A hongkongi in-port futam gyenge, forgolódó, pöffös szélben rajtolt - minden vitorlázó álma… –, a navigátorok dolgát emellett még a Kowloon Bay-en aktuális dagály okozta áramlás is nehezítette. A trükkös menet során többször is átrendeződött a mezőny: a befutóba végül az AkzoNobel ért be elsőként. A pódium második helyét a Dongfeng szerezte meg, míg a harmadikra a Brunel csapata állhatott fel. Az összetettben addig vezető Mapfre csak negyedikként érkezett a célba, így a tabellán a Dongfeng vette át a vezetést, míg a remekül rajtoló hongkongi Scallywag csapat az ötödik, a Turn The Tide on Plastic pedig a hatodik helyen futott be.

A következő napon a csapatokra a Hongkong szigetét megkerülő Around Hong Kong Island Race várt. A szél aznap sem volt a legideálisabb - a rajtot el is kellett halasztani –, így ismét gyenge, változó irányú brízben kellett rajtolni a 6 hajónak, ami úgy tűnt, meg is zavarta őket: nem gyakran láthatunk olyat, hogy a mezőny fele korán lépi át a rajtvonalat, ám most a Mapfre csapatának remekül sikerült kezdése mellett végig nézhettük azt is, ahogyan a Brunel, a TTTOP és a Scallywag a szabályoknak megfelelően kénytelen visszatérni a vonalra. A legjobban a hátrányos helyzetből a TTTOP jött ki, de természetesen nem volt könnyű dolguk azokhoz képest, akik meg tudtak lépni a hamarabb megtalált erősebb széllel. A partközeli futamokon jellemzően kiszámíthatatlanabb a verseny - a szél sokszor nem egyenletes, így bármikor könnyen átrendeződhet a sorrend -, de ezen a napon az elsőknek végig szerencséjük volt: a mezőny elején gyakorlatilag végig jobb szélben vitorlázhattak. A vezető Mapfre és Dongfeng mögött az AkzoNobel és a korai rajt után gyorsan visszatérő TTTOP küzdött a harmadik helyért, de a sziget déli oldalán a Scallywag és a Brunel jobb széltaktikával megelőzte őket, így végül az utolsóként rajtoló, helyi kedvenc Scallywag ért be dobogós helyen néhány száz méterrel a Brunel előtt. A hongkongi szakasz végére összetettben holtverseny alakult ki a Mapfre és a Dongfeng között, utánuk a sorrend Brunel, AkzoNobel, az egész szakaszt kihagyó Vestas, Scallywag és TTTOP.

Néhány nappal később a csapatok áthajóztak Guangzhou-ba, ám ezen a szakaszon nem gyűjtöttek pontokat. A hivatalos program a február 3-i Dongfeng In-Port Race futammal folytatódott, melyet a folyómederben lakó gyöngyház színű kagylókról elnevezett Gyöngy-folyón tartottak. A dél-kínai vizek úgy tűnik, kedveznek a Mapfrenak - a spanyol csapat ismét nagyon jól kapta el a rajtot -, de arról is újfent meggyőződhettünk, hogy még a világ legrutinosabb vitorlázói sem tökéletesek: ezúttal éppen a két kínai csapatit, a helyi Dongfenget, és a Hongkongot kerülő versenyen ugyanezt a hibát elkövető Scallywag-et volt kénytelen visszahívni a rendezőség korai rajt miatt. A Dongfeng vitorlázóinak idegeit tovább borzolta, hogy a manőver közben fennakadtak a rajtbóján: mire kibogozták magukat, a mezőny már több száz méterrel előttük járt… A Mapfre ezen a futamon is rajt-cél győzelmet produkált, nyitott kérdést csak a második helyért hagyva, ahol az AkzoNobel küzdött a legutóbbi America's Cup győztes Peter Burling által kormányzott Brunellel. Az első 3 szakaszon a két hajó között többször is fordult a sorrend, de az utolsó kreuz szakaszon a Brunel végül el tudott kicsit nyúlni, így a befutóba ők értek be másodikként. A negyedik helyet az elrontott rajtot ezúttal legjobban szépítő Scallywag szerezte meg, mögöttük érkezett a célba a TTTOP, hatodikként pedig a rajt utáni kalamajkában behozhatatlan hátrányt gyűjtő Dongfeng. Az összetett eredmény lista jelentősebb helyezésbeli változást csak a Scallywag számára hozott, akik előreléptek az 5. helyre, a többi csapat inkább csak a pontszámait növelte, bár a Dongfeng nem túl szerencsés versenyzésének köszönhetően az élen a holtverseny megszűnt: a Mapfre a Guangzhou-i futam után 5 ponttal vezet.

A csapatok hétfőn hajóznak vissza Hongkongba, ahonnan szerdán indulnak tovább a verseny 6. szakaszára, melynek célállomása az új-zélandi Auckland.        

Hivatalos videok, képek, blog: VOR videok, VOR fotók, VOR blog

Fotók: Ainhoa Sanchez, Pedro Martinez

Forrás: Volvo Ocean Race

A Volvo Ocean Race híreit a Volvo Autó Hungária támogatásával hozzuk el.