A 29er osztály körversenyét Európa-szerte 12 helyszínen rendezik meg. A legutóbbi állomás február 15. és 18. között a spanyolországi MedSailing volt a Barcelonától 40 kilométerre fekvő Club Nautica El Balisban. A versenyen 15 ország képviseletében 117 hajó nevezett, erős mezőny jött össze, Kis-Szölgyémi Soma és Juhász András címvédőként indult.

A versenyt komoly kihívást jelentő időjárási körülmények jellemezték. Miután az első és a harmadik nap szélcsendes volt, a másodikon négy, az utolsón csak egy futamot tartottak. A magyarok a vasárnapi döntő sorozatban rendezett futamon a második helyen végeztek, ezzel a dobogó legfelső fokára állhattak.

Kis-Szölgyémi Soma

A helyszín már ismerős volt, jó emlékek társultak az egész versenyhez. 2022-ben itt u17-ben nyertük a világbajnokságot, utána tavaly megnyertük ugyanezt a versenyt. Nagyon jó volt így, mert ismertük már az egész helyet, és azt is nagyjából tudtuk, hogy ha egy adott irányból fúj a szél, akkor merre kell menni.

A döntő futam nagyon nehéz volt, mert a gyenge szélhez nagy hullámok társultak, ilyen körülmények között nehéz a hajóvezetés. Szerencsére jó rajtunk volt szemben a közvetlen, pontban is közel álló ellenfelekkel, így már kezdettől a elejében tudtunk vitorlázni.

Juhász Samu

Az első nap amikor négy futamot rendeztek meg, a szél az közepes tartományban 8 és 14 csomó között ingadozott, emellett nagy tengeri swell hullámok voltak. Ebben a széltartományban mi gyorsak vagyunk. A szél nem az itt megszokott irányból fújt, hanem szinte az ellenkezőből egy front következtében, szóval kicsit furák voltak a kondíciók a szokásoshoz képest.

Télen sokat készültünk, és ehhez a versenyhez magabiztosan álltunk oda, mert tudtuk hogy jók vagyunk a mezőnyben, ismerjük a helyet, szeretjük is, ez nagyon fontos szerintem és a magabiztosságunk ugyancsak kulcsfontosságú volt.

Dénes Gábor - Edző

Ahhoz, hogy versenyben legyél a kupán, öt versenyen részt kell venni és a gardai verseny nem ejthető ki, sőt az dupla ponttal számit. A mostani versenyen viszonylag erős volt a mezőny, itt volt a tavalyi világbajnok is, ilyen szempontból pozitív visszajelzés volt a fiúknak a felkészülésükről.

Nehéz volt, hogy csak két napot tudtunk vitorlázni. Az egyik nap négy futamot rendeztek, tegnap pedig csak egy nagyon-nagyon szoros, utolsó pillanatos kisszeles futamot tudtak levitorlázni.

Az a jellemző a fiúkra, hogy egyenlőre kis és közepes szélben elég magabiztosak és jó sebességgel rendelkeznek, illetve az egész verseny ide alatt nagyon nyugodtan vitorláztak. A telet végig vitorlázták, rengeteg munka van bennük, úgyhogy megérdemlik ezt a kitűnő eredményt.

A részletes eredményeket itt lehet nézni.