Weöres Szabolcs célja, hogy Fa Nándor nyomdokaiba lépve ott lehessen 2024-ben a Vendée Globe rajtjánál, hogy újra szurkolhassunk magyar résztvevőnek a “vitorlázás Everestje“-ként is emlegetett egyszemélyes, kikötés és segítség nélküli földkerülő vitorlásversenyen. A cél eléréséhez hosszú út vezet, sok kihívással és tapasztalással, amelyen a Szabi Ocean Racing csapata lépésről lépésre halad előre. Ennek az útnak egyik kiemelten fontos állomása volt most a Route Du Rhum teljesítése.

“Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült teljesítenem a versenyt, fantasztikus élmény volt és egy nagyon fontos előrelépés a projekt szempontjából. Ennél többet nem is nagyon kívánhattam volna erre az évre, mint hogy meglegyen ez a verseny! Rengeteg tapasztalatot tudtam gyűjteni mind az óceáni szólóvitorlázásról, mind a hajóról. Egy ilyen hosszú verseny alatt, állandóan alkalmazkodni kell a kihívásokhoz, és az éppen aktuális időjárási előrejelzések tükrében döntéseket hozni. A kockázatkezelés, a stratégia, a rugalmasság és alkalmazkodás, valamint a felelősségvállalás áll a középpontban. Ez meglehetősen komplex és kimerítő.” - összegezte a célba érést követően a nyílt óceánon egyedül töltött bő két hetet Weöres Szabolcs.

 

A magyar vitorlázó januárban jutott hozzá a 2007-ben épült hajójához, amelyen az év eddig eltelt részében az összes szükséges szervízmunkálatot elvégezték - a nyár folyamán csaknem elemeire szedték a hajó szerelvényeit, felújították, kicseréltek, amit szükségesnek találtak, tehát a Route du Rhumon már egy jó állapotú hajóval állt rajthoz. A hajó, a versenyen résztvevő 38 IMOCA60 osztályú hajóból álló flottában régi motorosnak számít, így nyerési esélyei nem voltak, de - egyelőre - nem is ez a cél vezérelte a kormányost.

A mostani verseny legfontosabb célkitűzése a hajó kiismerése és az egyszemélyes óceáni versenyzésben való tapasztalatszerzés, valamint a biztonságos célbaérés volt - amivel egyben teljesítette is a fő cél, a 2024-ben rajtoló Vendée Globe-on való részvétel egyik kvalifikációs feltételét.

 

“Még nagyon sok feladat áll előttünk, sőt, most kezdődik csak igazán a felkészülés, de a Route du Rhum tapasztalatai rendkívül fontosak a továbblépéshez. Most a verseny során begyűjtött adatok és tapasztalatok részletes elemzése következik, megtervezzük a továbbiakat. Ehhez nélkülözhetetlen az eddig is hatalmas támogatást nyújtó, kis létszámú, de lelkes és kiváló szakemberekből álló csapatom munkája. Mellettük kulcsszerepet játszanak azok a támogatók, akikkel osztozunk abban a vízióban, hogy lépésről lépésre haladva építjük fel a lehetőségét annak, hogy a Fa Nándorral kezdődött magyar történet most velem folytatódhasson. Köszönettel tartozom a főtámogató Szerencsejáték Zrt.-nek és a többi támogatómnak, valamint a csapatom minden tagjának, akik végig mellettem voltak és együtt dolgoztunk azon, hogy a hajó és én is készen álljak erre a versenyre és sikerrel teljesítsem a kihívást.

Fotó forrása: Szabi Ocean Racing

A Szabi Ocean Racing projekt támogatói:

Szerencsejáték Zrt.

MVM Csoport

Mol-Új Európa Alapítvány

Green Go Budapest

Be Light

878Co

Solarmarkt

Petrányi Autó

Ursuit

Musto

Gottifredi Maffioli

LakePro Rigging

*

A Route du Rhum versenyről:

A Route du Rhum - Egy verseny, amely klasszikus hírnevet szerzett

Az 1978-ban Michel Etevenon által létrehozott La Route du Rhum - Destination Guadeloupe a transzatlanti szólóversenyek királynőjének számít. A verseny 44 éve köti össze a bretagne-i Saint-Malo-t a guadeloupe-i Pointe-à-Pitre-rel. Ez az összesen 3543 tengeri mérföldes - azaz 6562 kilométer hosszú - transzatlanti pálya legendássá vált, amelyen 4 évente, hat kategóriában idén 138 szólóvitorlás egység állt rajthoz.

A többtestű kategóriákban a tengerek óriásai, az Ultims 32/23-as, valamint az Ocean Fifty (korábbi Multi50-es) trimaránok is rajthoz álltak Saint-Malo-ban. Az egytestű osztályokban az IMOCA hajók, valamint a Class40-esek is részt vesznek, és e négy, szigorú osztályszabályoknak megfelelő kategórián kívül a Rhum Multihulls és Monohulls osztályok is versenyeznek.

Weöres Szabolcs az IMOCA osztályban állt rajthoz. Az osztályt 1991-ben alapították és a World Sailing (Nemzetközi Vitorlás Szövetség) 1998 óta ismeri el "International Monohull Open Class Association" a 60 láb (18,28 méter) hosszú Open egytestű hajók osztályaként. Az osztály 2018-ban elindította az IMOCA GLOBE SERIES-t: a négyéves bajnokság immár a két "sztár" világ körüli versenyt, a Vendée Globe-ot és a The Ocean Race-t foglalja magában, amelyek a Vendée Globe-ra való kvalifikáció részét képezik. Az egyes szezonok végén a legtöbb pontot szerzett hajós vagy páros az IMOCA éves bajnoka(i).

A Route du Rhum jelenlegi versenyrekordját Charles Caudrelier tartja, aki idén 6 nap 19 óra 47 perc és 25 másodperc tengeren töltött idő után elsőként futott hajójával célba.