"Nem akarok túlzottan műszaki részletekbe bonyolódni, de szeretném az elején leszögezni: hibát követtünk el, és ezért vállaljuk a felelősséget. A tavalyi zavar okait feltártuk, és kijavítottuk, nem is ez okozta a bajt. Kitaláltunk egy gyorsabb adatletöltési metódust, egyszerűen úgy fogalmazhatnék, hogy ennek segítségével a hajókról nem egyenként, hanem egyszerre, csomagban futnak be az adatok. Szimuláltuk ezt a fejlesztést mesterséges környezetben, de nem számoltunk például a Balaton körüli mobilcellák sajátosságaival, magyarán a való élet bizonytalanságaival. Nem a terhelés nagyságával volt a baj, 30-40 százalékon mentek a szervereink, ezért a kollégáim nem is értették, mi a gond. Lekapcsoltuk a nézőket, amire a rendszer helyreállt, és a verseny 16. órájára sikerült csak visszakapcsolni a javított nézői rendszert is.”

Mielőtt további műszaki részletekbe belemennénk, az önök szakmai víziói, mármint hogy valami újat, jobbat hozzanak létre, részben felülírta a biztonság, a stabilitás követelményét?

"Fogalmazhatunk így is. Én azt mondtam a történet után magamnak: lassan járj, tovább érsz... Bár a három éve tartó együttműködés során az utóbbi két Kékszalagon kívül minden verseny nyomkövetése sikeresen működött, két ilyen sikertelen Kékszalag után az Airmoniq mégis elvesztette a vitorlázók bizalmát, és egyetértettünk abban Holczhauser András főtitkár úrral, hogy lemondunk a további együttműködésről.“

A Magyar Vitorlás Szövetség jövőre tendert ír ki a versenyek nyomkövetési szolgáltatására, ezen nem számítanak az Airmoniq indulására.

visyla

Fotó: Hunsail Magyar Vitorlas Szovetseg