Balatonboglár. Jó pár hajóval indultunk jóformán egyszerre, ugyanezzel az úticéllal. Páran gyorsabbak nálunk, mi viszont élesebbek vagyunk. Folyik a vágta rendesen.
2024. June 29.
Vitorlás versenycsapatnak tekinthető-e egy olyan társaság, amelyiknek a fele nem tud vitorlázni?
2024. August 6.
Az ikonikus Mihálkovics után rövid szünet következett amiből egy hosszabb lett végül, amiért kizárólag a Csillagtúrát teszem felelőssé. Egy
...2020. October 30.