A közelben két másik regattát is rendeztek, Csopakon Klasszikus Kupa volt, míg Földváron OD fordulót celebrált Béci és a stáb, de sem ez, sem az élénk szél nem tántorította el a Bahart Regatta kedvelőit, hogy idén harmadszorra is összemérjék tudásukat.
A partra szinte merőleges rajtvonalról a csopaki bója felé indult el a yardstik csoportokból álló mezőny. A parttól távolabbi hajók kicsit élesebben és tisztább szélben vitorlázhattak az első pályajel felé, míg a part alatti hajók szerényebb tempóban tudtak csak közlekedni.
A Csopak-Siófok szakaszra halzolva volt, akinek akadt technikai problémája a bőszeles vitorlákkal, de a mezőny eleje gyorsan szerelt és éles bőszeles menetben célba vette a siófoki óriáskereket, mint a legjobban látható parti tereptárgyat. A csopaki bójánál volt igazán érzékelhető, hogy a jó rajt mennyit számított és a méterekben mérhető előny a bőszélben már a többszörösére duzzadt. A második szakasz túl hosszú volt ahhoz, hogy „megspórolható” legyen a spinakker vagy a genakker használata, a felkészült csapatok jelentős előnyt szereztek az óvatosabb versenytársaikkal szemben. A két X-Yacht és a NAU370 foglalták el az első három pozíciót, de a legügyesebben a Lábad-X nevű XP-33-as egység vitorlázott közülük.
A siófoki pályajel, a kikötő előtt keleti irányban volt. A bóját követően a hajók nagyobb része Fűzfő felé vette az irányt, míg egy elenyésző kisebbség a kerekedi öböl irányába kezdett krajcolni. A harmadik szakasz keleti oldala bizonyult jobbnak, így a Fűzfőt választók tettek szert némi előnyre. Az utolsó szakasz egyértelműen a hajóvezetési képességről szólt, élénk pöffös szélben kellett élesen és gyorsan Alsóörsre érni. Az abszolút győzelmet a Lábad-X szerezte meg, teljesen megérdemelten. Lábady Zsolt és a fonyódi hajó legénysége felkészülten vitorlázott a túrafutam valamennyi szakaszán. Szombaton Lábad-X, Széltoló (Lehoczky Ádám) és Szélvész (Soós István) sorrend alakult ki az előnyszámítás után, a YS I csoportban, a YS II szokás szerint nagy küzdelmet hozott, amit végül a Triton, Viapan, St. Esther sorrendben zártak a hajók. A YS III-ban a Penny (Fazekas Ákos), VIG (Víg János) és Manatus (Simon Pál) dobogós sorrend alakult ki.
Vasárnapra is nyitva maradt a szélcsap, ami pörgős futamot helyezett kilátásba és ismét a csapatok technikai felkészültségét tette próbára. A rendezők, a már megszokott pályát tűzték ki az alsóörsi kikötő elé és 10 órakor el is rajtoltatták a YS I mezőnyét, majd 5-5 perc csúszással a többi YS csoportot is. Már a rajtoknál kialakultak küzdelmek és a pályán is jellemző volt az egymással versenyző hajók csatája. Izgalmas és pörgős futam kerekedett vasárnapra is, ami rendesen átmozgatta a Balaton Sound-on megfáradt testeket. Lábadyék vasárnap sem találtak legyőzőre, nyerték a pályafutamot is megelőzve a Mucsi László kormányozta 11mOD-t és a Szélvész nevű X-35-öst. Czégai Péter a St. Esther-en taktikusból kormányossá lépett elő, de a Triton is erősítette csapatát Székely Antal bevonásával. Sajnos a Viapan (Vida Péter) nem versenyzett vasárnap, így három helyett csak két Bavaria csatázott az élen. Yardstick II-ben most a Triton – St. Esther párharcot a Triton nyerte Székely Antal rutinjának köszönhetően, harmadik helyen a Ventus et Amores (Muczer Zoltán) nevű Jeanneau futott be. YS III osztályban hasonlóan szoros küzdelemben a Penny tudott nyerni vasárnap is, de a második helyen már a Manatus jött be, megelőzve a Vagányt (Mayer Tamás).
Fotó: weberfoto.hu