A nagyhajós mezőny vitathatatlanul a legnépesebb, ráadásul a Magyar Vitorlás Szövetség Nagyhajós bizottsága a versenyrendszeren kívüli, ismert kifejezéssel "kedvtelési célú" vitorlázók érdekében is tevékenykedik. Munka tehát van bőven - szerencsére ötletek is. Hogyan lehetne még méltóbb kereteket biztosítani a Balaton ékszerei, a klasszikus vitorlások versenyeinek? Mennyiben lehetnének ők - a patinás veterán autókhoz hasonló módon - az örök értékeknek, a vitorlázás kultúrájának a népszerűsítői? A leggyorsabb, legsportosabb high-tech hajók segítségével miképpen lehetne a nagyhajós versenyzésbe bevonni az ifi korból kinövő, jól képzett, ügyes fiatal vitorlázókat? Van-e ráció huszonnyolc nagyhajós osztályban magyar bajnokságot rendezni? Igazságosabb lesz-e az új dinamikus YS rendszer? Miképpen lehet úgy dolgozni, hogy minél kevesebb konfliktussal járjanak ezek az intézkedések? És a beszélgetés végén egy ötlet, amely csak látszólag fából vaskarika, és amelynek a részletei még titkosak: milyen megoldással készül a Szövetség - a Nagyhajós bizottság javaslata alapján - hogy megoldja a versenyek alatt a kikötőkben szinte kezelhetetlenné váló zsúfoltságot?

 

Kurucz Sándorral Visy László beszélgetett.