A második nap – hasonlóan a nyitónaphoz - reggeli parti halasztással indult 9.30-kor. Közben a rendező csapatok tagjai a versenyterületek több pontján is folyamatosan mérték a szelet, ami a tőlük érkező információk alapján egyelőre változó erejű és irányú volt, de reménykeltő: átlagosan 5,2 csomós átlag mellett bőven 6 csomó feletti maximumot mutatott a szélmérő – igaz, néha becsúsztak 4 csomó körüli értékek is. A további mérések azt mutatták, hogy stabilizálódni látszanak a körülmények, ennek nyomán előbb az FX flotta, majd a „nagy” 49er mezőny is vízre szállt, azaz 10 óra 19-kor a halasztás lobogót lehúzták, és Peter Lübeck vízre küldte az EB versenyzőit. Ekkor 5-7 csomós szél fúj 70 fokról.
Eközben a rendező csapatok már szerkesztették a pályát az egyre jobb körülmények közepette. A szél megfrissült, irány beállni látszott 90-95 fok közé, így 11 óra 20 perckor elrajtolt a 49er mezőny. Az U lobogó alatt rajtoló mezőnyben senki nem vágott neki korábban, azaz a teljes mezőny szabályosan és érvényesen kezdte a versenysorozatot. A 95 fokra mutató, 950 méter hosszú pályatengely a tovább, időnként 9 csomó közelébe frissülő szélben rövidnek bizonyult, így a pályafelelős Kárpáti Bence a második körre 250 méterrel hosszabbította a pályatengelyt és némiképp jobbra is módosította az enyhén elforduló szél miatt.
Az Európa-bajnokság első futamában végül magyar hajó futott át elsőként a célvonalon, a HUN-373 egységet a friss magyar bajnok Szabó Roni Oszkár kormányozza, a versenyzőtársa ezúttal a spanyol Filippo Binetti Pozzi. Szabóék már az első pályajelnél 2-3 hajóhosszal vezettek, majd előnyüket fokozatosan növelve rajt-cél győzelmet arattak.
„Ebben a szélben nagyon jó a sebességünk, így azt is megtehettük, hogy nem a többiekkel rajtolunk szorosan, hanem tudtunk sebességet és a szélfordulókat követve előnyt gyűjteni. Az első szakasz végén ezzel együtt is szorosan fordult a mezőny eleje. Az első hátszélben aztán kicsit megnyúlt az élmezőny is, így ezt követően végig a közvetlenül mögöttünk vitorlázó második és harmadik helyezettre tudtunk figyelni, érvényesíteni a taktikánkat, és így az előnyünket is növelni tudtuk” – mondta a győztes egység kormányos, Szabó Roni Oszkár.
Az első futamban a zsűri egyetlen büntetést osztott ki, a megfütyült egység érdekes módon éppen a futamot később megnyerő magyar hajó volt. Szerencséjükre bár az egyperces jelzés után kapták a büntetést, de még elég korán ahhoz, hogy ismét fel tudják venni a számukra megfelelő rajtpozíciót.
A következő futam rajtjára érezhetően gyengült a szél, ekkor 5,7 csomós átlagot lehetett mérni, éppen csak 6 csomó feletti maximummal. Ez a rajt is UFD nélkül elment, ám a már 3,7 csomós átlagra gyengülő szélben a rendező az első szakasz végén a futam félbeszakítása mellett döntött és N, majd AP alatt a H lobogó felhúzása után a kikötőbe távozott a mezőny, ahol további várakozást követően a következő napra halasztották az EB folytatását.
Az Európa-bajnokság Bravo pályáján – ahol a női és vegyes páros olimpiai osztály, a 49er FX egységei versenyeztek – az első futam nagyon hasonlóan folyt, mint az Alfa pályán, ott is hosszabbítani kellett a második cirkáló szakaszt a rajthoz képest megfrissülő szélben és ott is jobbra kellett módosítani a tengelyen. A szélerő is hasonlóan 8 csomó körüli volt.
A második futam ugyancsak gyengülő, 5-6 csomó közötti szélben rajtolt, majd az az első hátszél közepén már annyira legyengült, hogy a Böröcz Berta vezette rendező csapat a tengely rövidítésére készült, ám időközben markáns – mintegy 35-40 fokos – szélforduló is „beesett”, az eredeti 100 fok körüli irányról 60 fokra változott, így a rendező a futam félbeszakítása mellett döntött. Ezt követően az FX mezőny is a kikötőbe hajózott.