22-25 csomóban, ideális vitorlázóidőben rajtolt el a héthajós mezőny vasárnap, hogy az Atlanti-óceánt végleg maguk mögött hagyva, feltehetőleg a legnehezebb szakaszon mérjék össze erejüket. A 2005/06-os VOR-on ez a szakasz tépázta meg legjobban a mezőnyt. Akkor mindössze két hajó volt képes teljesíteni a távot.
A Team Brunel erősen fogadkozott a rajt előtt, hogy most odateszik magukat, mivel nekik már szinte létkérdés egy jó helyezés, azaz némiképpen már-már az utolsó reális esélyük, hogy labdába rúgjanak a végső győzelemért.
A félszeles rajtot követően a Dongfeng állt az élre. A rendezőség elég kíméletes volt, mert olyan pályát tűztek, ahol nem kellett halzolnia a csapatoknak, mivel az előrejelzés még 40 csomót is ígért. A MAPFRE már a pályán megmutatta, hogy nem véletlenül ők a verseny legnagyobb esélyesei. A második félszeles szakaszban ők húzták ki először a J0-s orrvitorlájukat, amivel be is érték 200 méteres hátrányból a Dongfenget. A többiek a pályán úgy döntöttek, nem extrázzák túl a dolgot és a focknál maradtak. A MAPFRE esetében óvatoskodásról egyáltalán nem beszélhetünk, náluk így fest egy rendes elhaladás az útjogos hajó mögött:
Who has right of way as @desafioMAPFRE duck behind @DongfengRacing off the Cape of Good Hope this afternoon? In the rules of yacht racing a boat on starboard tack has right of way over a boat on port tack. More big wave helicopter footage on https://t.co/OsLetzfLW9 pic.twitter.com/JVb28fhXw1
— Race Experts (@RaceExperts) December 11, 2017
The monster is coming. @volvooceanrace pic.twitter.com/Y5bi9MRNJs
— Scuttlebutt (@scuttbutt) December 13, 2017
A Volvo Ocean Race híreit a Volvo Autó Hungária támogatásával hozzuk el.