A vitorlázás ökológiai lábnyoma - Parti Halasztás podcast
2025. May 21.
Fifike kontra túravitorlás, rengeteg széndioxid, újrahasznosítható anyagok. Hol tart most a hajóépítő ipar a környezettudatos megoldásokra v
...Fontos ajánlást készített a Sportkórház a tájékoztatással és a visszatéréssel kapcsolatban azok számára, akik átestek a mindennapjainkat jelenleg megkeserítő koronavírus fertőzésen.
Kapcsolódó dokumentumok:
A Circolo Vela Gargnano elnöke, Lorenzo Tonini küldött friss híreket a járvány utáni olasz vitorlázás helyzetéről - többek közt a 70. Centomiglia megrendezésének lehetőségeiről.
Magyar Vitorlás Szövetség tagszervezeti és sportolói részre
Tájékoztatás a 484/2020.(XI.10.) kormányrendeletről
Fontos és eredményes egyeztetések után, sikerült megnyugtató válaszokat kapnia a Magyar Vitorlás Szövetségnek azokra a kérdésekre, felvetésekre, amelyek az MVSZ Titkárságára érkeztek a tegnapi kormányrendelet megjelenítése után.
A 2020-as esztendő a koronavírus járvány okán hatalmas megpróbáltatást hozott a világ turisztikai szereplőinek. Nem volt ezzel máshogy a Balaton sem, ugyanakkor a késő tavaszi, nyári időszakban a belföldi vendégek életben tudták tartani a Magyar Tenger turisztikai szolgáltatóit. Az idei év ismét bebizonyította: minőségi szolgáltatásokra van szükség és nem szabad hátat fordítani az egész éves Balaton koncepciónak sem. Új igények is megjelentek, ilyen például a vízisportok iránti egyre nagyobb érdeklődés a tó körül. Évértékelő sorozatunkban Fekete Tamással, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnökével beszélgettünk.
A Tatus, C1 25-ös - klasszikus jolle - kapitánya itt hagyott bennünket, égi vizekre eltávozott. Sokunk barátja, versenyzőtársa, „Janó” 1968 óta volt a TVSK tagja, egyike a Fonyódi Telep alapítóinak, majd 1972-1989-ig a Port Lacaj agilis telepvezetője, majd a 1985-1992-ig a TVSK elnöki tisztét töltötte be.
Az egész ott kezdődött, amikor 2003-ban egy kishajóval először teljesítettem a Balaton körbevitorlázását, vagyis a Kékszalagot. Olyan leírhatatlan élmény volt, hogy tudtam: ezt valahogy be kell mutatnom másoknak is. A következő évben egy csoda folytán sikerült felkerülnöm a Nemere II. 75-ös cirkálóra, arra a hajóra, amely akkor már több, mint 53 éve tartotta a Kékszalag időrekordját 10 óra 40 perccel. A verseny közben készített fotóimmal felkerestem a National Geographic Magazin hazai kiadóját. A képek tetszettek nekik, de a magazinban csak akkor jelenhetnek meg, ha a következő évben hivatalos megbízással, újra végigfotózom a versenyt, és a képekre az amerikai szerkesztőség is rábólint.
Sydney és Athén olimpikon vitorlázója, dr. Hajdu Balázs az Európai Vitorlás Szövetség alelnökeként és a Nemzetközi Vitorlás Szövetség Jogi és Szabályozási Bizottság elnökeként is sokat tehet a magyar vitorlássport jövőjéért a következő években.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium, valamint a Magyar Diplomáciai Akadémia 2025. szeptemberében ismételten elindítja a 2021 óta sikerrel futó Sportdiplomáciai Ösztöndíjprogramját.
2025. May 21.
Fifike kontra túravitorlás, rengeteg széndioxid, újrahasznosítható anyagok. Hol tart most a hajóépítő ipar a környezettudatos megoldásokra v
...2025. May 5.
Ahogy legutóbb láthattátok a szezon már javában dübörög Agárdon de az első kanyar se volt ingyen, a hajót amiben parádéztam még elő kellett
...2020. October 30.