A nyitónapon három futammal kezdtek a mezőnyök, a stabilan 10 csomó feletti erősséggel fújó délnyugati szélben, így a nagyobbik osztály végig O lobogó alatt pumpálhatott. A második napon nagyjából ugyanebben a szélben teljesítettek a mezőnyök egy további menetet, mindkét osztály O lobogó alatt vitorlázott. Az utolsó 420-as egység befutója után nem sokkal markánsan jobbra, azaz északnyugati-északi irányba fordult a szél és jelentősen megerősödött. Hatalmas, 70-90 fokos szélfordulók közepette pörgött fel a szélerő – 26 csomós nyomás volt a mért legnagyobb pöff, ami 22 csomós alapra épült -, így a mezőnyt a partra irányította a rendezőség, ahol másfél órás várakozás következett.
Délután a körülmények valamelyest konszolidálódása nyomán ismét vízre szálltak a mezőnyök, majd délnyugati szélben rajtoltak a 470-esek, de ismét jobbra fordult a szél, így a futamot még az első pályajel vétele előtt érvénytelenítette a rendezőség. A pálya átrendezése és némi várakozás további egy futamot sikerült teljesíteni az erejéből némiképp vesztett, de rajtnál még 15 csomó körüli szélben. A futam során jelentősen veszített a szél az erejéből, iránya is változott, tovább fordult jobbra, így pályamódosításra volt szükség.
Bár a verseny utolsó két napjára alig mutatott használható szelet az előrejelzés, s félő volt, hogy 5 futamnál nem sikerül többet rendezni, az időjárás rácáfolt a szakmai várakozásokra. A harmadik napon – délnyugati, igaz, gyengülő szélben – három futamot sikerült megtartani, az utolsót már tényleg szinte a tihanyi csőben. Ez lett a verseny egyetlen kifejezetten gyenge szeles menete, az O lobogó szóba sem került, trapézolni sem lehetett a hajókat, a szél irányát viszont „odaszegezték”.
A zárónapon a mezőny átköltözött a félsziget nyugati oldalára, lévén keleti széllel indult a nap. Ott meg kellett osztozni a dragon és folkeboat osztályok Balatonföldváron rendezett bajnokságával, így a kishajós mezőny a versenyterület északi részén kezdte a napot. Az aznapi első futamot 40 fokról fújó, a 470-esek számára pumpás szélben futották, de a menet végére feltűnt az olajcsík a Sajkodi-öböl felől. Szerencsére a tőkesúlyos osztályok számára aznapra csak egy futam maradt, s annak végeztével a mezőny a lehető legdélibb versenyterületre költözött, ahol még egy futamot tudtak futni korrekt, 30 fokról fújó 6-8 csomós szélben. Az olajcsík azonban közeledett, a szél markánsan balra fordult, 3-4,5 csomósra gyengült, így némi várakozás után a rendezőség befejezte a bajnokságot.
A versenyen egy futamot kellett érvényteleníteni, két visszahívott rajt volt, ezen kívül kétszer kellett a rajteljárásban halasztani a szél változása miatt, a fekete zászló nem került elő. Bár a futamok végén több óvást is jeleztek a versenyzők, tárgyalásra végül csak egyetlen esetben került sor.
A 470-es osztály bajnokságát Vida Péter és Batiz Ábel, a rendező klub, a THE versenyzői nyerték, 420-as osztályban az ugyancsak THE-s Bodgál Mihály és Szűcs Benedek győzött.
A részletes eredményekért kattints ide!
További képek megtekinthetők a Tihanyi Hajós Egylet Facebook oldalán!