"A ranglistaversenyek kiválasztásánál fontos volt, hogy mivel a Balaton 25-ös nem túl gyors hajó, olyan futamok kerüljenek kiválasztásra, amelyet a lassabb hajók is könnyen teljesítenek. Szempont volt az is, hogy az osztály tagjai szinte az egész tavon jelen vannak, ezért törekedni kellett arra, hogy mindenki számára legyenek elérhető távolságra versenyek. Harmadrészt az is szerepet játszott a választásnál, hogy ne csak túra, hanem pályaversenyek is legyenek a ranglistaversenyek között" - értékelte az évet Somossy Attila osztálykapitány.
Az első megmérettetés a Mihalkovics Kupa volt, ahol összesen 10 db B25-ös hajó vett részt. A versenyen viszonylag kevés szél volt, így nem is sikerült mindenkinek a szintidőn belül befutnia. A célba ért hajók közül az első helyezett a Penny, a második a Solaris, a harmadik pedig a Phoebus lett. Az osztály második ranglistaversenye a Kormorán Kupa volt Fonyódon 8 indulóval. Sajnos a verseny végére itt is elállt a szél, így csak két hajó futott be szintidőn belül: elsőként a Penny, másodikként pedig a Solaris. A Kormorán Kupa különösen fontos az osztály életében, mivel 2020-ban ez volt az osztály az első versenye még inaktív osztályként. Ezután következett harmadik ranglistaversenyként az osztály első pályaversenye az Egis Kupa, amelyen szintén 8 db B25-ös indult.
"Nagyon vártuk ezt a versenyt, mivel itt nagyobb szerepet kapott a vitorlázó tudás a szerencsével szemben. A versenyen négy futamot sikerült befuttatni közepes, de nagyon változó szélben. Az első a Penny a második a Zsaben3 a harmadik pedig a Passzió lett" - tette hozzá Somossy Attila.
Ezután következett az MVSZ nagyhajós bajnokság szintén 8 indulóval. "Itt erős szélben versenyeztünk 4 napon és 10 futamon keresztül. A Penny lett a bajnok, a Solaris a második, a Passzió pedig a dobogó harmadik helyét szerezte meg. Utolsó ranglistaversenyként a Timu Emlékversenyen indultak el az osztály hajói, bár itt már csak 7 db hajó. Ezen a versenyen is közepes és változó volt a szél. A verseny érdekessége, hogy kétszer kell a komp útvonalát keresztezni. Az első a Zsaben3 a második az Északi Szél a harmadik a Passzió lett. A ranglistaversenyeken kívül több egyéb versenyen is indultak az osztály tagjai Kékszalag, Bahart Regatta, Szüreti Regatta" - írta Somossy Attila.
A versenyek előestéjén és a futamok után jó hangulat, baráti beszélgetések zajlottak, a nagyobb tapasztalatú vitorlázok igyekeztek az újonnan bekapcsolódó hajóknak átadni a legfontosabb technikai információkat. Az évek során a B25-öt több cég is gyártotta, ezért sajnos nem található két tökéletesen egyforma hajó. Az erős szeles versenyeken a hosszított változatok győzedelmeskedtek, a gyengébb szelekben pedig a fartükrös változatok, de az eltérések ellenére nem mutatkozott jelentős különbség a hajók sebességében, melyet az is alátámasztott, hogy a tagok közel egyharmada legalább egyszer dobogóra állhatott.
"A teljesített versenyek alapján az MVSZ részére beadtuk a pályázatot, így 2022-ben is aktív osztályként működhet a B25 osztály. Jelenleg 20 hajó regisztrált tagja az osztálynak. A 2022-es szezonban is várjuk a további tagok jelentkezését!" - zárta sorait az osztálykapitány.