Hét különböző pályán, négy hajóosztályban versenyeztek  a BYC Virtual Széria utolsó állomására nevezett versenyzők. Összesen tizenhárman álltak a virtuális rajtvonalra, elsőként J70-es hajóosztályban New Yorkban, majd Sydney olimpiai helyszínén. A hajóosztályhoz jellemzően ezek a futamok nem a száguldásról szóltak, sokkal inkább a taktikáról.

A versenyzők ezt követően hajót váltottak és Nacra 17-ben folytatták a küzdelmet. A két helyszín ezúttal Kiel volt, valamint Auckland. A katamarános futamok sokkal gyorsabbak voltak, ezáltal mind a rajnál, mind az egyes bójakerüléseknél több büntetőt is begyűjtöttek a játékosok, ami lassítással járt, sok esetben ezzel veszélyeztetve a dobogós helyeket.

A versenyzők aztán „visszaültek” egytestű hajóba és Laserben mérték össze tudásokat. Az Aarhusban és Palma de Mallorcán rendezett futamok az első kettő, vagyis a J70-esek versenyének hangulatát idézték, ugyanis itt ismét a taktika került előtérbe. A BYC Virtual Regatta rendezői az úgynevezett Medal Racen – a hetedik futamon – egy igazi különlegességgel készültek a játékosoknak, ugyanis most próbálhatták ki először, éles versenyben a játékba frissen bekerült új hajót, az AC 75-öst. A versenyben volt olyan vitorlázó, aki elérte a 35 csomós sebességet is, úgyhogy igen izgalmas és gyors futamnak lehettek tanúi a nézők.

A vasárnapi futamok összesített eredménye alapján a dobogó legfelső fokára Joó Kristóf állhatott fel, aki egyben megnyerte a teljes, három alkalmas szériát is. A vitorlázó a verseny után elmondta: az ősz elején ismerkedett meg a játékkal, és arra gondolt regisztrál, majd megtetszett neki. Kiemelte, hogy a BYC által szervezett versenysorozatot egy jó kezdeményezésnek tartja, és bízik benne, hogy lesz folytatás.

Böröcz Bence nemzetközi versenybíró pedig arról beszélt, hogy meglátása szerint beváltotta a sorozat a hozzáfűzött reményeket, hiszen egy igen jó, közel azonos tudással rendelkező csapat jött létre, akik rendszeresen megmérették egymással tudásukat ezeken az délutánokon. Kiemelte: ahogy jöttek a széria újabb állomásai és futamai, egyre inkább látszott a fejlődés a játékosokon.

“Fontos tény, hogy a Nemzetközi Vitorlás Szövetség az e-sportot profin kezeli, ezért úgy véljük, hogy a Magyar Vitorlás Szövetségnek ebbe a rendszerbe be kell kapcsolódnia” – fogalmazott korábban a Vitorlázz Itthon-nak a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára. Holczhauser András elmondta: a Szövetség elnöksége még október 13-i ülésén meghozta a döntést, mely szerint 2021-re a Magyar Vitorlás Szövetség megveszi a magyar bajnokságok jogát és átadja azt tagszervezeteinek versenyszervezés keretében. A főtitkár úgy látja: a világbajnoksághoz való kapcsolat fontos az e-sportban is.

Forrás: Vitorlázzitthon.hu