“Bizonyos tekintetben szerencsénk volt, mert a kormányzati és regionális előírásokat betartva tudtuk folytatni a szárazföldi tevékenységeinket a tervezett változtatásokkal együtt, amikről a Cagliari ACWS esemény törlésekor döntöttünk: a tesztelést és a fejlesztést módosítottuk, majd gyártásba küldtük azokat a komponenseket, amiket a verseny alatt használni fogunk.

Tíz napja engedélyezték, hogy visszatérjünk a vízre, így újra vitorlázunk, de természetesen csökkentett módban. Nem a verseny edzésre, hanem a fejlesztésre, a vitorlák és az új komponensek technikai megoldásainak tesztelésére koncentrálunk.

Emiatt 5 fős csapatokban megyünk vízre elektromos motorokkal kiegészítve, amelyek kiváltják a grinder-eket a hajó erő és energia szolgáltatásában: így meg tudunk felelni a különböző távolságtartási és biztonsági szabályoknak. Lenyűgöző élmény 5 fős legénységgel vitorlázni egy 40-45 csomót produkáló hajót! Rengeteg munkába került, hogy folytatni tudjuk a fejlesztéseket.”

Normál felállásban 11 fő vitorlázza az AC75-öst: 1 fő kormányos, 1 fő nagyvitorla timmer, 1 flight controller, valamint további 8 fő végzi az egyéb hajókezelési feladatokat.


Forrás: Scuttlebutt Sailing News